Poll

Op naar WIDM 2016!

::cheerleader::
26 (60.5%)
::wijn::
17 (39.5%)

Totaal aantal stemmen: 43

Auteur Topic: [poll] Wie is de Mol?  (gelezen 317061 keer)

anoniem 17618

  • Gast
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #800 Gepost op: 24-02-2015, 18:54:56 »
Ja maar toch denk ik dat we dan achteraf zeggen: wat een makkelijk jaartje eigenlijk. Dat zeg ik omdat ik Chris verdenk met als alternatief Margriet... en die 2 zijn MASSAAL verdacht vanaf dag 1. Dus 'het was zo simpel-iedereen wist het meteen al'.

Nee, inderdaad:

CASE

I
S

T
H
E

M
O
L
E

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #801 Gepost op: 24-02-2015, 18:55:47 »
Bij de karren opdracht was het vanwege de bevolking dat de opdracht slaagde. Als mol loop je achter een kar. Het was immers zo dat er maar EEN item hoefde te missen..Oeps , ff laten vallen. Daarom liep ze daar ook.. Lukte helaas niet

Chris zat op de absolute niet molpositie in mijn ogen. Wat kan je daar dan? Bij het leegruimen?

En een zv pakken is best kandidaats in mijn ogen. Ik zou m als kandidaat ook pakken omdat iedereen zoveel jokers had. Dan wordt het lastig als KANDIDAAT zijnde... Als mol.. had ik al uitgelegd hoe ik dat zie.. Maar in beginsel is de ZV onmols ja

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #802 Gepost op: 24-02-2015, 19:09:01 »

Dat Chris niet in een molpositie zat bij de karren is een feit.

Wel grappig dat je aan dat feit dan voorbij gaat in het hele wie is de mol gebeuren  :P Ik kan elke positie wel uitleggen naar Margriet nl. Heinz is me voor geweest. En ik had het zelf niet mooier kunnen doen  ::ok::

En Chris: Waarom sta je daar goos? Bij het laden en lossen? Ik vind je geweldig en hoop dat je het bent. Maar hier bij deze opdracht kon ik je helaas afstrepen   :\'(

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #803 Gepost op: 24-02-2015, 19:11:51 »
Opvallend dat er dan ook niet gemold werd bij deze opdracht. ::vergroot::
Er werd niet succesvol gemold. De bevolking hielp te goed mee en ze hadden meer dan genoeg tijd om het te halen, ondanks het getreuzel in het groepje Rik-Margriet-Carolina.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #804 Gepost op: 24-02-2015, 19:17:44 »
Kwam dit tegen op het avrotros forum, zet het even in spoilers omdat de winnaar iets over de mol zegt:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #805 Gepost op: 24-02-2015, 19:25:00 »

Bij de pakketjes? Als ze gewild had, had ze daar in een cruciale positie kunnen komen maar ze deed het niet. Dat is toch hetzelfde?

 :P

Hier deed Chris het iig fantastisch. 1500 in de pot dankzij oa hem. Geen idee wat zij aan het doen was op dat water. Op dat water is in ieder geval een fijne positie als mol.

De rest heeft Heinz te mooi omschreven voor mij om hier weer op in te gaan.

Maar blijf ieders mening super leuk vinden om te lezen  ::ok::

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #806 Gepost op: 24-02-2015, 21:09:21 »
Kwam dit tegen op het avrotros forum, zet het even in spoilers omdat de winnaar iets over de mol zegt:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Ter geruststelling, ik sprak van de week op een feestje een aantal huis-tuin-en keukenkijkers (geen fora, geen social media, 1 x kijken, zoeken niet naar hints enz.), die verdachten en masse
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
en ook wel in iets mindere mate
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
. Ik vond het wel verrassend dit te horen, meestal verdenken zij echt iemand waar de regie naar toe stuurt.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #807 Gepost op: 24-02-2015, 21:13:01 »
Mijn zusje kijkt sinds dit seizoen ook mee en die verdenkt ook degene onder je 1e spoiler ;)

Dus die kan het al bijna niet zijn  ::rofl::

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #808 Gepost op: 24-02-2015, 21:52:06 »
Ter geruststelling, ik sprak van de week op een feestje een aantal huis-tuin-en keukenkijkers (geen fora, geen social media, 1 x kijken, zoeken niet naar hints enz.), die verdachten en masse
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
en ook wel in iets mindere mate
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
. Ik vond het wel verrassend dit te horen, meestal verdenken zij echt iemand waar de regie naar toe stuurt.

Hier ook veel
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
in mijn omgeving!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #809 Gepost op: 24-02-2015, 22:43:27 »
Volgens mij hoeven we dit allemaal niet te spoileren hoor. En als je mij vraagt wie nou helemaal zichzelf is dan zou ik Chris zeggen. Hij wordt wel massaal verdacht maar heeft daar lak aan. Aanvallend kun je het ook wel noemen. Misschien betaalt dat wel uit op het eind omdat iedereen gaat denken dat ZO'N aanvallende mol onmogelijk is en dus zie je hem nu opeens veel meer vertrouwd worden ::)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #810 Gepost op: 24-02-2015, 22:46:52 »
dan zou ik Chris zeggen

Ook het eerste wat bij mij opkwam. Die man is totaal relaxed, lacht het meest en kan het met alles en iedereen prima vinden.

Margriet heeft bijvoorbeeld al aangegeven het totaal niet fijn te vinden in groepen, dus dan ben je automatisch niet helemaal jezelf.

Offline Tomahawk9

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #811 Gepost op: 25-02-2015, 01:00:05 »
Ik snap jullie redenatie van ZV is onmols niet? Susan had hem vorig jaar ook gepakt als hij er nog was als ze aan de beurt kwam

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #812 Gepost op: 25-02-2015, 01:08:00 »
Ik snap jullie redenatie van ZV is onmols niet? Susan had hem vorig jaar ook gepakt als hij er nog was als ze aan de beurt kwam

Dit dus.
In beginsel hebben ze gelijk. De ZV is onmols omdat het de kansen van de mensen vergroot die jou als mol verdenken. Dus de mol zou niet blij moeten zijn met de ZV. Zonder de ZV in het spel kunnen mensen die de mol niet verdenken door met jokers zodat de mol overblijft met zo weinig mogelijk mensen die hem verdenken.

Echter, bij dit spel had de mol een keus: De ZV, de jokers, de vrijstelling of het geld. De zv zou sowieso in het spel komen want zo was dat ding neergelegd. De jokers, vrijstelling en geld heeft de mol al helemaal niks aan. Dus in deze situatie was het niet onmols om m te pakken.

Is situatie afhankelijk toch. Hier dus niet onmols. In beginsel wel als je puur kijkt naar waar de zv voor staat.

Edit: mijn probleem met dat mijn mol m gepakt heeft: Ze had m kunnen wegwerken! Gewoon hup de prullenbak in. Waarom inzetten? En als ie het spel in MOET dan waarom niet nog 1 afl wachten met inzetten. Ze zette m in op het moment dat er veel jokers waren. Dat is mijn twijfel aan het gebeuren. Dat ze m pakt snap ik maar waarom niet weggooien of later inzetten? Weggooien buiten beeld dan he bedoel ik anders wordt het te duidelijk voor ons haha

Ben benieuwd of een Margriettunnelaar hier antwoord op kan geven want lukt mij niet om dat uit te leggen.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2015, 01:30:59 door FS »

Offline Tomahawk9

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #813 Gepost op: 25-02-2015, 03:54:52 »
Ik ben geen Margriet tunnelaar per se, maar denk dat de redactie gewoon graag wil dat de ZV in het spel komt. Dus Margriet gaat wat later en als de ZV er nog ligt, pak hem dan maar voor de zekerheid. Geen ZV kan een beetje een teleurstelling worden? Is denk ik de redenatie van de redactie

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #814 Gepost op: 25-02-2015, 07:36:23 »
Dan had iemand na Margriet hem nog best kunnen pakken ;)

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #815 Gepost op: 25-02-2015, 09:36:07 »
Ik heb een poule op mijn werk met allemaal minder fanatieke speurders. Van de 10 zitten er 7 op Rik, 2 op Chris en ik op Margriet ;)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #816 Gepost op: 25-02-2015, 10:45:31 »
Ben benieuwd of een Margriettunnelaar hier antwoord op kan geven want lukt mij niet om dat uit te leggen.

Je hoeft geen Margriettunnelaar te zijn om dit te kunnen verklaren, maar dat ter zijde.

Citaat
mijn probleem met dat mijn mol m gepakt heeft: Ze had m kunnen wegwerken! Gewoon hup de prullenbak in. Waarom inzetten?

Simpel: Ze zouden voor de kijker thuis dan moeten verzwijgen wat Margriet gepakt heeft. Valt nog veel meer op.

Citaat
En als ie het spel in MOET dan waarom niet nog 1 afl wachten met inzetten. Ze zette m in op het moment dat er veel jokers waren. Dat is mijn twijfel aan het gebeuren.

Wel, ik kan me zo voorstellen dat de angst over de ZV er op dat moment goed in zat. Ajouad zette zelfs maar 1 joker van de 5 in tijdens die test. Ik denk niet dat de ZV zoveel invloed heeft gehad op de uitslag van de test. Kijk maar naar hoeveel jokers er ingezet werden:

Chris: 0
Marlijn: 1
Rik: 1
Viktor: 0
Caro: 2
Ajouad: 1
Martine: 1

Het grootste verschil is 2 jokers. En Caro en Ajouad scheelt slechts 1 joker. Het is daarom wel zeer onwaarschijnlijk dat de ZV heeft voorkomen dat iemand die Margriet verdenkt het spel heeft moeten verlaten, en iemand die haar niet verdacht is gebleven.

Is situatie afhankelijk toch. Hier dus niet onmols. In beginsel wel als je puur kijkt naar waar de zv voor staat.

Ja, heb ik eerder ook gepost, maar toen kreeg ik meteen een aantal forummers over me heen. Die verklaarden me bijna voor gek dat ik zoiets kon suggereren. "De mol is geen speeltje van de productie"  ::) Nou blijkt dat Susan hem dus ook gepakt zou hebben, mocht hij er nog liggen. Wist ik niet, maar is dus eenzelfde situatie.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2015, 10:52:33 door Mollenmania »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #817 Gepost op: 25-02-2015, 12:26:28 »
Mollenmania daar kan ik me goed in vinden hoe jij dat omschrijft. ::ok::

De ZV is een vijand van de mol , de mol ziet m liever gaan dan komen. Daar zijn we het allemaal over eens. Helaas wil de productie dat ie er in komt. Dus vanuit die situatie moeten we redeneren.

De ZV komt het spel in. Supergoed idee van de mol om het ding juist WEL te pakken. Het is immers zijn vijand. Op deze manier heeft de mol de controle over die vijand. Waar beter dan in zijn eigen zak! Zelf bepalen wanneer het ding in wordt gezet. Zo houdt de mol de controle.

Met de ZV op zak heeft de mol letterlijk de macht (laat dat nou net de afleveringstitel zijn ook  ;))
Daarnaast zou het ding in de handen van een kandidaat veel gevaarlijker zijn voor de mol. Controle weg.

Het idee dat de ZV onmols is moet denk de wereld uit ja

En ik had het idee dat er meer jokers waren ingezet maar kennelijk viel dat wel mee.

Kan het minpuntje weer weg bij Margriet  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 25-02-2015, 12:36:00 door FS »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #818 Gepost op: 25-02-2015, 12:42:14 »
Ik begrijp er niets van.
De ZV is een vijand van de mol , de mol ziet m liever komen dan gaan. Daar zijn we het allemaal over eens
Nou, juist ::ok::

Dus er is dan toch geen verdere uitleg?

Dat is 'm, zoals jij het verwoordt.

Het feit dat Margriet het ook nog enorm verhult maakt het nog eens extra onmols. Alle aandacht ging dagenlang uit naar Martine. Daar zit dan weer een mols kantje aan, namelijk dat zij zich zo kandidaats wilde doen voorkomen dat het mols werd.

Margriet doet helemaal niet zoiets... in feite is het tot op de dag van uitzending voor die kandidaten onduidelijk dat zij degene was die de ZV had gepakt. Totaal onmols, deze hele affaire.

En hoezo "de productie wil dat ie er in komt"? Waarom zouden ze per se willen en wat heeft de mol daarmee te stellen? Als ie er zo nodig in moet dan verzinnen ze wel een plan B, of ze leggen bij de laatste kandidaat alleen nog maar ZV's neer want er kwamen er nog diverse NA Margriet.

Ik geloof sowieso niet dat de ZV er in 'moest', wat is nu helemaal het spelelement? Behalve dat het heel nadelig is voor de mol? Die is hem liefst kwijt dan rijk. En in feite was het al genoeg dat Art zegt "er lag ook de ZV". Daar hebben we nog daaaaaaaaaaaagen lol van gehad, van die niet-bestaande 2e ZV. Dus als de 1e niet eens gepakt was, prima toch?

ZV in de handen van een kandidaat gevaarlijk voor de mol? I'm total lost here. Logica?  ::)

Ik kan dus geen enkel belang van de productie zien maar als je die moet zien dan planten ze de resterende bakjes gewoon vol ZV's de laatste ronde(s), geen punt. Maar het liefst loopt iedereen de ZV voorbij, en de mol gaat al sowieso het ding niet anoniem inzetten, dat snap ik echt niet ???

« Laatst bewerkt op: 25-02-2015, 12:45:04 door Lo »
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #819 Gepost op: 25-02-2015, 14:25:43 »

ZV in de handen van een kandidaat gevaarlijk voor de mol? I'm total lost here. Logica?  ::)

Jammer dat je de logica niet ziet want mijn verhaal is helder. De vijand (ZV) van de mol is veiliger in eigen handen van de mol dan in die van een kandidaat. Heeft de mol hem zelf kan de mol zelf bepalen wanneer die hem inzet. Worden er veel jokers ingezet? Nog ff in je zak houden dan. Of helemaal niet inzetten. Controle is controle
Als een kandidaat m heeft heeft de mol 0 controle erover. Heeft de mol hem zelf? Dan wel. Simpel

Logica in de puurste vorm  ;)

Edit: Als je het met me eens bent dat de ZV niet gunstig is voor de mol, moet je het wel met me eens zijn dat de mol dat ding dan het beste zelf kan hebben. Dan is dat ding nl opeens geen vijand meer maar iets waar de mol de controle over heeft. Ik snap niet eens dat je dat niet ziet. Maar goed... Ieder zijn visie

« Laatst bewerkt op: 25-02-2015, 14:36:25 door FS »