Auteur Topic: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns  (gelezen 59850 keer)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #20 Gepost op: 16-01-2015, 00:06:36 »
Rare foto in een TukTuk...
Wie is dit?
En wat zegt het ons?

Niks? Kan maar zo:)
Lijkt bijna op William Spaaij met nep-bontmuts. Is 'm vast niet...
Maar wel een raar plaatje in en tuk-tuk...toch?

@11.15 -herhaling-

*Terwijl Marlijn aan het zoeken is*
Omnia vincit amor

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #21 Gepost op: 16-01-2015, 00:07:19 »
ik zie daar Carolina in

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #22 Gepost op: 16-01-2015, 00:21:13 »
Je kunt als mol hier beter niet je eigen envelop pakken. Liever pak je de enveloppe van iemand anders, zodat 2 mensen niet hun eigen briefje kunnen inleveren.

Eens. Dat is dus weer carolina in de beste molpostie. Als eerste de baan in en afgeschoten met 2 enveloppen. Chris is hier ook verdacht,  maar pakt pid welke niet verdubbelt kan worden. Het feit dat uitgerekend zijn envelop maar 100 euro is, vind  ik ook verdacht. Rik is hier erg onmols. Als eerste af zonder envelop. Dan kun je als mol niks meer

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #23 Gepost op: 16-01-2015, 00:42:10 »
Vreemd is dat Marlijn en Margriet in dezelfde tuktuk een envelop vinden.
Althans, volgens het overzicht. Foutje van de productie, of heeft Marlijn iets over het hoofd gezien?
Hier het fragment: http://youtu.be/h3WKZk8jmzQ
« Laatst bewerkt op: 10-02-2015, 04:03:51 door WIDM uncovered »
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #24 Gepost op: 16-01-2015, 00:48:41 »
Ik heb lopen meeschrijven en enkel de namen genoteerd die daadwerkelijk in het veld stonden (en dus niet de vier in de intro) mist: Carolina -- en Ajouad

Wel: RIW, PID, MAS, MAL, EVB, MAW, VIB, CHZ

AJE zat wel in de intro, maar heb ik tijdens het spel niet gezien (Edit: toch wel)

Ook zag ik bij de uitleg maar 10 tuktuks oplichten (Edit: toch 11)
wel leuk dat die afkortingen er nu zijn...want nu staat mijn Rik Is De Mol theorie toch wel sterk...je kan dus prima afkortingen verzinnen die 3 letters zijn en daar achterplakken "is de mol" op die manier je kandidaten verdelen en bekendmaken...

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #25 Gepost op: 16-01-2015, 00:52:39 »
Volgens mij is het Bob Marley (staat er ook niet Marley naast geschreven?)

In antwoord op Uw vragen: --->  Zie: Theoreticus ... ::megafoon:: (kan niet wachten tot je het roept! ;)).

Dank!  ::respect::

Edit:
Allerlei verschillende helden? Missen we een paar?

Zo ook Che Guevara @ 19.41u.
« Laatst bewerkt op: 16-01-2015, 01:14:04 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #26 Gepost op: 16-01-2015, 01:30:20 »
Eens. Dat is dus weer carolina in de beste molpostie. Als eerste de baan in en afgeschoten met 2 enveloppen. Chris is hier ook verdacht,  maar pakt pid welke niet verdubbelt kan worden. Het feit dat uitgerekend zijn envelop maar 100 euro is, vind  ik ook verdacht. Rik is hier erg onmols. Als eerste af zonder envelop. Dan kun je als mol niks meer
Viktor pakte toch die envelop die uiteindelijk 100 euro opleverde?

Offline Nick_Theunis

  • Winnaar De Mol pool 2020 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The eagle has landed. Upsilon Gamma.
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #27 Gepost op: 16-01-2015, 01:56:49 »
Carolina zegt tegen de groep dat ze op een boobytrap is gaan staan (min. 10:12), terwijl uit de beelden blijkt dat ze is afgeschoten. Waarom zou ze daarover liegen?

De twee scenario's:
- In de buurt van de finish is ze afgeschoten.
- In de buurt van de finish is ze op een boobytrap gaan staan.

Mogelijk heeft ze zich bewust in de buurt van de finish (uit het zicht van de kandidaten) laten afschieten en later, om minder verdacht over te komen, verzonnen dat het een boobytrap is geweest (wat bij Rik daadwerkelijk gebeurd was, dus plausibel).
« Laatst bewerkt op: 16-01-2015, 02:21:03 door Nick_Theunis »
'Stroop of stroom..' 'Stroom of stroop?' 'Stroom.' 'Met een m?' 'Doe dan maar stroop.' 'Met een p?' 'Ja!' 'Ik denk dat je drop bedoelt' 'Ooh ja....'

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #28 Gepost op: 16-01-2015, 08:36:47 »
Carolina en Marlijn zijn vroeg in het spel aan de beurt en gaan af met twee enveloppen. Prima molactie, want dat geld komt dan in ieder geval niet in de pot. Van de rest heb ik dat nog niet duidelijk.

Was het eigenlijk wel slim om als verkenner enveloppen te pakken (behalve misschien die van jezelf)? Viktor lijkt zich er nogal mee te bemoeien hoe het spel het best gespeeld kan worden. 'Vergeet' hij hier een detail?

De twee verkenners hebben het sowieso niet echt goed gedaan, want hadden amper door wiens envelop nou precies waar lag.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #29 Gepost op: 16-01-2015, 10:00:30 »
We hebben de looppatronen die werden getoond samengevoegd(van Ajouad en Victor kregen we ze niet te zien)

Plaatje werkt niet! Iets met permissions lijkt het?
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #30 Gepost op: 16-01-2015, 10:43:11 »
@WIDM uncovered, ik zou gewoon hier even uploaden ipv gewoon even opnieuw te gaan zitten posten ;)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #31 Gepost op: 16-01-2015, 10:47:33 »
We hebben de looppatronen die werden getoond samengevoegd

@WIDM uncovered, ik zou gewoon hier even uploaden ipv gewoon even opnieuw te gaan zitten posten ;)

Werkt inderdaad nogsteeds niet. Denk dat WIDM uncovered het plaatje zelf wel ziet, omdat hij/zij zelf wel toegang heeft tot zijn/haar googlefiles.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #32 Gepost op: 16-01-2015, 11:01:02 »
Viktor wil bij de start tactiek bespreken. Hij oppert eerst verkenners te sturen. Rik vindt dit zonde en oppert pakken wat je pakken kan.

Zo gaat het niet helemaal. Rik noemt beide opties. Na "we kunnen dus inderdaad alleen maar gaan zoeken naar onze eigen naam" schudt Margriet nee en gebaart ze "pakken!". Rik vervolgt: "Maar je kunt natuurlijk ook gewoon pakken wat je pakken kan want dan heb je tenminste geld." Ajouad en Carolina: "Ja." Pas daarna oppert Viktor verkenners te sturen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #33 Gepost op: 16-01-2015, 11:16:37 »
Daarom zei ik ook "vrij vertaald"  ;D

Het gaat mij er om dat Rik en Viktor in de biecht het omgekeerde zeggen van wat ze voorstellen. Maareh, nevermind ;)

Begreep ik wel hoor. (Wilde er nog bij zeggen dat dit los stond van je punt.) Maar veel gaat een eigen leven leiden op het forum en voor mijn overzichten had ik het stukje net uitgetypt, dus vandaar dat ik het maar even hier plaatste. ;)

Offline hidden

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #34 Gepost op: 16-01-2015, 12:26:01 »
Op het moment dat Ajouad wordt afgeschoten gaat er zo'n standaard lasergame stemmetje zeggen hit hit, don't give up. Het zou natuurlijk toeval kunnen zijn maar dat stemmetje lijkt verdacht veel op de stem van Rik.

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #35 Gepost op: 16-01-2015, 13:42:06 »
We hebben de looppatronen die werden getoond samengevoegd(van Ajouad en Victor kregen we ze niet te zien)

Wat opvalt:
  • Van Ajouad en Victor krijgen we de looppatronen niet te zien.
  • Volgens de looppatronen vinden Marlijn en Margriet in dezelfde tuk-tuk hun eigen envelop
  • Er zijn 2 enveloppen niet gevonden, terwijl de kaart nog 3 tuk-tuks aangeeft.
  • Waarom enveloppen met namen van reeds afgevallen kandidaten (Pieter en Evelien)?
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #36 Gepost op: 16-01-2015, 13:46:36 »
Wat opvalt:
  • Er zijn 2 enveloppen niet gevonden, terwijl de kaart nog 3 tuk-tuks aangeeft.
Komt dat niet gewoon door deze
  • Volgens de looppatronen vinden Marlijn en Margriet in dezelfde tuk-tuk hun eigen envelop
montagefout?
...óf niet!

Offline hidden

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #37 Gepost op: 16-01-2015, 15:03:52 »
zouden die looppatronen wel te vertrouwen zijn. Je ziet tijdens de aflevering overduidelijk Chris lopen naast de tuktuk van de mol, zijn looppatroon gaat hier totaal niet langs.
« Laatst bewerkt op: 16-01-2015, 15:13:12 door hidden »

Offline Newbee

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #38 Gepost op: 16-01-2015, 15:06:08 »
Als ik naar het plaatje kijk van widm uuncovered zie ik dat Chris en Carolina beide bij de Chris tuk zijn geweest waarvan Chris tegen Victor zegt : daar ligt niets. Waar uiteindelijk toch een envelop uit komt. Raar. Was het echt wel die tuk vraag ik me dan af.

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #39 Gepost op: 16-01-2015, 15:11:33 »
Wij vragen ons ook af wat er klopt aan de patronen. We zijn nu het beeldmateriaal aan het analiseren om zelf een plattegrond samen te stellen
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit