Auteur Topic: Muzikale aanwijzingen Roodshow  (gelezen 260253 keer)

Offline McMholly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #360 Gepost op: 2-02-2015, 16:50:24 »
En als eerste haar scherm te zien kreeg bij de test. Al kan 'de eerste' ook naar Rik verwijzen met de argumenten die hierboven genoemd zijn. Rik was overigens ook de eerste die de test maakte.
Chris was juist weer de eerste (en enige) die zich aanbood tijdens de Nederland-opdracht.

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #361 Gepost op: 2-02-2015, 16:51:40 »
Of het slaat op Martine/Rik wegens hun onderonsje over de zwarte vrijstelling? Rik is hierbij de 'bezoeker/visitor' van Martine. Martine had deze bezoeker al verwacht en is 'Crackin' up', omdat ze aan Rik moet uitleggen dat ze de zwarte vrijstelling niet heeft ingezet.
Ook wel opvallend dat Rik letterlijk de deurknop vastpakt en dat Martine (en Rik al helemaal zie ik nu) tijdens het gesprek voortdurend zit te glimlachen.

(I have been waiting for these visitors)
They must know by now I'm in here trembling
In a terror evergrowing
Crackin' up



The signal's sounding once again and someone tries the doorknob
None of my friends would be so stupidly impatient
And they don't dare to come here
Anymore now
But how I loved our secret meetings
We talked and talked in quiet voices
Smiling...

« Laatst bewerkt op: 2-02-2015, 16:57:47 door Joeyversteeg12 »

Offline KeyW

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #362 Gepost op: 2-02-2015, 16:54:33 »
weet ik niet, maar ga er maar vanuit dat die ergens in het midden van de song zit. v.a. 2:10
https://www.youtube.com/watch?v=U1hK8CWlYcA

Trouwens...Visitors, een huis.... Dijkhuizen?
biljartbal nummer 9 wordt weggetikt...Chris is nummer 9 in de leader? Of toch Martine, die 9e is van de bekendmaking? Of Rik, die 9e is in het lijstje waarin de namen op alfabetische volgorde staan? of toch Carolina, die als 6e bekendgemaakt werd, en moeten we dus de 9 omdraaien?

Zei Chris niet iets in aflevering 3 bij de watervliegtuig in de pocket? En moeten we het verband leggen tussen pocket en biljartbal?

Offline Bruun

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #363 Gepost op: 2-02-2015, 17:11:10 »
Alle ABBA leden hebben een medebandlid waarvan de naam met dezelfde letter begint (vandaar de naam ABBA). Als je dit principe toepast op de WIDM kandidaten heeft alleen Rik geen medekandidaat waarvan de naam met een R begint. Rik eruit?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #364 Gepost op: 2-02-2015, 17:18:10 »
Waarbij aangetekend moet worden, dat de tweede A in Abba ''Annifrid'' is, en niet Frida, zoals ze doorgaans genoemd wordt.


Ik vind het een leuke vondst.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #365 Gepost op: 2-02-2015, 17:19:02 »
Alle ABBA leden hebben een medebandlid waarvan de naam met dezelfde letter begint (vandaar de naam ABBA). Als je dit principe toepast op de WIDM kandidaten heeft alleen Rik geen medekandidaat waarvan de naam met een R begint. Rik eruit?

CMMMC dus. Mooi bedacht weer, maar hadden ze dan niet een bekender nummer van ABBA gekozen als het toch niets met het nummer te maken heeft?

Tot nu toe vind ik "The Visitors was het eerste album ooit dat werd uitgebracht op cd, in 1982." (Wiki) -> CD -> Carolina Dijkhuizen het sterkst.

Offline molfan86

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #366 Gepost op: 2-02-2015, 17:26:08 »
Carolina ging op "bezoek" in Veendam bij paps en mams.
Carolina er uit?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #367 Gepost op: 2-02-2015, 17:30:54 »
Voor zover ik me herinner, waren er 4 CD's tegelijk, die als ''eerste'' op de markt kwamen. Het was destijds een bezienswaardigheid in alle platenzaken. Mooi als ''carré'' tentoongesteld.

1 daarvan was inderdaad die van ABBA.


Als Rik eruit zou gaan, zou de verhouding M/V wel erg scheef komen te liggen, maar bij WIDM weet je het maar nooit. Dus ik denk dat het 1 van de dames wordt, en gezien de mogelijke oplossingen die hier al genoemd zijn, ben ook ik geneigd Carolina als eerstvolgende afvaller te zien.

Mijn mol is ze nooit geweest, overigens.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #368 Gepost op: 2-02-2015, 17:40:32 »
Carolina ging op "bezoek" in Veendam bij paps en mams.

::ok::
Die vind ik ook heel sterk.

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #369 Gepost op: 2-02-2015, 17:41:40 »
CMMMC dus. Mooi bedacht weer, maar hadden ze dan niet een bekender nummer van ABBA gekozen als het toch niets met het nummer te maken heeft?

Tot nu toe vind ik "The Visitors was het eerste album ooit dat werd uitgebracht op cd, in 1982." (Wiki) -> CD -> Carolina Dijkhuizen het sterkst.
zou dat dan weer niet het te makkelijk maken?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #370 Gepost op: 2-02-2015, 17:42:31 »
zou dat dan weer niet het te makkelijk maken?

Nee, want jij twijfelt al. :P

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #371 Gepost op: 2-02-2015, 18:11:53 »
Afvallerstheorie (zooooo 2014): Viktor 'wees' Rik aan als afvaller door hem als eerste te noemen in zijn testbiecht. Zo zijn er al 4 dingen waarmee Rik 1e is. First!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #372 Gepost op: 2-02-2015, 18:44:01 »
Op Wikipedia wordt het niet genoemd als onderdeel van de titel, maar uit de zoekresultaten uit Google kan je opmaken dat veel mensen aan dit nummer refereren als "Crackin' Up", wat een terugkerende zin is in het nummer. Hoewel er in dit nummer volgens mij iets anders mee bedoelt wordt, wordt "Crackin' Up" tegenwoordig over het algemeen gebruikt om een lachbui te omschrijven waar je niet meer makkelijk uit komt.

In aflevering 4 op het eiland Taprobane ontvangen de kandidaten gasten/bezoekers. Visitors. Chris krijgt een enorme lachbui tijdens de kennismaking met de bezoekers, omdat het hem niet lukt de naam goed uit te spreken. Chris is Crackin' Up. Dus Chris er uit.

Offline Anoniemand

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #373 Gepost op: 2-02-2015, 19:03:26 »
Ik denk dat er dit keer een vrouw vertrekt. In de aflevering waar niemand het spel verliet was het antwoord op de muzikale hint dat de 4 vrouwen en 4 mannen op eenzelfde aantal bleven; de groepsverdeling blijft gelijk (4 mannen, 4 vrouwen), dus er viel niemand af.

ABBA bestaat uit 2 mannen en 2 vrouwen. Tot nu toe zijn er 2 mannen en 4 vrouwen. Dus zou het kunnen dat er een vrouw vertrekt? Alleen heb ik er geen hint voor. Beetje vergezocht, maarja..

Offline Bruun

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #374 Gepost op: 2-02-2015, 19:58:38 »
Tot nu toe vind ik "The Visitors was het eerste album ooit dat werd uitgebracht op cd, in 1982." (Wiki) -> CD -> Carolina Dijkhuizen het sterkst.

Dat is inderdaad een mooie. Klinkt zeer plausibel.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #375 Gepost op: 2-02-2015, 20:04:22 »
 
Op Wikipedia wordt het niet genoemd als onderdeel van de titel, maar uit de zoekresultaten uit Google kan je opmaken dat veel mensen aan dit nummer refereren als "Crackin' Up", wat een terugkerende zin is in het nummer. Hoewel er in dit nummer volgens mij iets anders mee bedoelt wordt, wordt "Crackin' Up" tegenwoordig over het algemeen gebruikt om een lachbui te omschrijven waar je niet meer makkelijk uit komt.

In aflevering 4 op het eiland Taprobane ontvangen de kandidaten gasten/bezoekers. Visitors. Chris krijgt een enorme lachbui tijdens de kennismaking met de bezoekers, omdat het hem niet lukt de naam goed uit te spreken. Chris is Crackin' Up. Dus Chris er uit.

 ::ok::. Deze vind ik ook erg sterk.

Offline Bruun

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #376 Gepost op: 2-02-2015, 20:04:59 »
ABBA kun je omkeren en dan staat er hetzelfde. Idem voor MW.
--> Marlijn?

Een kleine variatie hierop: In het logo van ABBA staan de B's gespiegeld. De M en W zijn verticaal gezien ook spiegelingen van elkaar.


Op Wikipedia wordt het niet genoemd als onderdeel van de titel, maar uit de zoekresultaten uit Google kan je opmaken dat veel mensen aan dit nummer refereren als "Crackin' Up", wat een terugkerende zin is in het nummer. Hoewel er in dit nummer volgens mij iets anders mee bedoelt wordt, wordt "Crackin' Up" tegenwoordig over het algemeen gebruikt om een lachbui te omschrijven waar je niet meer makkelijk uit komt.

In aflevering 4 op het eiland Taprobane ontvangen de kandidaten gasten/bezoekers. Visitors. Chris krijgt een enorme lachbui tijdens de kennismaking met de bezoekers, omdat het hem niet lukt de naam goed uit te spreken. Chris is Crackin' Up. Dus Chris er uit.
« Laatst bewerkt op: 2-02-2015, 23:21:09 door Lukie4, Reden: gelieve niet 2x achter elkaar posten. Je kan je post aanpassen »

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #377 Gepost op: 2-02-2015, 20:19:41 »
God > turn > Dog > de labrador en voormalig inspecteur hondenbelasting van de groep moest het spel verlaten is correct  ::ok::
Wat een heerlijk simpele uitleg.  ;D

CMMMC dus. Mooi bedacht weer, maar hadden ze dan niet een bekender nummer van ABBA gekozen als het toch niets met het nummer te maken heeft?

Tot nu toe vind ik "The Visitors was het eerste album ooit dat werd uitgebracht op cd, in 1982." (Wiki) -> CD -> Carolina Dijkhuizen het sterkst.
Carolina ging op "bezoek" in Veendam bij paps en mams.
Carolina er uit?
Stiekem hoop ik dat een van deze verklaringen de juiste is. Niet omdat ik Carolina geen leuke kandidate vind, maar omdat ik dan een van m'n hoofdverdachten kan afstrepen.

Het fragment staat trouwens nog niet op de Roodshowsite.  :(
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #378 Gepost op: 2-02-2015, 20:32:29 »
Wat een heerlijk simpele uitleg.  ;D
Stiekem hoop ik dat een van deze verklaringen de juiste is. Niet omdat ik Carolina geen leuke kandidate vind, maar omdat ik dan een van m'n hoofdverdachten kan afstrepen.

Het fragment staat trouwens nog niet op de Roodshowsite.  :(
ik ook, en dan heb ik nog een succesje met mijn voorspelling :)

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #379 Gepost op: 2-02-2015, 20:40:20 »
Carolina ging op "bezoek" in Veendam bij paps en mams.
Carolina er uit?

Mooie ::ok:: hier ga ik op inzetten vooralsnog