Poll

Wie zijn de finalisten?

Freek
31 (34.8%)
Jan-Willem
8 (9%)
Sofie
12 (13.5%)
Susan
35 (39.3%)
Tygo
3 (3.4%)

Totaal aantal stemmen: 89

Auteur Topic: De finale  (gelezen 48335 keer)

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De finale
« Reactie #120 Gepost op: 11-03-2014, 10:59:28 »
In mijn tv gids staat voor komende donderdag:

De postbode is onderweg en de vraag is of al het geld wordt opgehaald. Een sprookjesachtige finale door kaarsen verlicht, brengt ons het verlossende woord: Wie is de mol?

Ziet er naar uit dat we donderdag a.s het antwoord hebben  ;)

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #121 Gepost op: 11-03-2014, 11:17:03 »
Vandaag komt de nieuwe TV-gids weer. Ik zal de omschrijving van de laatste aflevering plaatsen onder een spoiler in het Media-topic.

Die staat dus hierboven. Maar moet dat in een spoiler dan? Vind het niet echt 'spoilerwaardig'. Is gewoon de omschrijving in de tv gids. Geeft niets weg toch?

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #122 Gepost op: 11-03-2014, 11:32:34 »
Nee ik bedoel, vandaag komt de gids met de omschrijving van aflevering 10. Jij geeft de beschrijving van aflevering 9 toch?

En ik zet hem alleen in een spoiler als er iets spoilerwaardigs instaat natuurlijk.

Oh zo bedoel je. Goed idee theoreticus!

« Reactie #123 Gepost op: 11-03-2014, 12:45:52 »
In mijn tv gids staat voor komende donderdag:

De postbode is onderweg en de vraag is of al het geld wordt opgehaald. Een sprookjesachtige finale door kaarsen verlicht, brengt ons het verlossende woord: Wie is de mol?

Ziet er naar uit dat we donderdag a.s het antwoord hebben  ;)

En het ziet ernaar uit dat Freek vooralsnog afgevallen is als mol. In de leader kwam 1 van die flessen naar voren, toen werd nog gedacht aan een soort "vraag de mol" actie maar die flessen geven gewoon de hints wie de mol is. Of het moet nog zo kunnen zijn dat je net als vorig jaar een vraag moet beantwoorden of dat je een bepaalde fles moet kiezen en dat er uiteindelijk bijvoorbeeld 2 zijn: "De mol houdt niet van in de schijnwerpers te staan" en "De mol houdt ervan in de schijnwerpers te staan"

Offline Joss

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #124 Gepost op: 11-03-2014, 13:04:25 »
En het ziet ernaar uit dat Freek vooralsnog afgevallen is als mol. In de leader kwam 1 van die flessen naar voren, toen werd nog gedacht aan een soort "vraag de mol" actie maar die flessen geven gewoon de hints wie de mol is. Of het moet nog zo kunnen zijn dat je net als vorig jaar een vraag moet beantwoorden of dat je een bepaalde fles moet kiezen en dat er uiteindelijk bijvoorbeeld 2 zijn: "De mol houdt niet van in de schijnwerpers te staan" en "De mol houdt ervan in de schijnwerpers te staan"

Ik denk het ook. Eerst moet het geld nog opgehaald worden, dan nog een test, dan moet Tygo nog afscheid nemen en dan lopen ze langs deze flessen...
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Syllie10

• Forumlid
« Reactie #125 Gepost op: 11-03-2014, 13:05:38 »
Ik denk het ook. Eerst moet het geld nog opgehaald worden, dan nog een test, dan moet Tygo nog afscheid nemen en dan lopen ze langs deze flessen...
Jossie, je bedoelt dat Susan afscheid moet nemen... Tygo is de mol jwt :P

Offline Joss

• Forumlid
« Reactie #126 Gepost op: 11-03-2014, 13:12:10 »
Jossie, je bedoelt dat Susan afscheid moet nemen... Tygo is de mol jwt :P

Oh shit, ja, dat bedoelde ik. Susan moet nog afscheid nemen en de flessen zijn iets heel anders.

Wel leuk voor aflevering 10... Zo had je in aflevering 1 kunnen weten wie niet de mol is: Freek (en Tygo helaas!)
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline mnoon16

• Forumlid
« Reactie #127 Gepost op: 11-03-2014, 22:59:53 »
Ik had het ook al in het Freek-topic gezet, maar ik denk dat het hier ook wel past:

Wat ik nog steeds apart vind is dat JW steeds de afvallers "aanwees". Nu bij de aflevering waarin hij eruit vliegt (en er al 1 finaleplek bezet is)  wijst hij twee mollen aan. Zijn dit de twee uiteindelijke finalisten? En om het rijtje compleet te maken vallen deze twee op het laats ook nog af alszijne molkandidaat, omdat He toch een afvallerstheorie is. Freek blijft dan dus over als mol

Tygo wordt hierbij niet genoemd, omdat je dan in de aflevering waar JW afvalt een ommezwaai maakt en je uitkijkt op de finale. (Ik hoop dat jullie snappen wat ik hiermee bedoel)

Kortom Freek is de mol!!!!!!!

« Reactie #128 Gepost op: 12-03-2014, 08:39:25 »
Ik weet niet of het al gemeld is, maar wel grappig feit nu de finale naar alle waarschijnlijkheid 2 tests krijgt. Een ware symmetrie!

Aflevering 1: 2 tests, de eerste was erop gericht wie op dat moment al het meeste wist (Daphne vanwege haar rode scherm, wist in ieder geval 1 mol af te strepen), 2e test ging er iemand weg.

Aflevering 2: 1 test, iemand ging weg.

Aflevering 3: 1 test, niemand ging naar huis.

Aflevering 4: 1 test, iemand ging weg.

Aflevering 5: 1 test, iemand ging weg.

Aflevering 6: 1 test, iemand ging weg.

Aflevering 7: 1 test, niemand ging weg.

Aflevering 8: 1 test, iemand ging weg.

Aflevering 9: 2 tests, de eerste ging er nog iemand weg en de 2e was voor het resultaat wie het meeste wist. 

Het lijkt wel of in aflevering 5 juist die symmetrie, de omslag kwam. Heeft verder geen theorie, maar was een grappig weetje.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #129 Gepost op: 12-03-2014, 09:06:39 »
Ik weet niet of het al gemeld is, maar wel grappig feit nu de finale naar alle waarschijnlijkheid 2 tests krijgt. Een ware symmetrie!

Lees dit als je Freek verdenkt: Ah, symmetrisch als een ♥ dus! :D
Lees dit als je Susan verdenkt: Ah, symmetrisch als een ♠ dus! :D

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #130 Gepost op: 12-03-2014, 12:08:15 »
Ah ja, grappig opgemerkt inderdaad!

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #131 Gepost op: 12-03-2014, 12:44:19 »
Maar groepsvrijstelling had niet gekozen/gemaakt hoeven worden dus geen hint, sorry.

« Reactie #132 Gepost op: 12-03-2014, 13:10:12 »
Maar groepsvrijstelling had niet gekozen/gemaakt hoeven worden dus geen hint, sorry.

Heb er ook bijgezet, is geen theorie. Dus wat dat betreft moet je het ook niet serieus nemen. Maar het is wel grappig dat dit zo gebeurt.

En verder: Susan is bij beide groepsvrijstellingen direct betrokken geweest. Toeval of niet, maar Susan had in aflevering 3 de vrijstelling ingezet waardoor iedereen door ging naar aflevering 4 en ze had de oranje topo. Nee is verder geen hint naar Susan, maar ik hoop dat alle grappige feitjes ook op een forum mogen worden geplaatst of is dit forum enkel en alleen puur bedoeld om hints, theorieën en tunnels met elkaar te bespreken? :)

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #133 Gepost op: 12-03-2014, 13:29:48 »
Grappige feitjes zijn wat mij betreft meer dan welkom  ::ok::

Wel fijn om af en toe even uit de serieuze materie te stappen hahaha

Offline rubes

• Forumlid
« Reactie #134 Gepost op: 12-03-2014, 14:47:25 »
Heb er ook bijgezet, is geen theorie. Dus wat dat betreft moet je het ook niet serieus nemen. Maar het is wel grappig dat dit zo gebeurt.

En verder: Susan is bij beide groepsvrijstellingen direct betrokken geweest. Toeval of niet, maar Susan had in aflevering 3 de vrijstelling ingezet waardoor iedereen door ging naar aflevering 4 en ze had de oranje topo. Nee is verder geen hint naar Susan, maar ik hoop dat alle grappige feitjes ook op een forum mogen worden geplaatst of is dit forum enkel en alleen puur bedoeld om hints, theorieën en tunnels met elkaar te bespreken? :)

hetzelfde bij Sofie met de zwarte schijf daar was ze direct en indirect bij betrokken.

Offline hrvdg7

• Forumlid
« Reactie #135 Gepost op: 13-03-2014, 09:16:29 »
Vanavond al de ontknoping. Krijg een beetje een anticlimax gevoel. Wat een gedoe om die vrijstelling voor de finale. Allemaal om niks dus. Vreemd hoor.

Offline Milk

• Forumlid
  • Vacht up!
« Reactie #136 Gepost op: 13-03-2014, 15:26:15 »
Ik gok dat we vanavond geen ontknoping krijgen. Kost ze toch kijkers voor de laatste aflevering.
No Milk today???

Offline Rick De Molloot

• Actief Lid
  • traust enginn!
« Reactie #137 Gepost op: 13-03-2014, 19:33:19 »
Ik gok dat we vanavond geen ontknoping krijgen. Kost ze toch kijkers voor de laatste aflevering.

onzin! Elk jaar is de laatste reguliere uitzending, de uitzending voor de terugblik, een uitzending met een cliffhanger. Dat is juist de kracht van het einde van WIDM. Men wil weten wie de mol is en moet dus de volgende x weer kijken. En dat men massaal. Er kijken juist meer mensen naar de terugblikaflevering. Men weet dan wie de mol is en men kan dan zien wat diegene uitgespookt heeft.
Dus vanavond geen antwoord op de allesomvattende vraag, dat antwoord krijg je idd volgende week pas... Zoals elk jaar het geval is
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #138 Gepost op: 13-03-2014, 19:35:31 »
Volgens mij bedoelt Milk dat het ze kijkers zou kosten als ze alles nu al bekend zouden maken, dan weet iedereen wie de mol is en kijkt er volgende week geen hond meer.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Rick De Molloot

• Actief Lid
  • traust enginn!
« Reactie #139 Gepost op: 13-03-2014, 19:39:34 »
naja het komt juist over alsof Milk graag heeft dat alles bekend gemaakt word....als dat niet gebeurt kijkt er volgende week niemand....dat is wat ik er uit op maak. Mocht hij datgene bedoelen wat jij veronderstelt dan is het een gramaticale slecht zin
WIDM 2012: Traust enginn!!