Auteur Topic: Afleveringtitels  (gelezen 87565 keer)

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Afleveringtitels
« Reactie #140 Gepost op: 5-02-2015, 21:43:05 »
Kantelen -> De E naar een M van Mol kantelen. De E was een idee van Margriet.

Oei deze is wel heel sterk.. hmm.  :-\\ Hoe verbuig ik dat naar Martine?

Makkelijk zat: de M van Martine.  ::tandpastasmiley::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Afleveringtitels
« Reactie #141 Gepost op: 5-02-2015, 21:50:01 »
@Heinz, maar Carolina kwam met het idee van het kantelen van de E naar een M

Ik beweer ook niet dat ik origineel ben. :P

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Afleveringtitels
« Reactie #142 Gepost op: 5-02-2015, 21:56:28 »
kantelen, en macht...beide woorden die uitgesproken zijn in die afleveringen....iemand scheepsrecht gehoord, of lezen/schrijven? zou de mol die dingen hebben gezegd?

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afleveringtitels
« Reactie #143 Gepost op: 5-02-2015, 22:01:47 »
Margriet bedenkt de E die je kan kantelen en dan krijg je M van Mol, Margriet, Macht.

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: Afleveringtitels
« Reactie #144 Gepost op: 5-02-2015, 22:31:25 »
Toen Marlijn wegliep na het maken van de test kantelde het scherm van de laptop omver...  ::vergroot::

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Afleveringtitels
« Reactie #145 Gepost op: 5-02-2015, 22:39:08 »
Ja dat viel mij ook op. Alleen Marlijn staat al weken onderaan mijn verdachtenlijstje, en dat gaat die laptop niet wijzigen.

Echt alles wijst naar Margriet (iig de meest logische verklaringen) ... zou het dan toch ...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Afleveringtitels
« Reactie #146 Gepost op: 5-02-2015, 22:40:34 »
Echt alles wijst naar Margriet (iig de meest logische verklaringen) ... zou het dan toch ...

 ::jaja::

Margriet

1. 'lezen en schrijven' -> Als de Mol de brieven niet alleen geschreven maar ook (één in een hotelkamer) gelezen heeft moeten we hem tussen Margriet, Martine, Marlijn en Viktor zoeken.
2. 'scheepsrecht' -> Driemaal is scheepsrecht.  Margriet is de derde kandidaat die deze aflevering een briefje van de Mol leest.
3. 'verraden' -> Margriet wordt door bondgenootje Martine afgeschoten.
4. 'M acht' -> Margriet is de enige M-naam met acht letters.
5. 'schaalvergroting' -> Margriet zegt dat ze stemde op "de Mol pakt schaal 12" terwijl we zien dat ze op "de Mol pakt schaal 11" stemde. (NB: Schaal 11 pakte ze zelf.)
6. 'kantelen' -> De E naar een M van Mol (of Margriet) kantelen. De E (als euroteken) was een idee van Margriet.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afleveringtitels
« Reactie #147 Gepost op: 5-02-2015, 22:41:51 »
Op .nl staat de afleveringstitel nu trouwens foutief als 'kanteling' ...

Offline gemini2012

  • Forumlid
Re: Afleveringtitels
« Reactie #148 Gepost op: 5-02-2015, 22:49:21 »
Had dit eerst bij het algemene afleveringtopic geplaatst en zie nu dat er hierboven ook al genoemd is:

Het viel mij op dat toen Marlijn de test had ingevuld, er een windvlaag kwam en het scherm van de laptop hierdoor 'kantelde'.
Het is niet mijn hoofdverdachte, maar het werd wel vrij duidelijk in beeld gebracht.


Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afleveringtitels
« Reactie #149 Gepost op: 5-02-2015, 22:51:26 »
Ik kan er nu niets op verzinnen, maar de titel kan ook iets totaal anders betekenen. niet (iets) kantelen, maar kantelen (op een kasteel.)
als iemand suggesties hier over heeft hoor ik het graag, ik kom hier niet verder mee. ;D
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afleveringtitels
« Reactie #150 Gepost op: 5-02-2015, 22:59:18 »
Ik kan er nu niets op verzinnen, maar de titel kan ook iets totaal anders betekenen. niet (iets) kantelen, maar kantelen (op een kasteel.)
als iemand suggesties hier over heeft hoor ik het graag, ik kom hier niet verder mee. ;D


In het topic van de aflevering dacht ik al aan 'kasteel Weerdenburg' in Utrecht. Maar dat is misschien iets te ver gezocht.

Iemand anders kwam dan op SandiFORT. Iets makkelijker om uit te leggen in aflevering 10 lijkt me.

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Afleveringtitels
« Reactie #151 Gepost op: 6-02-2015, 08:58:40 »
Kantelen betekent in straattaal dat je iemand gaat beroven of bestelen. Zie: http://www.hoe-moet-je.nl/wat-betekent-kantelen-betekenis/

- Rik heeft de groep bestolen in ruil voor twee jokers
- feitelijk heeft Marlijn de actie overgenomen (gekanteld..?) en het kantelen daadwerkelijk uitgevoerd
- Carolina (al exit) en Chris zouden gaan voor de jokers door de nummers 17 en 32 te trekken. Hier had vast en zeker negatief geld aan gezeten. Chris gaf ook duidelijk aan in zijn biecht nu voor het eerst voor zichzelf te gaan spelen. Eenmaal op het strand besluit hij zijn mening 'te kantelen' (ze gaan niet voor de jokers) en 'kantelen' de groep dus ook niet (negatief geld)
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afleveringtitels
« Reactie #152 Gepost op: 6-02-2015, 09:12:46 »
::jaja::

Margriet

1. 'lezen en schrijven' -> Als de Mol de brieven niet alleen geschreven maar ook (één in een hotelkamer) gelezen heeft moeten we hem tussen Margriet, Martine, Marlijn en Viktor zoeken.
2. 'scheepsrecht' -> Driemaal is scheepsrecht.  Margriet is de derde kandidaat die deze aflevering een briefje van de Mol leest.
3. 'verraden' -> Margriet wordt door bondgenootje Martine afgeschoten.
4. 'M acht' -> Margriet is de enige M-naam met acht letters.
5. 'schaalvergroting' -> Margriet zegt dat ze stemde op "de Mol pakt schaal 12" terwijl we zien dat ze op "de Mol pakt schaal 11" stemde. (NB: Schaal 11 pakte ze zelf.)
6. 'kantelen' -> De E naar een M van Mol (of Margriet) kantelen. De E (als euroteken) was een idee van Margriet.
Goed overzicht, dit klopt helemaal.

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Afleveringtitels
« Reactie #153 Gepost op: 6-02-2015, 09:24:42 »
Erg sterk rijtje richting Margriet. Maar

Ook op Rik zijn de afleveringstitels van toepassing:

1. Lezen en Schrijven: Rik las mee uit een andere kandidaat z'n mol boekje en schreef vervolgens direct iets in z'n eigen boekje.
2. Scheepsrecht: Rik lukte het pas bij de derde poging om de kar op te tillen = Driemaal is Scheepsrecht.
3. Verraden: Rik verraadde Marlijn met het verbond. Ook (ver)-raadde Rik wat ze gingen doen (lasergamen) ook moest Rik vanuit het vliegtuig van veruit raden.
4. M acht: M kan staan voor: Mol (en voor Muis, Rik was muis) en Rik presenteert het 8 uur journaal, kortom: Mol = 8 uur journaal.
5. Schaalvergroting: Rik had de cijfers 7 en 14, kortom: schaal 1:2 = schaalvergroting.

6. kantelen: Rik 'kantelt' (besteelt) de groep door geld uit de pot halen voor 2 jokers. Hij zou er ook 1 aan Marlijn geven, maar heeft dit (nog) niet gedaan. Ok zij is dus soort van 'gekantelt'  door Rik.

Die van aflevering 5 vind ik zelf iets minder sterk, maar het klopt wel.

Zijn er van de andere kandidaten ook deze rijtjes te maken? Die van Chris heb ik al gezien.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afleveringtitels
« Reactie #154 Gepost op: 6-02-2015, 10:56:51 »
De afleveringtitels zijn net de horoscoop, het kan bijna altijd op iedereen slaan. :)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Afleveringtitels
« Reactie #155 Gepost op: 6-02-2015, 21:46:38 »
"kantelen

in het woordenboek is voor kantelen 1 omschrijving gevonden:
kantelen, (gekanteld), omkeren, op zijde vallen."¹

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Afleveringtitels
« Reactie #156 Gepost op: 6-02-2015, 22:04:33 »
"kantelen

in het woordenboek is voor kantelen 1 omschrijving gevonden:
kantelen, (gekanteld), omkeren, op zijde vallen."¹

Daar dacht ik ook aan maar dan vind ik een uitleg die op iets in de aflevering slaat veel sterker.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Afleveringtitels
« Reactie #157 Gepost op: 6-02-2015, 23:17:22 »
De afleveringtitels zijn net de horoscoop, het kan bijna altijd op iedereen slaan. :)

Precies en de afleveringstitels slaan meestal niet (direct) op de mol maar op iets wat in de aflevering gebeurt. Er was ook een titel die op de volgende afvaller sloeg (Jennifer). Kantelen slaat volgens mij op E1974. De heli vloog eerst van de verkeerde kant aan waardoor alles op zijn kop te zien was. Door de heli te draaien/te kantelen kwamen ze er wel goed boven.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afleveringtitels
« Reactie #158 Gepost op: 7-02-2015, 00:17:39 »
Er was ook een titel die op de volgende afvaller sloeg (Jennifer).

Die titel was toch gekozen omdat elke uitspraak die Jennifer deed in die aflevering met betrekking tot de Mol helemaal juist was?

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Afleveringtitels
« Reactie #159 Gepost op: 7-02-2015, 03:31:24 »
Die titel was toch gekozen omdat elke uitspraak die Jennifer deed in die aflevering met betrekking tot de Mol helemaal juist was?
Dat was inderdaad de uitleg, maar Jennifers uitspraak bij de roltrapopdracht klopte niet helemaal: volgens haar zou de mol daar goed z'n best doen, terwijl Susan juist expres een paar woordjes vergat. Maar dat terzijde.
Brevis esse laboro, obscurus fio.