Poll

Op naar WIDM 2016!

::cheerleader::
26 (60.5%)
::wijn::
17 (39.5%)

Totaal aantal stemmen: 43

Auteur Topic: [poll] Wie is de Mol?  (gelezen 316994 keer)

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #940 Gepost op: 27-02-2015, 14:41:14 »
Maar goed het is duidelijk dat jij Rik niet leuk vind en dat mag!

Maar van de andere kant jij had Victor als Mol, daarna volgens mij Chris, en nu dus Margriet ;D
Ben ik er nu helemaal van overtuigd dat ik het goed heb ::joehoe::

Sorry, maar dit slaat echt nergens op. Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Lo heeft wat moeite gehad met het vinden van de mol, maar dat wil niet zeggen dat ze het nu weer fout heeft. Sterker nog, aan het einde van de regenboog (Chris) vindt men de pot (Margriet!) met goud..


Offline joligmolletje

  • Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #941 Gepost op: 27-02-2015, 14:46:58 »
Dit is een van de eerste jaren dat ik het hele seizoen geen mening heb over wie de mol is. Wel kon ik redelijk snel bepaalde kandidaten afstrepen, Pieter, Evelien, Ajouad, Victor en Carolina heb ik geen moment verdacht. Maar ja dan houd je dus de laatste 5 kandidaten over, dus daar schoot ik weinig mee op. En nog steeds zit ik niet in een bepaalde tunnel (wat voor mij echt heel raar is).

Alle drie finalisten hebben dingen gedaan waarvan ik zeg, dat doet een mol niet of juist weer wel. Zowel Marlijn als Margriet hebben geld binnengehaald op momenten waar ze er ook voor hadden kunnen kiezen dat niet te doen: Marlijn bij de tempel en bij de ronde tafel, Margriet bij de foto-opdracht. Tegelijkertijd hebben ze allebei ook weer hele rare dingen gedaan, bijvoorbeeld in de geld-pluk opdracht (alleen maar kleine bedragen verzamelen, getallen hardop noemen etc.).

Rik doet alleen maar rare dingen: brengt individueel niets maar dan ook niets in de pot, deelt jokers uit als snoepjes en lijkt op sommige momenten echt voorkennis te hebben. Je zou dus verwachten dat hij in de groep erg wordt verdacht, maar dat is dan weer helemaal niet zo. Alleen Margriet verdenkt hem echt. Zij is dan al vanaf het begin van het programma enorm verdacht bij haar medespelers, hebben al haar medespelers het dan mis gehad? Margriet is wel een typische mol, terwijl Rik volop kan profiteren van zijn betrouwbare imago en de manier waarop hij in de groep ligt.

Tegelijkertijd zie ik ook zwakteboden bij elke molkandidaat: zowel Marlijn als Margriet brengen onnodig geld in de pot (als anderen falen, kan de mol ook gewoon falen, geld binnenhalen om niet verdacht te worden blijft ik een zwaktebod vinden), zowel Rik als Margriet halen voor jokers geld uit de pot (natuurlijk mag dat, maar ik vind het best een slappe molactie), Rik beïnvloedt het spel enorm door Marlijn elke keer jokers te geven (Patrick gaf Art ook een joker, maar dat was wel van een geheel andere orde dan dit) etc.

En dan hebben we nog dat alsmaar herhaalde 'de mol dit jaar valt vanaf het begin aan'. Slaat dat alleen op de molbrieven of heeft de mol vanaf het begin alles actief gesaboteerd? Dit zou voor mij gezien de follow-the-money nog eerder op Rik kunnen slaan dan op Margriet, terwijl we weer een overvloed aan hints krijgen die uitgelegd kunnen worden naar Margriet. Kortom: ik kom er gewoon absoluut niet uit dit jaar, al durf ik Marlijn wel uit te sluiten als mol (het zou wel een enorme stunt zijn, voor het eerst een mol die helemaal door niemand ooit verdacht is). Ik verwacht dat het Margriet zal zijn gezien de overweldigende hoeveelheid hints naar haar, maar hoop dat Rik de mol is omdat hij dan door vrijwel niemand ooit is verdacht (in het spel dan).

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #942 Gepost op: 27-02-2015, 15:20:23 »
Sorry, maar dit slaat echt nergens op
Nee, precies. De hele verhandeling gaat ook helemaal niet in op wat ik zeg. En ik vind Rik niet leuk? Waar slaat dat nou weer op? Ik vind hem fantastisch ::ok:: ::bravo:: ::ok:: ::bravo::

hebben we nog dat alsmaar herhaalde 'de mol dit jaar valt vanaf het begin aan'. Slaat dat alleen op de molbrieven of

Dit is wel eenvoudig aan Margriet te koppelen vanwege haar heel bazige houding naar de groep. "Zo kan het dus ook". Was inderdaad nog nooit eerder vertoond. Maar is evenmin de gouden formule: ze wordt er toch razendsnel uitgepikt als mol. Wel leuk geprobeerd ::rofl::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #943 Gepost op: 27-02-2015, 17:03:28 »
Ik zou persoonlijk teleurgesteld zijn als straks blijkt dat het de mol is geweest die Marlijn zo erg bevoordeeld heeft. 1 joker ok, maar dit gestrooi zou niet eerlijk zijn ..

Van kandidaat naar kandidaat prima, en 1 joker van de mol zoals toen in Arts seizoen ook gebeurde prima.

Maar dit van Rik (als hij de mol straks blijkt te zijn) zou ik een oneerlijk aspect vinden.


Meeeens!! >:(

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #944 Gepost op: 27-02-2015, 17:37:39 »
Waarom, als Margriet de mol is..

- .. laat ze zich afwimpelen door Vik door bij de aandachtstrekkers ingedeeld te worden? Als mol met voorkennis wil je juist naar Bentota om die enveloppe over het hoofd te zien. Links of rechtsom wil je toch net als Kees die de heli ging, dat Margriet het watervliegtuig in mag?
Ze deelde zichzelf in bij de aandachtstrekkers. Ze zei: "Als er iemand opvalt ben ik het. Ik kijk over iedereen heen" o.i.d.
In het vliegtuig heb je de beste molpositie, maar als het misgaat, word je ook meteen veel meer verdacht.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #945 Gepost op: 27-02-2015, 17:43:25 »
als het misgaat, word je ook meteen veel meer verdacht.

Klopt, maar dat is niet per definitie zo. Zie Patrick met Dennis en DRIEFM, hij deed er gewoon niks mee :P Chris idem met Rik. Genoeg dingen waarvan je ter plekke zegt: hmm, verdacht. Maar die je toch niet meeneemt omdat je als kandidaat nu eenmaal niet alles kan onthouden. Ben het nu aan het terug kijken, maar ik dacht dat Viktor zo'n beetje iedereen indeelde. Marlijn werd sowieso aangewezen als aandachtstrekker, Chris sowieso niet maar als spotter. Margriet zei zoiets als: ik kijk over al die mensen heen, waarmee zij zich in de positie van aandachtstrekker manoeuvreerde. Als mol met voorkennis niet zo slim, of ze had alles ingezet op het onleesbaar maken van Bentota op het strand wat niet goed uitpakte natuurlijk...
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #946 Gepost op: 27-02-2015, 17:58:20 »
Dit is het zesde jaar op rij dat er na aflevering 9 geen twijfel meer mogelijk is voor mij.
Wanneer was de laatste keer dat de meerderheid van het forum er in de finale nog finaal naast zat?
...óf niet!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #947 Gepost op: 27-02-2015, 19:33:10 »
Waarom, als Margriet de mol is..

- .. laat ze haar taak als mol uitbesteden door zelfstandig met het idee van 'post van de mol' te komen?
Zoals je zelf al zegt geldt dit voor elke mol. Ik weet niet waarom, maar het pas wel mooi bij haar uitspraak in haar introductie biecht: "... Die baan heb ik opgegeven in 2013 om me volledig te richten op schrijven."
Citaat
- .. wordt ze ondanks het feit dat ze hierdoor praktisch niet meer hoeft te mollen toch door 8 v/d 10 kandidaten verdacht?
Marlijn: "Omdat het iemand is die ergens ook een soort afstand houdt." Dit was ook de reden waardoor veel kandidaten vanaf het begin op Anne-Marie zaten. Schijnbaar is dat een eigenschap die verdacht overkomt en waardoor de kandidaten je in de gaten gaan houden. Als die initiele verdenking dan ondersteunt wordt door molacties in de opdrachten dan ga je langzaam steeds meer inzetten op die kandidaat.
Citaat
- .. laat ze zich afwimpelen door Vik door bij de aandachtstrekkers ingedeeld te worden? Als mol met voorkennis wil je juist naar Bentota om die enveloppe over het hoofd te zien. Links of rechtsom wil je toch net als Kees die de heli ging, dat Margriet het watervliegtuig in mag?
Ik zou zeggen, dan doe je je best om Bentota niet te herkennen. Onverdacht langs de envelop lopen als je weet dat 'ie er hangt lijkt mij persoonlijk best lastig.
Citaat
- .. doet ze 'post van de mol' vergezeld gaan met alles behalve Margriet bloemetjes?
Waarom liggen er bloemen bij als het niet van Margriet afkomstig zou zijn? Ik zeg niet dat er bij een andere mol geen bloemen bij zouden kunnen liggen, maar bloemen zijn wel het best te linken aan Margriet IMHO. Als er een Margriet tussen had gelegen was het voor zowel de kandidaten als de kijkers wel heel erg duidelijk geweest (als Margriet de mol blijk).
Citaat
- .. laat ze Martine aan de haal gaan met het idee dat zij de ZV heeft terwijl Margriet hem meteen inzet > lees daar had toch veel meer in gezeten voor Margriet als mol? ZV pakken als mol snap ik, maar er dan zo weinig mee doen snap ik niet.
Ik denk dat er op dit forum vele malen meer na gedacht is over waarom je een ZV wel of niet zou inzetten dan Margriet heeft gedaan. Ja, het kan handig zijn voor een mol als vrijstelling en jokers in het spel blijven en er iemand afvalt die je meer verdenkt dan iemand die je niet verdenkt en met jokers in het spel blijft, maar ik vraag me af of een mol daar echt om geeft.
Citaat
- .. troeft ze Rik af bij het eerste penningmeesterschap, terwijl je als mol met voorkennis weet dat de tweede penningmeester het voorstel krijgt om voor meer geld jokers uit de pot te kopen?
- .. troeft ze Rik af bij het eerste penningmeesterschap, terwijl je als mol met voorkennis weet dat de tweede penningmeester van Art het voorstel krijgt om voor een groepsvrijstelling te gaan en hoe meer kaarten, hoe meer het kost?
Om geld uit de pot te halen en daarmee mede de trend te zetten dat kandidaten voor zichzelf gaan ten nadele van de pot. 'Zij heeft het ook gedaan, dus ik doe het ook'. Het zou volgens mij wel slimmer zijn geweest om eerder de pot weer af te staan, waarmee de kans vergroot wordt dat er meerdere penningmeesters zijn en er vaker een aanbod gedaan kan worden aan de penningmeester. Al wil je daar als makers ook niet elke aflevering aandacht aan besteden.

Ik ga de ontknoping afwachten voordat ik echt een oordeel ga vellen over Margriet (als ze, naar mijn verwachting, inderdaad de mol is). Doordat ze zelf als een van de eerste voor de mol aan het werk is, kan me voorstellen dat ze vooraf uit heeft gedacht hoe ze het 'voor je zelf gaan' aan kon wakkeren. In dat geval heb ik niet zo 'n moeite met de briefjes. Maar het is inderdaad niet te ontkennen dat ze ook ongevraagd veel hulp heeft gehad.

Stel dat Margriet de mol is. En de laatste drie (of zo) afleveringen zit iedereen al op haar. En Rik en Marlijn hebben de andere kandidaten weg weten te werken. Dan komt de laatste opdracht. Een uitgelezen mogelijkheid om die pot, die echt behoorlijk laag is, nog even te spekken. Voordat Rik of Marlijn die pot binnen harken.
Dit vind ik een heel sterk argument, waarop ik alleen twee minder sterke tegen argumenten kan bedenken: Of Rik denkt dat Marlijn hem nog een beetje verdenkt en hoopt haar te verwarren of... Hij heeft het simpelweg niet opzettelijk gedaan. Eventueel is het nog mogelijk dat Margriet pas besloten heeft alles goed door te geven richting Rik nadat ze door had dat door haar twee mede kandidaten voldoende fouten gemaakt werden.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #948 Gepost op: 27-02-2015, 19:37:14 »
Dit is het zesde jaar op rij dat er na aflevering 9 geen twijfel meer mogelijk is voor mij.
Wanneer was de laatste keer dat de meerderheid van het forum er in de finale nog finaal naast zat?
Vorig jaar stond Freek vlak voor aflevering 9 nog bovenaan de 'Wie is de mol?'-poll.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline ShakaZulu

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #949 Gepost op: 27-02-2015, 19:42:23 »
Ik denk en dacht al een tijdje dat het Rik is. Ik hoop dat ik er naast zit want dat verbond tussen hem en Marlijn is niet eerliojk tov de rest. Weten die bijvoorbeeld dat hij jokers wegggeeft. En waarom zou Rik dat eigenlijk doen als mol? Hij hoeft geen voordeel te behalen met informatie van een ander. Overigens is volgens mij Marlijn de hele reeks aan het acteren en zo irritant, dat ik al weken hoopte op exit. Die heeft de kijkcijfers geen goed gedaan. Gisteren ook weer met haar zogenaamde zenuwen bij die statafelopdracht..
Ik had echt verwacht dat Chris het allemaal doorhad en op de juiste mol zat. Helaas is dat niet zo.

Als Rik de mol is en Marlijn wint, heel gauw vergeten dit jaar....

Offline garfreek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #950 Gepost op: 27-02-2015, 20:20:29 »
Ik hoop dat ik er naast zit want dat verbond tussen hem en Marlijn is niet eerliojk tov de rest. Weten die bijvoorbeeld dat hij jokers wegggeeft. En waarom zou Rik dat eigenlijk doen als mol? Hij hoeft geen voordeel te behalen met informatie van een ander. Overigens is volgens mij Marlijn de hele reeks aan het acteren en zo irritant, dat ik al weken hoopte op exit. Die heeft de kijkcijfers geen goed gedaan. Gisteren ook weer met haar zogenaamde zenuwen bij die statafelopdracht..
Ik had echt verwacht dat Chris het allemaal doorhad en op de juiste mol zat. Helaas is dat niet zo.

Als Rik de mol is en Marlijn wint, heel gauw vergeten dit jaar....

Ik ben het zo ernstig met je eens! En dat Rik Chris zo aanpakte aan het eind is alleen ok als hij Chris weg wilde als verdachte, als mol zou je gewoon een joker van ieder pakken en het spel gelijktrekken!

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #951 Gepost op: 27-02-2015, 20:51:53 »
Ik ben het volledig met jullie oneens, als Art de mol blijkt, dan kijk ik nooit meer... Gelukkig, dat kan niet

Offline Tomahawk9

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #952 Gepost op: 27-02-2015, 22:14:36 »
https://twitter.com/paul3fm/status/571390386624704512

Dit zal Marlijn toch niet RTen als Rik ook echt de mol is?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #953 Gepost op: 27-02-2015, 22:17:26 »
https://twitter.com/paul3fm/status/571390386624704512

Dit zal Marlijn toch niet RTen als Rik ook echt de mol is?

Lijkt mij ook niet... Vreemd dat ze uberhaupt iets erover zegt. Ze moet s leren niet zo irritant te doen.. :-X

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #954 Gepost op: 27-02-2015, 22:18:21 »
die pleister is net te laat op je mond :P
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #955 Gepost op: 27-02-2015, 22:19:17 »
die pleister is net te laat op je mond :P

 ::rofl:: expres

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #956 Gepost op: 27-02-2015, 22:20:11 »
Lijkt mij ook niet... Vreemd dat ze uberhaupt iets erover zegt. Ze moet s leren niet zo irritant te doen.. :-X

Mee eens  :-X (maar ik ben sowieso geen twitterfan)
Maar misschien weet Marlijn volgende week pas wie de mol is ;-)
« Laatst bewerkt op: 27-02-2015, 22:25:50 door Moljet »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #957 Gepost op: 27-02-2015, 22:23:53 »
zullen we het voor iedereen leuk houden nu ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #958 Gepost op: 27-02-2015, 23:10:17 »
Ik denk nog steeds dat Margriet de mol is.

Alleen twijfel ik aan de winnaar/verliezer, heb steeds op Marlijn ingezet als winnaar in de poll en aangezien de verliezer niet al afgelopen aflevering bekend is gemaakt (stel dat Rik de verliezer was, zou meteen de spanning wegvallen, omdat Rik Margriet verdenkt en andersom) kan dat nog steeds.

Alleen vind ik het verhaal van de winnaar in het molboekje en de muziekhint meer op Rik slaan, dus denk dat ik er misschien toch naast zit.

Ik vind de groep dit jaar trouwens erg leuk heel wervelend, wel veel bondjes, maar door de onvoorspelbaarheid van de kandidaten stoort me dat niet.
Je ziet wel dat kandidaten een rol aannemen en eigenschappen (soms vervelende) uitvergroten, maar dat gebeurt elk jaar wel :)

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #959 Gepost op: 27-02-2015, 23:36:25 »
Ik lach me helemaal een deuk als ik gelijk krijg,... (hoewel ik ook wel twijfels heb maar nu nog switchen kan niet meer)

Vanaf de eerste aflevering kiezen voor 'het knapste meisje uit de klas',... heb ik toch een heel aantal seizoenen (Elise, Yvon, Kim, Suzan) gelijk mee gekregen,..  ::hypocriet::


p.s. maar smaken verschillen natuurlijk,.....  ;)

« Laatst bewerkt op: 27-02-2015, 23:38:22 door Lodewijk14e »
Ik heb het ook wel eens mis,...