Ik ben toch benieuwd wat ze deze keer met de finale gaan doen. Het lijkt erop dat er deze keer toch weer iets bijzonders aan de hand zal zijn. Volgende week is laatste aflevering voor de finale, terwijl we nu nog met 5 man zitten. Gaan er vier door naar de finale, of is er toch nog een mogelijkheid om het aantal tot 3 terug te brengen? Zo ja, hoe? In Moltalk gaf Rick 'geen idee wat zijn achternaam is' aan dat er deze keer wel weer iets speciaals komt in de finale / in aanloop naar de finale. Maar meer liet hij er niet over los. Twee afvallers is al eens eerder voorgekomen, dacht ik. Maar niet net voor de finale. Vier in de finale is ook al eens voorgekomen. Het zou mij niets verbazen als er nog iets anders bedacht is, waar wij momenteel nog niet aan denken. Of waar ik in ieder geval nog niet aan gedacht hebt. Aangezien ik in diverse topics hier posts over zie verschijnen, leek het me handig om er een apart topic voor aan te maken. Wat gaat er nu in aanloop naar de finale gebeuren? Finale met 3? 4? Misschien wel alle 5? Zegt het maar...
Een andere interessante vraag: Wie zijn naar jouw idee de finalisten? En waarom denk je dat? Gewoon omdat je het die personen gunt, of omdat er toch nog iets anders achter zit. Zelf denk ik dat Freek, Susan en Sofie de finalisten zullen zijn. Dit leidt ik af uit de intro van aflevering 1 van het post bezorgen. Je ziet deze drie namen overduidelijk op de enveloppen staan. Dat lijkt me de grote aanwijzing naar de finalisten. In eerste instantie vond ik dat te voor de hand liggend. Maar nu zowel Freek, Susan als Sofie er nog in zitten, en Freek of Susan de mol is naar mijn idee, en ik de kans groot acht dat ze daarom beide in de finale komen, begin ik een steeds sterker vermoeden te krijgen dat deze drie namen inderdaad de finalisten zijn. Dat zou betekenen dat er uiteindelijk toch maar 3 finalisten zijn en er komende week dus 2 afvallers moeten zijn. Of er moet nog een andere twist komen... De finale met 4, waarbij er gewoon iemand afvalt. En de finale-executie die tijdens de reünie gemaakt gaat worden, waarbij ze inderdaad nog maar met 3 personen over zijn? Al heb ik het idee dat met dit scenario nogal aan het hallucineren ben...
Kortweg samengevat wil ik het in dit topic over de volgende twee vragen hebben:
- Hoe ziet de weg naar de finale eruit, wat voor twist verwachten jullie, met hoeveel personen zitten ze in de finale?
- Wie zijn de finalisten en waarom denk je dat?