Auteur Topic: Aflevering 3 - Een zware keuze  (gelezen 143683 keer)

Offline Telon

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #500 Gepost op: 23-01-2014, 07:49:14 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Goed gevonden.

Weer een streepje bij Daphne erbij
Dit in combinatie met mijn theorie:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Wijst dan wel erg in de richting van Daphne.

Offline Magic0loc0

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #501 Gepost op: 23-01-2014, 11:30:46 »
Goed gevonden.

Weer een streepje bij Daphne erbij
Dit in combinatie met mijn theorie:

Wijst dan wel erg in de richting van Daphne.


Het is maar wat je wilt zien...
De eerste theorie, met de gele draak en weetikhetwat is véél te ver gezocht en klopt niet eens (volledig). De tweede, dat alle afleveringstitels op de vreemde executies slaan, is om dat dat dan toevallig redelijk uitkomt voor Daphne, maar laat je de afleveringstitels in z'n algemeenheid van de hele aflevering, slaan ze nog steeds op meerdere personen. Bovendien, wat als komende aflevering de vreemde executies ophouden? Ik kan me niet voorstellen dat werkelijk alle executies een twist zullen hebben.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #502 Gepost op: 23-01-2014, 11:38:33 »
Alle executies hebben een gekke twist, ook in de finale: Er zal maar 1 kandidaat in de finale staan. En twee mollen.

Altijd leuk om een complottheorie te verzinnen  ;D

Offline Telon

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #503 Gepost op: 23-01-2014, 11:53:46 »
Het is maar wat je wilt zien...
De eerste theorie, met de gele draak en weetikhetwat is véél te ver gezocht en klopt niet eens (volledig). De tweede, dat alle afleveringstitels op de vreemde executies slaan, is om dat dat dan toevallig redelijk uitkomt voor Daphne, maar laat je de afleveringstitels in z'n algemeenheid van de hele aflevering, slaan ze nog steeds op meerdere personen. Bovendien, wat als komende aflevering de vreemde executies ophouden? Ik kan me niet voorstellen dat werkelijk alle executies een twist zullen hebben.

Dat gaan we vanavond zien.
Kijken of mijn theorie in leven blijft.

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #504 Gepost op: 23-01-2014, 12:12:14 »
Het feit dat het lijstje en de theorie al naar meerdere personen kan slaan, maakt het voor mij een beetje onrealistisch. De mol is in balans, zou inderdaad nog eerder slaan op 2 mollen, een man en een vrouw.  ::oink::
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #505 Gepost op: 23-01-2014, 13:28:16 »
Molloten slaan door ::tandpastasmiley::

Ik vind dat lijstje ook wat vergezocht, het kan immers op meerdere slaan. Stom heb me er een paar dagen niet mee bezig gehouden en dan realiseer/zie je pas hoe wij als molloten doorslaan in allerlei theorieën haha.
Ik wordt hier op mijn werk ook elke dag compleet belachelijk gemaakt. Laat staan jullie verzinsels ;-)
Eigenlijk gaat het ook nergens om, maar dàt is juist leuk. En ook al slaat het nergens op: ik vind het al schitterend om te zien dat de ene molloot nog fantasierijkere theorieën weet te ontwikkelen dan de andere molloot.
« Laatst bewerkt op: 23-01-2014, 14:21:28 door Traveljunkie »

Offline Fragiel

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #506 Gepost op: 23-01-2014, 13:39:07 »
Haha! Het is op zijn minst heel erg grappig. Toen ik google afzocht naar balans en de betekenis van rood en groen in de Chinese cultuur en dit tegenkwam viel mijn mond open op tafel en kwam daarna niet meer bij van het lachen.  ::oink:: ::rofl:: Zou het dan echt toeval zijn???
Maar als ik Daphne vanavond aan de Jujube zie zitten dan ga ik toch anders naar widm kijken! Vooralsnog is JW mijn hoofdverdachte.

Edit1: Maar om dan nog even door te draven:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Edit2: en dan nog dit:
Daphne begon in september 2009 bij BNN. Van 24 augustus tot 18 september presenteerde zij op Net5 een talkshow: "De tafel van 5", geproduceerd door EVA TV van Paul de Leeuw.
« Laatst bewerkt op: 23-01-2014, 14:05:39 door Fragiel »
Profiler

Offline huntelaar110

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • MolFreak
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #507 Gepost op: 23-01-2014, 14:09:36 »
Even een spoilertje voor de aflevering van vanavond:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #508 Gepost op: 23-01-2014, 14:38:20 »
vergeet niet dat Susan een erg goeie actrice is dus als ze het zou spelen kan ze dat echt veel beter hoor. Daarom denk ik juist dat het niet gespeeld is. Het past juist erg goed bij haar karakter om zo te reageren vanuit haarzelf.

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #509 Gepost op: 23-01-2014, 14:39:01 »
Ze kan oprecht verbaasd zijn?  ::)
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #510 Gepost op: 23-01-2014, 14:49:30 »
Even een spoilertje voor de aflevering van vanavond:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Kan. Zou ook een spel kunnen zijn waar je moet ruilen en dat Freek begint met deze envelop.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Magic0loc0

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #511 Gepost op: 23-01-2014, 15:02:31 »
 De jujube is een groenblijvende of in droge perioden bladverliezende, tot 15 meter hoge struik of boom.

(de vrucht word echter wel gewoon rood of groen)

De hangende takken van de jujube zijn met een donzige beharing bezet en ze groeien zigzaggend tussen de opeenvolgende bladeren. De verspreide, alternerend geplaatste, 4 -5 x 6 - 9 cm grote bladeren zijn rond tot ovaal, gaafrandig of met een lichte zaagrand en van boven donkergroen en glanzend.

De jujube draagt steenvruchten die in vorm en grootte sterk variëren. Ze zijn rond tot peervormig, onrijp groen, volrijp bruin- tot goudgeel of rossig tot bijna zwart, dikwijls met bruine vlekken. Ze worden tot 4 x 6 cm groot, wilde vormen worden echter slechts zo'n 2,5 cm groot. De schil van de jujube is glad of ruw, glanzend, stevig en zo'n 1 mm dik. Het wittige vruchtvlees is matig sappig, in rijpe toestand pappig. Het ruikt fruitig en smaakt zoet naar peren.

Art: De mol zoekt dit jaar de balans in extremen, van glanzend hoog naar maagdelijk wit

---------

Ik moest hier heel hard om lachen xD
Tsja, vissen glanzen ook, kunnen ook overleven in hooggelegen beekjes. Ze kunnen zelfs een maagdelijk witte kleur hebben!
Geweldig hoe weer alle tunneltjes ontstaan, en ook nog eens van verschillende kandidaten. Extreme verdenkingen jegens Susan, Aaf, Daphne, Jennifer, Tygo en Sofie zie ik continu voorbijkomen. Alleen niet jegens Freek, maar hij is ook ècht de mol niet. Vorig jaar zat geloof ik de helft van de molloten al op Kees vanwege de Priesterhint. Ik ben blij dat we nu in een spannend seizoen zitten zonder overduidelijke hints. ::ok::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #512 Gepost op: 23-01-2014, 15:04:49 »
Ze kan oprecht verbaasd zijn?  ::)

Ja oprecht verbaasd dus.. lijkt mij eerder dan dat het gespeeld is.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #513 Gepost op: 23-01-2014, 15:27:35 »
De jujube is een groenblijvende of in droge perioden bladverliezende, tot 15 meter hoge struik of boom.

(de vrucht word echter wel gewoon rood of groen)

De hangende takken van de jujube zijn met een donzige beharing bezet en ze groeien zigzaggend tussen de opeenvolgende bladeren. De verspreide, alternerend geplaatste, 4 -5 x 6 - 9 cm grote bladeren zijn rond tot ovaal, gaafrandig of met een lichte zaagrand en van boven donkergroen en glanzend.

De jujube draagt steenvruchten die in vorm en grootte sterk variëren. Ze zijn rond tot peervormig, onrijp groen, volrijp bruin- tot goudgeel of rossig tot bijna zwart, dikwijls met bruine vlekken. Ze worden tot 4 x 6 cm groot, wilde vormen worden echter slechts zo'n 2,5 cm groot. De schil van de jujube is glad of ruw, glanzend, stevig en zo'n 1 mm dik. Het wittige vruchtvlees is matig sappig, in rijpe toestand pappig. Het ruikt fruitig en smaakt zoet naar peren.

Art: De mol zoekt dit jaar de balans in extremen, van glanzend hoog naar maagdelijk wit

---------

Ik moest hier heel hard om lachen xD
Tsja, vissen glanzen ook, kunnen ook overleven in hooggelegen beekjes. Ze kunnen zelfs een maagdelijk witte kleur hebben!
Geweldig hoe weer alle tunneltjes ontstaan, en ook nog eens van verschillende kandidaten. Extreme verdenkingen jegens Susan, Aaf, Daphne, Jennifer, Tygo en Sofie zie ik continu voorbijkomen. Alleen niet jegens Freek, maar hij is ook ècht de mol niet. Vorig jaar zat geloof ik de helft van de molloten al op Kees vanwege de Priesterhint. Ik ben blij dat we nu in een spannend seizoen zitten zonder overduidelijke hints. ::ok::

Ik zit wel op Freek als de mol  ::tandpastasmiley::

Offline huntelaar110

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • MolFreak
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #514 Gepost op: 23-01-2014, 15:52:52 »
Kan. Zou ook een spel kunnen zijn waar je moet ruilen en dat Freek begint met deze envelop.

Waarom zou de regie het dan zo in beeld hebben gebracht dat wij als kijker niet mogen zien wie er de envelop met 'vrijstelling' heeft?

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #515 Gepost op: 23-01-2014, 16:11:37 »
Knabbelde Daphne niet aan een jujube ijsje?  ::rofl::

Offline BurningHorizons

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mole Mole Mole!!!
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #516 Gepost op: 23-01-2014, 16:37:50 »
In de 17de minuut van de aflevering zei JanWillem dit:
dan zakt De Moed Wel Even In Je Schoenen
JW IS DE M ::ok::

Haha niets meer aan doen!

Priesterhint eat your heart out  ;)

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #517 Gepost op: 23-01-2014, 16:44:41 »
Het bericht van Molfan86 staat in het topic over Jan Willem.
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #518 Gepost op: 23-01-2014, 18:00:51 »
Ben ik nou echt zo stom of zie ik het gewoon niet? De eerste letters kloppen toch niet?

Zo is het maar net good-riddance

Offline Joke

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #519 Gepost op: 5-02-2014, 17:27:28 »
ik zit nog een beetje te twijfelen over die kayakkampioen.
De montage geeft ons de indruk dat de man die op zijn schouders wordt geslagen de kayakkampioen is, maar is dat inderdaad het geval? Dat wordt nergens gezegd!
We weten dus niet zeker wie de kampioen is. We weten wel dat Tycho de kampioen heeft aangedragen, tenminste dat is wat Jennifer zei.
Toen ik de aflevering bekeek dacht ik eigenlijk dat de kayakkampioen een Engelsman moest zijn, omdat Tycho met Engelsen aankwam.