Auteur Topic: Aflevering 4 - M acht  (gelezen 64299 keer)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 4 - Macht
« Reactie #80 Gepost op: 23-01-2015, 18:19:30 »
Bij het begin van de aflevering bij de titel zie ik een fort met zand.
Is dit een verwijzing naar Martine's achternaam: Sandifort?(zand en fort)
Heeft Martine de macht over een groep van 8?

Wow ik vind deze eigenlijk best heel goed gevonden  ::oink::
Meer L

Offline NPM

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Macht
« Reactie #81 Gepost op: 23-01-2015, 18:42:01 »
Wow ik vind deze eigenlijk best heel goed gevonden  ::oink::

Jaaaa goeie zzzzzz!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Aflevering 4 - Macht
« Reactie #82 Gepost op: 23-01-2015, 19:50:12 »
Als je goed luistert hoor je rond 23.10 ook een muziekje op de achtergrond, zo'n chipdeuntje dat ook nog weleens in van die wenskaarten zit. (het viel me meteen op, omdat ik dacht: waar komt dat vandaan?)

Het klinkt heel erg bekend en ik heb het gevoel dat ik zou moeten weten wat het is. Ik kom er alleen niet op...
 

Lijkt me heel erg ver gezocht als dit typische GSM-Beltoon melodietje een hint zou zijn. Het melodietje klinkt ook uit een Playmobiel straatorgeltje van mn dochter  ::rofl:: 't Is een heel algemeen maar onbekend wijsje, niet te herleiden naar een opera/operette o.i.d. Misschien komt t in WIDM zelf een paar keer terug, dan zou 't een aannemelijker hint kunnen zijn.

Offline mvd0106

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Macht
« Reactie #83 Gepost op: 23-01-2015, 20:01:21 »
Lijkt me heel erg ver gezocht als dit typische GSM-Beltoon melodietje een hint zou zijn. Het melodietje klinkt ook uit een Playmobiel straatorgeltje van mn dochter  ::rofl:: 't Is een heel algemeen maar onbekend wijsje, niet te herleiden naar een opera/operette o.i.d. Misschien komt t in WIDM zelf een paar keer terug, dan zou 't een aannemelijker hint kunnen zijn.

Haha, dat orgeltje heb ik volgens mij vroeger ook nog gehad. Misschien dat ik het daarvan ken.    ::tandpastasmiley::
 

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Macht
« Reactie #84 Gepost op: 23-01-2015, 23:19:49 »

Het klinkt heel erg bekend en ik heb het gevoel dat ik zou moeten weten wat het is. Ik kom er alleen niet op...
 
Ik heb ook geen idee. ::rofl:: Ik weet alleen dat ik The Beatles heb gehoord, met Within You Without You, vanaf ongeveer 39.05 min.

https://www.youtube.com/watch?v=RxRJJXyRZwY

Geschreven door George Harrison en van het album Sgt. Peppers Lonely Hearts Club Band, mocht iemand er een hint in willen zoeken. 8)
« Laatst bewerkt op: 23-01-2015, 23:21:52 door Jayne »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 4 - Macht
« Reactie #85 Gepost op: 23-01-2015, 23:24:43 »
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 4 - Macht
« Reactie #86 Gepost op: 23-01-2015, 23:36:23 »
Ik weet alleen dat ik The Beatles heb gehoord, met Within You Without You, vanaf ongeveer 39.05 min.
Viel me ook meteen op, die duidelijk Britse muziek ineens daar op Sri Lanka :P
The British are not impressed.

Offline mvd0106

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Macht
« Reactie #87 Gepost op: 24-01-2015, 00:50:01 »
hier de volledige muzieklijst van de afgelopen aflevering.

Dexter, Fargo... Je verwacht ieder moment dat de kandidaten iemand moeten gaan omleggen.  ::rofl::

Offline muppetlientje

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Macht
« Reactie #88 Gepost op: 24-01-2015, 09:15:05 »
Rondje om de  tempel. In begn is te zien dat erin bakje drie 500 ligt. Marlijn vindt in bakje nr 9 500 euro. Dat kwam  natuurlijk goed uit,  briefje spontaan overgewaaid? stuurt daarna chris naar zes........zo weten we niet wat er bakje 8 ligt. Kennis is M (acht) ? 

Bij de foto van new york had ze ook een actie....ik weet niet hoor maar ze is bij mij nu wel verdacht

Offline KeyW

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Macht
« Reactie #89 Gepost op: 24-01-2015, 10:11:33 »
Het kan ook zijn dat er ik bakje acht duizend euro lag, het romeinse getal M staat voor duizend.

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Aflevering 4 - Macht
« Reactie #90 Gepost op: 24-01-2015, 11:09:43 »
Het is al eerder opgemerkt, M acht. Ook op de website staat het zo, dus ga er maar van uit dat het iets betekent.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Macht
« Reactie #91 Gepost op: 24-01-2015, 13:11:42 »
Hele mooie aflevering weer, waar ik vaak dubbel lag van het lachen ::rofl::
Maar ik ben er wel zo'n beetje uit nu: Martine!  ::bravo:: ::bravo::
Ik denk dat de titel 'macht' op haar kan slaan, door het verhaal met de zwarte vrijstelling en bij de laatste opdracht drong ze wel aan om de verkeerde categorie te kiezen. Ik zit in mijn tunnel, jongens!  :)

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Macht
« Reactie #92 Gepost op: 24-01-2015, 16:24:10 »
Ik denk dat sommigen zich ook van de domme hielden. Iig Margriet.
Rik is de enige die er volledig in leek te geloven, en 'm zelfs niet hoefte te zien om een dealtje te sluiten.
Geeft mij dan juist weer het gevoel dat de rest misschien wel op hun hoede was, maar hij de naieve kandidaat speelde.

Ik vind het juist redelijk verdacht dat Rik zo inging op die zwarte vrijstelling, en Martine in een moeilijk parket brengt door die deal met haar te sluiten. Alsof hij wist (en ik ga ervanuit dat de Mol dit soort dingen weet) dat ze loog. Later kan hij haar hiermee, als het bedrog uitkomt, ook weer verdacht maken.

Margriet is verstandig. Op zich weet zij natuurlijk niet of er misschien twee zwarte vrijstellingen zijn, maar heel logisch is dat niet dus vermoedelijk weet ze dat Martine bluft. Maar ze wil natuurlijk niet weggeven dat ze dat weet, want dan weet iedereen dat zij zelf de zwarte vrijstelling heeft.

Offline tommiiee

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - M acht
« Reactie #93 Gepost op: 25-01-2015, 01:21:24 »
De titel van de aflevering was duidelijk M Acht. Dit viel meteen op! Toen ging ik kijken naar de intro van de kandidaten en wie komt er hier als 8e Margriet!! M acht Mol acht Mol Margriet

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: Aflevering 4 - Macht
« Reactie #94 Gepost op: 25-01-2015, 01:27:03 »
Het kan ook zijn dat er ik bakje acht duizend euro lag, het romeinse getal M staat voor duizend.

Ik denk de waarheid, en Viktor stijgt als verdachte. Hij deelt de info (lijkt onmols, maar is dat juist niet). Naast hem ligt bewezen geld 6 en 9. (Eerder heeft hij het over vier en acht (sic). De kandidaten na hem kunnen als ze slim zijn kiezen voor 6-5-4-3-2-etc... Die komen EERST geld tegen, een kandidaat die verder wil negeert dat, die wil vrijstelling/jokers. Mol V. heeft pech dat men toch geld pakt..
Of ze kiezen de route 8-9-10-etc. Mol V. kan pot 8 al geplunderd hebben (1000 M) en wederom kan een kandidaat verder gaan voor jokers/vrijstelling. Mij zou het niet verbazen als in afl 10 te zien is dat pot 8 leeg is, door... Want laten we wel zijn, er was, bewezen, 500 en 250..., niet meer..??? Ja, in pot 8!!
(1000 met S.Visser?)
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 4 - M acht
« Reactie #95 Gepost op: 25-01-2015, 08:18:27 »
De titel van de aflevering was duidelijk M Acht. Dit viel meteen op! Toen ging ik kijken naar de intro van de kandidaten en wie komt er hier als 8e Margriet!! M acht Mol acht Mol Margriet

Ook een goeie. Ik postte net in het topic van Margriet dat de enige M-naam in het spel met acht letters Margriet is. Twee simpele sterke hints zo.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Macht
« Reactie #96 Gepost op: 25-01-2015, 10:09:44 »
Als je goed luistert hoor je rond 23.10 ook een muziekje op de achtergrond, zo'n chipdeuntje dat ook nog weleens in van die wenskaarten zit. (het viel me meteen op, omdat ik dacht: waar komt dat vandaan?)

Het klinkt heel erg bekend en ik heb het gevoel dat ik zou moeten weten wat het is. Ik kom er alleen niet op...
 

Chance Nature of Existence Cosmos A SpaceTime Odyssey

https://www.youtube.com/watch?v=10jK8aVz4mk

Offline mvd0106

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Macht
« Reactie #97 Gepost op: 25-01-2015, 13:23:45 »
Chance Nature of Existence Cosmos A SpaceTime Odyssey

https://www.youtube.com/watch?v=10jK8aVz4mk

Nope! Ik bedoel het vreemde riedeltje dat er tussendoor komt. (zie boven)

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Macht
« Reactie #98 Gepost op: 25-01-2015, 14:42:03 »
Nope! Ik bedoel het vreemde riedeltje dat er tussendoor komt. (zie boven)

dan zou het hierin te horen moeten zijn mvd, maar ik hoor het niet.

the queen of faerieland   james newton howard Maleficent






Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Aflevering 4 - M acht
« Reactie #99 Gepost op: 25-01-2015, 15:24:22 »
Ook een goeie. Ik postte net in het topic van Margriet dat de enige M-naam in het spel met acht letters Margriet is. Twee simpele sterke hints zo.
Alleen zouden die verklaringen dan niks met aflevering te maken hebben. Is dat wel eens eerder gebeurd?
...óf niet!