Auteur Topic: Aflevering 3 - Een zware keuze  (gelezen 143691 keer)

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #480 Gepost op: 21-01-2014, 17:45:08 »
Ik vind het een beetje een rare terugblik. De helft van de kandidaten is niet eens aan het woord gelaten.

Ja, inderdaad heel kort. Hier haal ik in ieder geval niet heel veel info uit behalve dat Susan Aaf verdenkt van mollen

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #481 Gepost op: 21-01-2014, 18:12:34 »
over Jennifer die de telefoon liet vallen

Dat kon ik nog net achterhalen, maar wat er precies gezegd werd? Geen idee. Nog iets dat echt bijzonder is?

Offline Aleksje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #482 Gepost op: 21-01-2014, 19:22:40 »
Dat kon ik nog net achterhalen, maar wat er precies gezegd werd? Geen idee. Nog iets dat echt bijzonder is?

Susan:Jennifer heeft de telefoon laten vallen, helemaal uit elkaar!
Daphne:O o o!
Susan: ik dacht, die deed het niet meer, dus wij helemaal: o wat lullig voor je!
*Daphne geschokt*
Susan: toen deed hij het gelukkig nog. Flatsj op de stenen.


Offline AstridM

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #483 Gepost op: 21-01-2014, 21:29:47 »
Jennifer "schrikt" daarna nog eens. Valt me op dat Jennifer echt om alles d'r mond opent.

Art had uitgelegd dat één van de anderen ging bepalen wie z'n scherm kreeg, maar hij had er niet bij gezegd dat je die ander als team moest uitzoeken. Als ze haar hoop gevestigd had op het vrouwenpact was het misschien dus toch niet zo slim om voor een gemengd team te kiezen. Nu moest ze namelijk eerst Freek ervan overtuigen om een vrouw te kiezen, dus misschien schrok ze daar wel van. Ze schrikt trouwens iedere keer als er iets net even anders gaat dan anders, voor mij is ze daarom geen geschikte WidM-kandidaat en al zeker geen geschikte mol.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #484 Gepost op: 21-01-2014, 22:16:25 »
Ze schrikt trouwens iedere keer als er iets net even anders gaat dan anders, voor mij is ze daarom geen geschikte WidM-kandidaat en al zeker geen geschikte mol.

Ik denk niet dat je Jennifer hierom moet uitsluiten als mol. Ik vind dat ze vaak overdreven schrikt. Misschien wil ze zo juist overkomen als een kandidaat. Soms reageert ze juist weer koel op dingen. En er zijn wel meer mollen in het verleden die ook best heftig op dingen reageerden.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #485 Gepost op: 21-01-2014, 22:40:00 »
Ik denk dan dat ze gewoon naar de ferry wilden, eventueel met de 'trein' daar naartoe.
Zo vatte ik het op. Met de trein naar het water, en dan de boot op. Dus ik denk dat Daphne het daar misverstaat (al dan niet bewust).

Een kandidaat zou juist iemand naar huis sturen
Volgens mij wijst het verleden juist naar het tegendeel. Iedereen wil in zo'n geval volgens mij altijd "gezellig met z'n allen door". Tygo en zijn minions (:P) zijn dit jaar volgens mij eerder uitzonderingen. Ik noem Pepijn in 2011, aflevering 1, en het Höfðihuis waarin het mogen blijven van William en Marit blijkbaar 10.800 euro waard was...
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #486 Gepost op: 22-01-2014, 00:35:37 »
Wat mij opviel in deze aflevering is dat er op 13:49, op het moment dat Freek informatie gaat vragen over de ferry, één korte scène in spiegelbeeld is. (Met mijn mol in beeld achter Freek). Ik heb in de eerste afleveringen gezocht, maar nog niks vergelijkbaars gevonden, op de geldpijl van Aaf na die de andere kant opwijst, maar dat is geen spiegelbeeld.
Zou het iets kunnen betekenen? Ik zal een screenshot even verborgen neerzetten.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
In aflevering 1 zien we het hoofd van Tygo weerspiegelen in de laptop van Art.
In aflevering 2 zien we een actrice close-up opgemaakt worden via de spiegel.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #487 Gepost op: 22-01-2014, 09:49:16 »
In aflevering 3 zie je Aaf en/of Daphne in de spiegel van de kast op de hotelkamer

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #488 Gepost op: 22-01-2014, 18:17:21 »
Misschien is Sofie wel Daphnes mol. Het heeft dan geen zin om Sofies scherm te tonen..

Juist dán heeft 't dus wel zin :-) Want stel dat Sofie wél rood zou krijgen, dan wist Daphne dat ze helemaal verkeerd zat.

Offline Fragiel

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #489 Gepost op: 22-01-2014, 19:58:46 »
Geen idee maar opvallend wel.
Lang leven google 'De draak wordt al sinds 4000 v.Chr. als decoratief element gebruikt. Hij is ook terug te vinden in de Drakendans, die oorspronkelijk als regenbrengende dans werd uitgevoerd, maar nu een belangrijk onderdeel van de festiviteiten van het Chinese Nieuwjaar is. Daarnaast worden elk jaar op de 5e dag van de 5e maanmaand Drakenbootraces gehouden.

Daarnaast ga ik momenteel tever met een theorie van me

Chinese astrologie:


Neem Aarde (mollen houden van aarde)
De windrichting is het midden
Hemels dier: gele draak (zo kwam ik op de dragonboat races)
Hemelse cijfers: 戊, 己 (daar hebben we de gespiegelde 5 uit de promo van afl4)
Maanfase: yin yang 'IN BALANS'
Klimaat: mistig (weer met slecht zicht)
Sterrenbeeld: os (Daphne de enige)
En de rijst laat ik ff voor wat hij is.
Kortom wil je een mol in aarde met slecht zicht die de balans heeft en die een kloppend sterrenveeld heeft, verdenk dan Daphne
Maarja. Niets is wat het lijkt he ;)
Profiler

Offline Yaco

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #490 Gepost op: 22-01-2014, 20:47:42 »
Maar dan zouden ze dus Daphne om haar geboortedatum de mol hebben gemaakt?? Lijkt me niet dat ze de mol kiezen op basis van geboortedatum...

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #491 Gepost op: 22-01-2014, 21:02:19 »
Maar wel echt een briljante bevinding. Leuk hoe ver mensen zoeken  ::ok::

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #492 Gepost op: 22-01-2014, 22:03:37 »
Neem Aarde (mollen houden van aarde)
De windrichting is het midden
Hemels dier: gele draak (zo kwam ik op de dragonboat races)
Hemelse cijfers: 戊, 己 (daar hebben we de gespiegelde 5 uit de promo van afl4)
Maanfase: yin yang 'IN BALANS'
Klimaat: mistig (weer met slecht zicht)
Sterrenbeeld: os (Daphne de enige)
En de rijst laat ik ff voor wat hij is.
Kortom wil je een mol in aarde met slecht zicht die de balans heeft en die een kloppend sterrenveeld heeft, verdenk dan Daphne
Maarja. Niets is wat het lijkt he ;)

De rijst laat je voor wat het is? Volgens mij heeft Tygo met 40 kilo rijst in die zware tas lopen zeulen!
En met een beetje fantasie kun je in de seizoensverandering of verandering in biologie ook de verandering van rood naar groen scherm nog wel bedenken...

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #493 Gepost op: 22-01-2014, 22:51:48 »
Want de widm-crew gebruikt Wikipedia als rode draad voor hun hints ::)
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #494 Gepost op: 22-01-2014, 23:03:02 »
nee dit forum toch ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #495 Gepost op: 22-01-2014, 23:28:45 »
De rijst laat je voor wat het is? Volgens mij heeft Tygo met 40 kilo rijst in die zware tas lopen zeulen!
En met een beetje fantasie kun je in de seizoensverandering of verandering in biologie ook de verandering van rood naar groen scherm nog wel bedenken...

De rijst kunnen ze achteraf uitleggen als: De mol heeft jullie rijst laten zeulen.. En dat voor niks..0 euro

Daphne staat voor mij ook niet op nr 1 maar het is wel erg toevallig allemaal dat lijstje

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #496 Gepost op: 22-01-2014, 23:30:39 »
Het lijstje wordt wel een beetje naar Daphne toe gemaakt. Alleen omdat zij op een bepaalde datum is geboren, terwijl dat puur toeval is.
Ik kan het lijstje ook naar Jennifer laten wijzen door haar gele haren, of naar Tygo door de rijst. En Jan-Willem zegt volgens mij het vaakst de 5, maar dat kan ook Tygo zijn.
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #497 Gepost op: 22-01-2014, 23:56:16 »
Jennifer heeft alleen geen gele haren maar blonde. En Tygo is niet de enige die de rijst gezeuld heeft maar ook Susan en Jen .. Maar het lijstje is idd erg naar Daphne gericht.

Offline MoleShowdown

  • Forumlid
  • Pilipinas
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #498 Gepost op: 23-01-2014, 00:43:00 »
Want de widm-crew gebruikt Wikipedia als rode draad voor hun hints ::)

Nee, de WIDM-crew gebruikt Wikipedia om zijn mol te kiezen…  :P

Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #499 Gepost op: 23-01-2014, 02:09:47 »
Want de widm-crew gebruikt Wikipedia als rode draad voor hun hints ::)

Nee ze gebruiken bepaalde feiten. Dit seizoen lijkt dus, opgeteld met deze leuke bevinding, duidelijk de keuze te zijn gemaakt voor alles wat met de draak te maken heeft en dan vooral de combinatie draak / aarde. Ongeacht aan welke kandidaat je dat kan koppelen. Ik koppel het bijvoorbeeld sterk aan Sofie, omdat zij al dagenlang met een ketting van een vlinder rondloopt. In het topic over de vijfjes theorie valt ook te lezen dat de Draak een vlindersoort is. Daar verschenen ook shots waarbij paraplu's met vlinders erop in beeld is gebracht, meerdere paraplu's. Ook opvallend. Wat dat betreft zou je de hint thema daarmee al nagenoeg compleet hebben: De Draak. Ook de biljetten zijn van een draak voorzien. De draak en Hong Kong zijn ook onlosmakelijk met elkaar verbonden, omdat de Chinezen de Draak als geluksdier van de dierenriem zien. Op internet valt dan ook te lezen dat de meeste kinderen geboren worden in een jaar van de draak, omdat dat het kind geluk mee geeft.

Wat dat betreft is deze bevinding nieuw voor mij maar zeker niet verkeerd. Vooral de combinatie aarde en mistig zijn 2 molse eigenschappen. (Blindelings graven). Ook heeft Art aan het begin van de serie gezegd: De mol is dit jaar in balans. YinYan is het in balans zijn. Nu kan je kijkende naar het spel veel kleine theorietjes bij bedenken (zoals ik wel gepoogd heb), maar je kan ook naar dit tabelletje kijken.