Auteur Topic: [THEORIE] Imitatie/Parodie  (gelezen 41970 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [THEORIE] Imitatie/Parodie
« Reactie #20 Gepost op: 22-01-2015, 22:05:50 »
Rik sloeg zijn handen voor zijn gezicht, zoals de hint met Patrick Stoof nadat ze hoorden dat ze verkeerd hadden geraden, maar ondertussen nam hij wel het voortouw in de beslissing.

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: [THEORIE] Imitatie/Parodie
« Reactie #21 Gepost op: 22-01-2015, 22:11:46 »
Titel aflevering: Macht --> Art: Kennis is Macht ---> K.I.M.?

Offline Juulx1

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [THEORIE] Imitatie/Parodie
« Reactie #22 Gepost op: 22-01-2015, 22:16:05 »
De opdracht 'Tapobrane eiland' leek erg op die van het seizoen met Jon als mol, met het oberen en de namen van mensen leren.

Verder is volgens mij een die opdracht van de vooruitblik naar volgende week met het graven in vakken in het zand ook een vergelijking met een eerdere opdracht (ik meen seizoen Yvon?).

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: [THEORIE] Imitatie/Parodie
« Reactie #23 Gepost op: 22-01-2015, 22:16:51 »
De opdracht 'Tapobrane eiland' leek erg op die van het seizoen met Jon als mol, met het oberen en de namen van mensen leren.

Verder is volgens mij een die opdracht van de vooruitblik naar volgende week met het graven in vakken in het zand ook een vergelijking met een eerdere opdracht (ik meen seizoen Yvon?).

Ja dat dacht ik ook gelijk! Waar kunnen we die steden in het water aan koppelen?

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [THEORIE] Imitatie/Parodie
« Reactie #24 Gepost op: 22-01-2015, 22:19:53 »
Ja dat dacht ik ook gelijk! Waar kunnen we die steden in het water aan koppelen?

Hadden ze in seizoen 6 niet een opdracht in een mysterieus village waarin straatnamen verzameld moesten worden? En idem met seizoen 10 en Holland's Village, al waren daar geen namen te spotten. Toch deden die plaatsnaamborden mij wel denken aan die straatnaamborden in seizoen 6 :)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: [THEORIE] Imitatie/Parodie
« Reactie #25 Gepost op: 22-01-2015, 22:20:47 »
Hadden ze in seizoen 6 niet een opdracht in een mysterieus village waarin straatnamen verzameld moesten worden? En idem met seizoen 10 en Holland's Village, al waren daar geen namen te spotten. Toch deden die plaatsnaamborden mij wel denken aan die straatnaamborden in seizoen 6 :)

Ja, dat was in aflevering 2 met die paarden, waarin Milouska geld in de wind had laten wegwaaien.

Offline Rilah

  • Forumlid
Re: [THEORIE] Imitatie/Parodie
« Reactie #26 Gepost op: 22-01-2015, 22:37:28 »
De mol was te zien op een van de familiefoto's in opdracht 3 op het tapobrane eiland, net als mol Patrick die toen in de bus verstopt zat!

Verder denk ik dat deze theorie te linken is aan de tweelingen/imitaties die steeds in de achtergrond te zien zijn (Theorie Duo's topic).
« Laatst bewerkt op: 22-01-2015, 22:39:16 door ItsKayleigh »

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: [THEORIE] Imitatie/Parodie
« Reactie #27 Gepost op: 22-01-2015, 22:47:23 »
Even alle opdrachten en de imitaties:

Treinstation --> ?
Rode draad --> Fabriek aflevering 1 seizoen 9
National Gallery --> ?Kokerpatroon in de zee seizoen 11?
Bioscoop --> ?Rechts-links seizoen 5?
Laden en lossen --> Zandzakken sjouwen seizoen 10
Laseropdracht --> Laseropdracht seizoen 11
Strandletters --> Mexico-city letters seizeoen 8, Webcam letters seizoen 10
Vakantiefoto's --> ?Woorden uit gedicht seizoen 11?
Russisch Roulette --> Vrijstellingsroute seizoen 11
Meet en greet --> Oberopdracht seizoen 9, Dictee Zuid-Afrika Seizoen 13
« Laatst bewerkt op: 22-01-2015, 23:14:50 door Jordyep »

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [THEORIE] Imitatie/Parodie
« Reactie #28 Gepost op: 22-01-2015, 22:59:17 »
Deze had ik voor de aflevering begon in het topic tweets van de mol gezet omdat er voor en na de uitzending een tweet komt (duo) maar die hoort meer hier thuis.

Citaat
Moeten we de duo's theorie en de theorie van herhaling oud molstreken niet samen pakken.

Dat in elke serie een mollenstreek uit de andere seizoenen herhaald wordt en dat er daarom zoveel over duo's wordt gesproken / laten zien??

Of denk ik weer eens te ver door  Hilarisch

Offline DeMol!

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de Mol 2015 - > Sri Lanka
Re: [THEORIE] Imitatie/Parodie
« Reactie #29 Gepost op: 22-01-2015, 23:02:03 »
Even alle opdrachten en de imitaties:

Treinstation --> ?
Rode draad --> Fabriek aflevering 1 seizoen 9
National Gallery --> ?
Bioscoop --> ?Rechts-links seizoen 5?
Laden en lossen --> Zandzakken sjouwen seizoen 10
Laseropdracht --> Laseropdracht seizoen 11
Strandletters --> Mexico-city letters seizeoen 8, Webcam letters seizoen 10
Vakantiefoto's --> ?
Russisch Roulette --> Vrijstellingsroute seizoen 11
Meet en greet --> Oberopdracht seizoen 9
+meet en greet: Raden hoeveel goed
in 2013 met het Zuid-Afrikaanse dictee moesten ze het aantal fouten raden

Offline mnoon16

  • Forumlid
Re: [THEORIE] Imitatie/Parodie
« Reactie #30 Gepost op: 22-01-2015, 23:12:26 »
Even alle opdrachten en de imitaties:

Treinstation --> ?
Rode draad --> Fabriek aflevering 1 seizoen 9
National Gallery --> ?
Bioscoop --> ?Rechts-links seizoen 5?
Laden en lossen --> Zandzakken sjouwen seizoen 10
Laseropdracht --> Laseropdracht seizoen 11
Strandletters --> Mexico-city letters seizeoen 8, Webcam letters seizoen 10
Vakantiefoto's --> ?Woorden uit gedicht seizoen 11?
Russisch Roulette --> Vrijstellingsroute seizoen 11
Meet en greet --> Oberopdracht seizoen 9, Dictee Zuid-Afrika Seizoen 13

De bioscoop deed me ook denken aan seizoen 10, de opdracht waarin ze de liedjes moesten uitbeelden

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: [THEORIE] Imitatie/Parodie
« Reactie #31 Gepost op: 22-01-2015, 23:13:23 »
De bioscoop deed me ook denken aan seizoen 10, de opdracht waarin ze de liedjes moesten uitbeelden

Klopt kwa locatie, maar de opdrachten leken niet op elkaar.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [THEORIE] Imitatie/Parodie
« Reactie #32 Gepost op: 22-01-2015, 23:41:25 »
Misschien moeten we ook gewoon met de optie rekening houden dat er ieder jaar wel opdrachten op elkaar lijken en dit na 15 seizoenen mss niet heel gek is
You'll never walk alone

Offline joligmolletje

  • Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [THEORIE] Imitatie/Parodie
« Reactie #33 Gepost op: 22-01-2015, 23:43:51 »
Misschien moeten we ook gewoon met de optie rekening houden dat er ieder jaar wel opdrachten op elkaar lijken en dit na 15 seizoenen mss niet heel gek is

Ja, dat heb ik ook gedacht, maar het is wel heel veel dit seizoen. Ik kan me niet herinneren dat we eerder zoveel vergelijkbare opdrachten hebben gehad. Mochten de overeenkomsten geen hint zijn, dan vind ik dat echt een teleurstelling.

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: [THEORIE] Imitatie/Parodie
« Reactie #34 Gepost op: 22-01-2015, 23:44:05 »
Misschien moeten we ook gewoon met de optie rekening houden dat er ieder jaar wel opdrachten op elkaar lijken en dit na 15 seizoenen mss niet heel gek is

Ja, er waren vaak 'rip-offs', maar dit seizoen heeft gewoon regelrechte imitaties.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [THEORIE] Imitatie/Parodie
« Reactie #35 Gepost op: 22-01-2015, 23:45:12 »
Vind het ook opvallend, zeker vandaag, maar wilde alleen de optie benoemen ;D
You'll never walk alone

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [THEORIE] Imitatie/Parodie
« Reactie #36 Gepost op: 23-01-2015, 03:30:14 »
Martine met vuurrode lippen a la Jung. Vind haar helemaal geen type hiervoor. Je zag haar er ook alleen mee in de biecht...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [THEORIE] Imitatie/Parodie
« Reactie #37 Gepost op: 23-01-2015, 09:56:43 »
Dus: wat als de Mol ook acties van vorige seizoenen imiteert/parodieert? Wat als de tactiek van de Mol een verzameling is van Molacties/gedrag van oud-mollen?

Dan heeft de Mol te weinig vrijheid om goed te kunnen opereren.

Bovendien is het logisch dat na 15 seizoenen en honderden opdrachten de opdrachten bekend voor zullen komen. Gloednieuwe opdrachten zijn gewoon heel moeilijk om te verzinnen.

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [THEORIE] Imitatie/Parodie
« Reactie #38 Gepost op: 23-01-2015, 11:04:51 »
Haha stel inderdaad dat deze theorie niet klopt; lekker aardig voor de makers haha

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [THEORIE] Imitatie/Parodie
« Reactie #39 Gepost op: 23-01-2015, 12:44:40 »
Als de mol daadwerkelijk tactieken moet zou moeten kopiëren van oud-mollen, heeft de mol inderdaad te weinig vrijheid om goed te kunnen opereren. Maar ik bedacht gisteravond ineens: misschien zit er wel in elke aflevering 1 hint of eigenschap die karakteristiek is voor een oud-mol. Dat zou dan denk ik om de BN'er mollen gaan, aangezien die ook op het geld staan.

Dan krijg je bijvoorbeeld
aflevering 1 -> Yvon -> de mol is één van de (potentiële) hulpmollen?
aflevering 2 -> Milouska -> de mol draagt een shirt met een hint (of eventueel: de mol wekt ergernis op bij andere kandidaten :P maar dat lijkt me onwaarschijnlijker)
aflevering 3 -> Inge -> de mol doet de gebarenhint na op de groepsfoto? (of eventueel ergens anders in de aflevering, want op de groepsfoto zijn van de meeste kandidaten hun handen niet zichtbaar of zitten in hun zakken)
aflevering 4 -> Dennis -> ??? (hier houdt m'n theorie helaas al op, maar misschien hebben anderen suggesties)

Wat ik tot nu toe heb gevonden is niet heel sterk, alleen de eventuele hint voor aflevering 1 is steekhoudend, dus ik geloof er zelf ook nog niet zo in ;D Maar ik zie op zich wel iets in het idee van imitatie als rode-draad-hint. En aangezien er verschillende dingen geassocieerd kunnen worden met sommige mollen, is dit niet té obvious, want iedereen kan er nog steeds iets anders in zien, maar het is wel heel simpel uit te leggen achteraf. Dus op zich zou dit wel een mooie hint kunnen zijn.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"