Auteur Topic: Aflevering 6 - 5 op een Rij  (gelezen 47154 keer)

Offline mymolly

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - 5 op een rij
« Reactie #120 Gepost op: 7-02-2014, 18:03:25 »
Art zegt alleen maar, straks blik id toekomst maar nu eerst in het verleden. Jullie krijgen 2 vragen vd vorige test, ik ben benieuwd of jij jouw antwoord wilt delen. Volgens mij doet het er niet toe of het antwoord hetzelfde is als de test, wellicht mag een kandidaat alleen met een 'werkelijk' fout antwoord (waar ze zelf dus niet zeker van zijn, alleen het programma en de mol) een blik in de toekomst werpen en bij 2 foute antwoorden mochten ze wellicht 2 knoppen draaien, maar dat weten we dus niet. Als je kijkt naar de antwoorden en stel de mol is Susan, dan is Freek de enige met 2 ECHT goede antwoorden en de rest maakt volgens mij namelijk een fout. Dat zou kunnen verklaren waarom hij niet naar binnen mocht.

Ook zag je bij de filmpjes in de toekomst, alleen bij Susan het filmpje starten met letters in beeld "De Mol", bij de andere zag je dat niet.
« Laatst bewerkt op: 7-02-2014, 18:12:15 door mymolly »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - 5 op een rij
« Reactie #121 Gepost op: 7-02-2014, 18:16:42 »
Art zegt alleen maar, straks blik id toekomst maar nu eerst in het verleden. Jullie krijgen 2 vragen vd vorige test, ik ben benieuwd of jij jouw antwoord wilt delen. Volgens mij doet het er niet toe of het antwoord hetzelfde is als de test,

Art zegt duidelijk in het shot ervoor: De vraag is wie de waarheid spreekt....ook bij de volgende opdracht.

Welke waarheid denk jij dat er bedoeld wordt dan? Lijkt mij de waarheid van hun eigen test.

Offline mymolly

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - 5 op een rij
« Reactie #122 Gepost op: 7-02-2014, 18:57:01 »
Er hangen trouwens ook Davidsterren op de achtergrond bij de kandidaten, bij het kerkje waar ze de toekomstfilmpjes zien. Zit er een Joodse kandidaat tussen of verwijst het wellicht naar een Joodse rol of omproep of dergelijk? Joseph bijvoorbeeld die Freek heeft gespeeld?

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - 5 op een rij
« Reactie #123 Gepost op: 7-02-2014, 19:03:45 »
Zeker nu het steeds leuker wordt, maar dat was in seizoen 10 ook en ik vond het toen Uiteindelijk ook niet hinderlijk.. Dus afwachten voor je het al een slecht seizoen noemt.
Zo ken ik er nog wel een: we zitten nog maar in aflevering 6, dus afwachten voor je Jan-Willem al een slechte mol noemt.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Aflevering 6 - 5 op een rij
« Reactie #124 Gepost op: 7-02-2014, 19:13:36 »
Er hangen trouwens ook Davidsterren op de achtergrond bij de kandidaten, bij het kerkje waar ze de toekomstfilmpjes zien. Zit er een Joodse kandidaat tussen of verwijst het wellicht naar een Joodse rol of omproep of dergelijk? Joseph bijvoorbeeld die Freek heeft gespeeld?

Volgens mij was het een pentagram. Een davidster is anders.

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - 5 op een rij
« Reactie #125 Gepost op: 7-02-2014, 19:37:18 »
Als de titels echt linken aan degene die als volgende afvalt, denk ik dat 5 op een rij juist verwijst naar JW zelf, die 5 keer iemand anders naar huis heeft gestuurd, en nu zelf moet.  ::ok::
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - 5 op een rij
« Reactie #126 Gepost op: 7-02-2014, 19:41:47 »
Volgens mij was het een pentagram. Een davidster is anders.

Ja, is een pentagram. Een pentagram kan staan voor de 5 elementen. Komt die toch weer om de hoek kijken  ::gordijn::

Offline Fragiel

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - 5 op een rij
« Reactie #127 Gepost op: 7-02-2014, 20:05:44 »
Een afvallers theorie op basis van afleveringtitels richting volgende aflevering..  En sommige wijzen dan JW aan als afvaller? Hij is nota bene zelf op de radio met een hint richting de volgende aflevering, als die afvallers theorie al zou kloppen dan zou het geheel ook kunnen wijzen naar JW als mol! Aangezien zijn nummers verwijzen naar komende afvallers.

Afl 10 Art:
'De titels van alle afleveringen dit seizoen wijzen naar afvallers van de volgende aflevering, onze mol doet dit in zijn programma wekelijks.'

Komop zeg... :)
Profiler

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - 5 op een rij
« Reactie #128 Gepost op: 7-02-2014, 22:25:48 »
Ik vind het nu al een slechter seizoen dan andere jaren, omdat de opdrachten mij veelal tegenvallen. Misschien trekt Azië me ook minder, maar als de opdrachten goed/origineel/spannend zijn is daar wel mee te leven. Ik vond ze soms zo halfbakken. Denk niet dat ik er veel van zal herinneren. Ik vond de groep van vorig jaar juist stukken leuker en zie eigenlijk geen echte sfeer in deze groep. Plus als je je aan een kandidaat ergert is het ook moeilijker kijken.
Goed bekeken =/= kwaliteit overigens. Waarmee ik nergens zeg dat het slecht is. Maar waarmee ik wel zeg dat de break die er nu aankomt me niet veel doet en dat is erg kwalijk omdat dat betekent dat ik er niet erg inzit. Ondanks de laatste twee afleveringen die me dus wél konden bekoren.
Ben het helemaal met je eens, dit seizoen steekt heel erg af ten opzichte van de andere seizoenen. Aflevering 5 had eindelijk weer een beetje weg van alle "oude" welbekende seizoenen, helaas heeft aflevering 6 alweer snel roet in het eten gegooid. Door bijvoorbeeld het geen eigen keuze hebben bij de verbergplekken, de ontbrekende speluitleg en saboteermogelijkheden bij de kijk in de toekomst opdracht en de totale anticlimax van 3 bootdelen zoeken en deze samenvoegen... Dat na we al die afleveringen met 1,5 lauwe opdracht gevolgd door een halfzachte executie al achter de rug hebben!
Slecht is het niet, dat laten de kijkcijfers inderdaad wel zien, maar persoonlijk vind ik het presentatiewerk van Art met de ontbrekende en/of dubbele speluitleg erg storend werken. Ook is het niveau van de opdrachten erg gedaald, vergelijk bijvoorbeeld de opdracht op het fabrieksterrein van het seizoen in Mexico eens met de verlaten studio opdracht van dit seizoen. Dat zijn 4 werelden en 6 dimensies! Daarnaast is in elk seizoen wel geknipt en geplakt in de montage, maar het is in dit seizoen gewoon te opvallend dat chronologie en cohesie totaal ontbreken.
Het seizoen van de gemiste kansen, zo zal deze in mijn herinnering blijven.
Weet je het niet, antraciet

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - 5 op een rij
« Reactie #129 Gepost op: 7-02-2014, 22:57:22 »
Door bijvoorbeeld het geen eigen keuze hebben bij de verbergplekken,


Ik denk eerlijk gezegd dat dit niet mogelijk geweest zou zijn. Die mensen leven een heel jaar naar die processie toe, het is best een hele eer daar een rol in te hebben, dan laat je niet zomaar een paar buitenstaanders naar eigen believen daar een beetje de boel in het honderd lopen. Volgens mij was het al hartstikke bijzonder dat ze uberhaupt daarin mee mochten doen.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - 5 op een Rij
« Reactie #130 Gepost op: 8-02-2014, 00:02:00 »
Ik vind het helemaal geen slecht seizoen en bovendien komen er nog een aantal afleveringen waarin nog van alles kan gebeuren. Ik vond het vorig seizoen bijvoorbeeld jammer dat het na aflevering 1 al duidelijk was dat Kees de mol was (Case is the mole). Nu is er nog steeds geen ultieme hint gevonden en is het niet duidelijk wie de echte mol is. Er zijn bij elke kandidaat wel aardige hints gevonden. Dat vind ik leuk. De opdrachten zijn misschien niet zo spectaculair maar daar staan weer hele leuke kandidaten tegenover.  ::love::

P.s. Ik denk op dit moment ook dat 5 op een rij op Jan-Willem slaat en dat hij daarom de volgende afvaller is.
« Laatst bewerkt op: 8-02-2014, 00:10:11 door Lonneke14 »

Offline reinier3

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - 5 op een rij
« Reactie #131 Gepost op: 8-02-2014, 00:31:52 »
gevolgd door een halfzachte executie
Wat is nu weer een halfzachte executie? Moeten de afvallers gelyncht worden of zo?

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - 5 op een rij
« Reactie #132 Gepost op: 8-02-2014, 00:46:11 »
Vind je verhaal wel erg negatief, maar hier kan ik het wel mee eens zijn:

persoonlijk vind ik het presentatiewerk van Art met de ontbrekende en/of dubbele speluitleg erg storend werken. Ook is het niveau van de opdrachten erg gedaald, vergelijk bijvoorbeeld de opdracht op het fabrieksterrein van het seizoen in Mexico eens met de verlaten studio opdracht van dit seizoen. Dat zijn 4 werelden en 6 dimensies!

Een aantal opdrachten lijkt wel op een slechtere versie van opdrachten in eerdere seizoenen. Zoek Aaf en Daphne de slechtere versie van zoek Yvon en Lottie, Fabrieksopdracht slechtere versie van Mexico fabrieksterreinopdracht enz.
Ook het feit dat er in het begin steeds maar 2 opdrachten waren en de nadruk zo werd gelegd op jokers/vrijstellingen vind ik persoonlijk minder leuk dan 3 spectaculaire opdrachten.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 6 - 5 op een Rij
« Reactie #133 Gepost op: 8-02-2014, 00:59:27 »
Ik zat hier eens naar te kijken.
Ik zie de naam Jennifer. Is dit een cryptische afvallerslijst?
Het beeld is te wazig om andere letters goed te zien.
Fragment op avro site op 6:58.

Ik kan je mededelen dat het gewoon een reclame poster is voor de TV film Binibining Pilipinas Gold: The 2013 Pageant. De Binibining Pilipinas draait om de verkiezing van de Miss Universe Philippines 2013.
« Laatst bewerkt op: 8-02-2014, 01:01:18 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Badmotor

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - 5 op een Rij
« Reactie #134 Gepost op: 8-02-2014, 01:12:15 »
Ja, sorry, zag het even verkeerd,
Er staat Jennfer i.p.v. Jennifer.

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - 5 op een Rij
« Reactie #135 Gepost op: 8-02-2014, 02:51:11 »
Wow! wat een aflevering.

Sophie of Jan Willem De Mol
Jan Willem of Sophie De Winnaar
Susan de verliezer of De Mol

Nog even op een dwaal spoor te  brengen door Freek in beeld te brengen dat hij Jan Willem wel heeft gezien.
Misschien een teken dat hij Jan Willem verdenkt. Susan die het geld post na Freek, duidelijk de envelop voor aflevering 9.
De Freek die er volgende keer uitlicht. De 2de vraag zou ik ook niet gedeeld hebben, vergeet niet dat hij als eerste moest.
Susan en Sophie na aapte Aaf gewoon na.


Susan zit 2 mols tekens:
A. Twijfeld tussen 2 kanidaten = verliezer (Vorige week werd nog het verliezers/afvaller deuntje gedraaid bij haar en Jennifer en ondanks dat natuurlijk op Jennifer sloeg.)
B. Kanidaat met 2 kanten = De Mol
C. Kanidaat met 2 kanten = Haalt de finalen niet


5 op een Rij = Full House = De Mol / Jan willem die gelijk heeft en als hij de mol is dan heeft hij dat altijd.

Geld op een windmolen = Het gaatje na de wind = staat in de finalen = Winnaar of Mol
Als Sophie en Jan Willem om de winnaars en verliezer positie strijden en Tygo al weg is dan is Susan De Mol, maar als Susan eerder weg gaan dan zou Jan Willem de verliezer kunnen zijn, Sophie de mol en Tygo De Winnaar.

Ik denk dat we ook de waren Sophie hebben gezien. Dat Auto spel ging veel te makkelijk, ook al dacht ik wel even dat Freek misschien iets met die Auto deed en Tygo en Jan willem veel te veel winnaars mentaliteit. Toen Art over kinderen begon, was ook echt en zag je er ongemakkelijk worden.

Jammer is dat er geen 11 afleveringen komen, maar toch 10.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - 5 op een Rij
« Reactie #136 Gepost op: 8-02-2014, 11:11:59 »
Toch leuk dat ik de finale een hele andere invulling geeft, waarbij Jan-Willem en Tygo juist afvallen... Vind je verhaal van geld op de windmolen ook niet echt sterk. Hoe weet men nu al wie er naast de mol in de finale komt? Dat kunnen ze toch niet weten?

Offline Ste*

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - 5 op een Rij
« Reactie #137 Gepost op: 8-02-2014, 11:15:59 »
Ben het eens met de 'negatievelingen'. Ik vind vooral de groep een stuk minder leuk, en dat maakt of breekt een seizoen. Vorig jaar hadden we de humor van Paulien, de 'hysterie' van Zarayda, Kees was leuk, Daniel was vermakelijk... Nu is het toch allemaal een beetje nikserig. Freek bijvoorbeeld, daar had ik echt een stúk meer van verwacht. Kan best zijn dat hij van zichzelf nogal stil is, maar wat hebben we nu van hem gezien? Echt bijna niks. Jan-Willem lijkt me duidelijk, ontzettend saaie kandidaat (of mol), Sofie is eigenlijk vrij irritant met haar gedoe, maar haalt (toegegeven) wel alles uit het spel. Susan springt er als kandidaat ook niet uit (hopelijk leuke mol-acties). Hebben we alleen Tygo nog die wel een smaakmaker is. En de eyecandy in de vorm van Jennifer is er ook al uit.  ;)
Vind  het dit seizoen nogal aan humor ontbreken.
Ik merk dat het me bij de executie ook niet zoveel doet wie er moet vertrekken. En ik stoor me aan de hoeveelheid randzaken in de vorm van jokers, zwarte vrijstellingen (en dan volgende keer ook nog eens een topito  :-X)

(Uiteraard is zelfs een minder seizoen nog steeds leuker dan vrijwel alles dat op tv te zien is hoor, dus ik kijk en speur nog steeds wel met plezier).
« Laatst bewerkt op: 8-02-2014, 11:23:49 door Ste* »

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - 5 op een Rij
« Reactie #138 Gepost op: 8-02-2014, 11:25:10 »
Ik vind de groep van dit jaar juist een stuk leuker. Neem een Tygo of Sofie. Heerlijk hoe die het spel spelen. Dat heb ik al jaren niet meer gezien... JW die zich van te voren al heeft voorbereid op hoe hij als nepmol voor de kijkers te voorschijn moet komen...

Een Daniël vond ik vorig jaar niet echt bijzonder, een Paulien was zeker aan het begin irritant en wilde je dat ze er steeds uit ging, maar uiteindelijk werd ze wel een leuke kandidaat en vond ik het niet erg dat ze won (Ze is een beetje net als Aaf, niet voor niets vriendinnen, Aaf is ook altijd saai geweest, al werd dat op het einde toch wel iets minder, al ben ik wel blij dat zij er nu uit is, wat dat betreft is Aaf wel een mindere kandidaat dan Paulien), Zarayda hysterie vond ik nou ook niet echt bijzonder. Wel leuk om zo'n kandidaat erin te hebben, maar daar blijft het bij, en Kees was wel leuke kandidaat en daarom ook wel leuke mol. Wat dat betreft doet deze groep echt niet onder voor de groep van vorig jaar...

Offline Ste*

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - 5 op een Rij
« Reactie #139 Gepost op: 8-02-2014, 11:27:16 »
Ligt eraan wat je zoekt in een groep natuurlijk. Sofie en Tygo spelen het spel inderdaad wel leuk, maar ik heb volgens mij heel het seizoen nog niet hoeven lachen. En vorig seizoen toch wel erg regelmatig. Vind ik het persoonlijk wel leuker maken.