Poll

Op naar WIDM 2016!

::cheerleader::
26 (60.5%)
::wijn::
17 (39.5%)

Totaal aantal stemmen: 43

Auteur Topic: [poll] Wie is de Mol?  (gelezen 317109 keer)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #780 Gepost op: 22-02-2015, 19:00:19 »
Ja maar dan verandert er dus niks voor de 'gewone' kijker.

Zelf live de reünie bijwonen als kijker is geen verandering?  ???

Maar we gaan off topic hier.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #781 Gepost op: 22-02-2015, 19:04:32 »
Zelf live de reünie bijwonen als kijker is geen verandering?  ???

Maar we gaan off topic hier.

Nee de 'GEWONE' kijker zit gewoon thuis te kijken en zal in dit scenario geen verandering zien. Alleen de die-hard fans denken erover om daar naartoe te gaan...

Om on topic te blijven... Margriet is nog steeds de mol voor mij.. Heb ook alle afl weer eens bekeken en kan er niet meer omheen...

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #782 Gepost op: 22-02-2015, 19:04:55 »
Bekijk nog even hoe de 1e penningmeester gekozen werd. Ajouad duwde Marlijn prominent naar voren, die moest PM worden! Die was zijn nr. 1 vertrouweling! Dan gaat ie echt niet iets erna haar als belangrijkste wantrouweling nemen. Dan zou nergens op slaan. In zijn gesprekjes met Chris blijkt hetzelfde. Ajouad is het die spreidt, en die Chris ook weet te overtuigen dat hij moet spreiden. Ajouad moet er wel even van slikken dat Chris Marlijn blijkt te verdenken want die verdenkt hij juist totaal niet. Zal ook een leeftijds-dingetje zijn: hij voelt grote verbondenheid met Marlijn en vertrouwt haar volkomen.
Aflevering 3, vanaf 41:30
Chris en Ajouad zitten op de hotelkamer.
Chris: "Op wie ga je inzetten? Wie is je verdachte? Eén, twee, drie?"
Ajouad: "Ik heb er drie. De drie vrouwelijke M's. Dus ehh.. Martine, ehh Margriet en ook wel Marlijn."
(..)
Ajouad: "Wat dat betreft is de keuze, mijn drie mollen, is natuurlijk ook wel gebaseerd op wat ik met jou heb besproken en ook de uitslag van jouw vorige test."
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #783 Gepost op: 22-02-2015, 19:14:39 »
::ontopic:: Dus we zijn het er nu over eens dat Chris de mol is? Toch ::roos:: ::feest::

::rofl:: Ik was het compleet met je eens in de hele discussie.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #784 Gepost op: 22-02-2015, 19:26:52 »
compleet met je eens in de hele discussie
::ok::

En:

Ajouad: "Ik heb er drie. De drie vrouwelijke M's. Dus ehh.. Martine, ehh Margriet en ook wel Marlijn."
(..)
Ajouad: "Wat dat betreft is de keuze, mijn drie mollen, is natuurlijk ook wel gebaseerd op wat ik met jou heb besproken en ook de uitslag van jouw vorige test."
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #785 Gepost op: 22-02-2015, 19:43:29 »
::ok::

En:

Dat hij haar totaal niet verdacht, is dus niet waar.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Paulini

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #786 Gepost op: 22-02-2015, 19:59:06 »
Ik mag toch hopen dat Marlijn niet de mol is. Ooooh oooh, dat zou beschamend zijn. Ik vind haar als mol echt vreselijk, als ze dat zou zijn.  ::oink::

Offline Mickvanh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #787 Gepost op: 22-02-2015, 22:33:15 »
De finalisten weten van elkaar wie wat is, er staan namelijk interviews in het Molboekje met de verliezer, winnaar en Mol. Dus alleen de afgevallen kandidaten weten nog niets..
"Het leven moet als een feestelijk en hartstochtelijk spel zijn dat gespeeld zou moeten worden met oude en nieuwe vrienden"  - Frédérique Huydts

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #788 Gepost op: 23-02-2015, 09:20:29 »
Ik mag toch hopen dat Marlijn niet de mol is. Ooooh oooh, dat zou beschamend zijn. Ik vind haar als mol echt vreselijk, als ze dat zou zijn.  ::oink::

Hoezo??

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #789 Gepost op: 23-02-2015, 21:08:54 »
Twijfel...
Ik heb toch maar voor Margriet gestemd, maar twijfel erg tussen Rik en Margriet...
Rik heeft de pot het meeste geld gekost, maar Margriet heeft ook een aantal vreemde dingen gedaan. Ook zouden veel geheime aanwijzingen naar Margriet wijzen.
Arghh, waarom is het dit jaar zo moeilijk?  ::rofl::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #790 Gepost op: 24-02-2015, 11:55:53 »
waarom is het dit jaar zo moeilijk?
Hmmm tja je hebt gelijk, het zou in deze fase van het spel eigenlijk makkelijk moeten zijn maar ik twijfel tussen Chris en Margriet en jij neemt Rik nog mee dus maakt het deze serie toch mooi geslaagd  ::ok::

In deze fase zien de kandidaten, die steeds groen hebben gehad, steeds beter de mol. Rik en Marlijn vallen voor mij daarom af. Ook verklapt hun bodylanguage + hele doen en laten imho dat zij winnend&verliezend finalisten zijn.

Margriet is huizenhoog verdacht en Chris was dat ook altijd. Het gaat nu bij mij kantelen omdat opeens Chris, die dus steeds zo verdacht werd, niet meer in de picture staat en zelfs penningmeester wordt!

Margriet heeft een aantal vreemde onmolse dingen gedaan zoals de ZV pakken. Ik kan dat niet rijmen. Maar als ik nu het voorstukje bezie gaat dat ernaar uit dat Chris de ? pakt. Dat vind ik evenzeer onmols. Minder erg dan Margriet weliswaar maar het klopt voor mij ook niet.

Ik ga voor deze keer maar eens spreiden. Molbeurs op Chris, Pool op Margriet. Overmorgen hoef ik niks meer te spreiden want ik ben ervan overtuigd dat 1 van de 2 het spel moet verlaten.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline DylanS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #791 Gepost op: 24-02-2015, 12:10:20 »
Dit jaar is zeker een van de lastigste jaren! Vaak ben ik wel snel overtuigd van mijn mol, maar dit seizoen...

Eerst Martine, maar de hele tijd blijven twijfelen of het nou niet Margriet zou zijn. Twee weken geleden overgestapt naar Margriet en ben hier nu wel van overtuigd, het heeft alleen even geduurd.

Er kan van alles over dit seizoen gezegd worden, maar dit hebben ze zeker goed gedaan. Ze hebben het ons lastig gemaakt en dat is zeker een heel groot compliment.  ::ok::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #792 Gepost op: 24-02-2015, 12:24:39 »
Dit jaar is zeker een van de lastigste jaren! Vaak ben ik wel snel overtuigd van mijn mol, maar dit seizoen...

Eerst Martine, maar de hele tijd blijven twijfelen of het nou niet Margriet zou zijn. Twee weken geleden overgestapt naar Margriet en ben hier nu wel van overtuigd, het heeft alleen even geduurd.

Er kan van alles over dit seizoen gezegd worden, maar dit hebben ze zeker goed gedaan. Ze hebben het ons lastig gemaakt en dat is zeker een heel groot compliment.  ::ok::

Ik heb hetzelfde gevoel. Zelfs nu zit ik nog niet vol op 1 persoon.

Volgens mij heeft het ook deels te maken met de lage pot. Als niemand meer dan 1000 euro in de pot brengt, kan je bijna niemand afschrijven.

Vorig jaar heeft Jan-Willem in 1 windmolen alle verdenking weggehaald. Zulke zaken mis ik hier: Overtuigende acties die zelfs niet kunnen uitgelegd worden als 'Ja, maar de Mol wil verdenkingen weg halen'.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #793 Gepost op: 24-02-2015, 12:26:06 »
Maar als ik nu het voorstukje bezie gaat dat ernaar uit dat Chris de ? pakt. Dat vind ik evenzeer onmols.

Ligt er denk ik wel een beetje aan wat het ? inhoudt, toch?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #794 Gepost op: 24-02-2015, 13:07:08 »
zeker een van de lastigste jaren!
Ja maar toch denk ik dat we dan achteraf zeggen: wat een makkelijk jaartje eigenlijk. Dat zeg ik omdat ik Chris verdenk met als alternatief Margriet... en die 2 zijn MASSAAL verdacht vanaf dag 1. Dus 'het was zo simpel-iedereen wist het meteen al'.

Ligt er denk ik wel een beetje aan wat het ? inhoudt, toch?
Dat denk ik dus niet. Zulke spelelementen zijn er imho voor de kandidaten. Daarom verdacht ik Viktor eerst ook... omdat hij niet inging op het briefje dat hij kreeg. En hij eerst ook de jokers liet liggen.

Plus al die hulpmollen die werden ingeschakeld... niks voor een mol om ook hulpmol te zijn. Vandaar verdenk ik Rik ook niet die opeens van Art die keuze moet maken voor geld/groepsvrijstelling. En Marlijn heeft een abonnement op hulpmolschap, tot aan die rondleiding aan toe dat Art aanbood aan haar en Car... onmols allemaal.

Het is echt tegen mijn natuur om te spreiden maar heb even het gevoel niet anders te kunnen...
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #795 Gepost op: 24-02-2015, 15:09:01 »
Nu ik de hint der hinten heb gevonden, kan ik niet anders: CHRIS IS DE MOL!!!, zie Chris Topic!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #796 Gepost op: 24-02-2015, 16:34:47 »
Ik denk nog steeds Margriet

Ik hoop nog steeds Chris

Ik hoop nog steeds dat het niet Marlijn is..

En Rik...kan me gewoon niet voorstellen dat de mol zo lullig (jokers kopen, vrijstellingen kopen, opzichtig enveloppen niet zien, gefotografeerd met een lege envelop aankomen etc etc) molt..

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #797 Gepost op: 24-02-2015, 16:49:41 »
Ik denk nog steeds Margriet

Ik hoop nog steeds Chris

Ik hoop nog steeds dat het niet Marlijn is..

En Rik...kan me gewoon niet voorstellen dat de mol zo lullig (jokers kopen, vrijstellingen kopen, opzichtig enveloppen niet zien, gefotografeerd met een lege envelop aankomen etc etc) molt..
Kan ik me bijna helemaal bij aansluiten.
Alleen mocht Rik de mol zijn dan wil ik eerst zijn molstreken zien om te kijken of ik hem überhaupt wel een goede mol zou vinden.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #798 Gepost op: 24-02-2015, 17:01:01 »
- Ik denk en hoop Chris
- Ik denk en vrees Margriet.


Dus je denkt zowel Margriet als Chris , druk in je hoofd dan. Vandaar die mooie avatar  ;D

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #799 Gepost op: 24-02-2015, 18:10:29 »
:P

Veel hints maar weinig verheffende molacties, in mijn ogen. Als ik alleen naar molacties kijk is zij zeker niet mijn mol.  Controlroom, Theater, Strand, Karren, Zwarte vrijstelling,



Klopt zeker. Is maar net hoe je er tegenaan kijkt:

Contolroom: in mijn ogen had ze de perfecte positie als mol en was flink verwarring aan het zaaien door verward portocontact en (zogenaamd) naar de verkeerde monitoren aan het kijken. Tijdrekken.
Theater: In de tuktuk met Rik, Het was dankzij Rik dat de lokatie gevonden werd. Zij was weer verwarring aan het zaaien
Strand: Als mol kan je een goede positie hebben in de lucht ja, maar als je op het strand ervoor zorgt dat dingen niet gelezen worden... Helaas werd het wel gelezen. Tja, Chris vind ik hier ook heel verdacht.. Deze opdracht laat ik daarom ook in het midden wat betreft wie het meest verdacht was.
De Karren: Beste postitie is wederom waar Margriet liep. Achter de kar. Hopend op 1 item die eraf zou vallen. Helaas hielp de hele bevolking dit weer terug te leggen
Zwarte vrijstelling: Tja, als mol weet je dat ie in het spel komt.. Dus pakken dan maar toch. Als mol heb je ook niks aan de vrijstelling en jokers. Het geld was sowieso geen optie. Maar de ZV is in principe onmols, daar ben ik het mee eens

Leuk hoe mensen op hun eigen manier tegen de molse acties aankijken  :D