Auteur Topic: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur  (gelezen 47726 keer)

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #80 Gepost op: 6-02-2015, 23:26:17 »
Ik heb het vanavond ook eens uitgeprobeerd bij een vriendin die WIDM totaal niet volgt.

Ze haalde er meteen E 1974 uit en heeft van alles opzitten noemen wat in 1974 gebeurd zou kunnen zijn. Ze is zelfs gaan googlen wat het zou kunnen zijn. Dus die E er voor maakt het niet makkelijk om er meteen geld van in te denken.

De ,-- maakt het wel meteen duidelijk.

Geloof dat ze me nu helemaal voor gek heeft verklaard ::rofl::

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #81 Gepost op: 6-02-2015, 23:49:37 »
Een euroteken is geen E maar een €  ;)

Dus Art liegt?

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #82 Gepost op: 7-02-2015, 03:56:59 »
Nogal wat hele jonge mensen hier, volgens mij  ???

Tijdens de introductie van de Euro werd inderdaad de E gebruikt om dit aan te tonen, omdat veel PC's nog geen €-teken hadden. Ik vond het gebruik van de E dus wel goed. Denk niet dat ,-- het veel gemakkelijker zou hebben gemaakt. Een komma maken met wagens valt volgens mij niet mee.
De introductie van de euro is 13 jaar geleden. Zulke dingen weten de meeste mensen niet meer.

Het meest vond ik Chris natuurlijk opvallen, maar dat was zo duidelijk.. Te duidelijk..?
Toch is het m.i. als molgedrag uit te leggen.

En waarom maken ze (maximaal 2000 euro te verdienen, geen tekens dubbel) niet op de grond]

E 2 M , =     ?? :P
Daar zou Chris waarschijnlijk een wiskundige formule van hebben gemaakt.  ::rofl::
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Donatella

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #83 Gepost op: 7-02-2015, 04:28:53 »
Chris had weer een sleutelpositie...

Toch is het Rik  ::jaja::

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #84 Gepost op: 7-02-2015, 17:42:22 »
Ik heb Rik eigenlijk al als mol geschrapt, maar dit stukje (rond 15.07) vond ik toch wel gek.

Al de helikopter aan komt vliegen, zegt Rik: 'Daar komt tie, daar komt tie, de helikopter!' Marlijn vervolgens: 'O nee, ze zitten in een helikopter!'

Verraad de mol hier zijn voorkennis? In het interview met de mol in het molboekje werd volgens mij de helikopter toch ook ergens genoemd?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #85 Gepost op: 7-02-2015, 18:36:26 »
Was dit duidelijker geweest?
...óf niet!

Offline DylanS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #86 Gepost op: 7-02-2015, 18:50:39 »
Was dit duidelijker geweest?

Ik vind dit vele malen duidelijker. Er kan nu niet gediscussieerd worden waar het nou over gaat. De komma-streepje maken duidelijk dat het om geld gaat. De E kan op meerdere dingen slaan.

Ik moet ook zeggen dat ik Edo Brunner weer heel ver gezocht vond, als het om een oud kandidaat of winnaar had gegaan hadden de makers wel een 'hintje' gegeven in die richting. Zo van: 'Denk aan jullie voorgangers.' of zoiets.
« Laatst bewerkt op: 7-02-2015, 18:52:18 door DylanS »

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #87 Gepost op: 7-02-2015, 18:51:51 »
Was dit duidelijker geweest?

Ja !
Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #88 Gepost op: 7-02-2015, 19:46:26 »
Was dit duidelijker geweest?

Ik denk het wel. ::jaja:: Super molactie van Margriet om dat te dwarsbomen, en ook een beetje mazzel gehad dat de E zo goed uitpakte. ::joehoe::

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #89 Gepost op: 7-02-2015, 21:16:05 »
De grootste molactie in dit verhaal vind ik toch om een getal te kiezen dat op een jaartal lijkt. En dan zo'n niet rond bedrag.
De E van Margriet maakt het af inderdaad, maar bij 1974 zou je volgens mij altijd wel iets uit dat jaar verwachten? ???
1750 oid was duidelijker geweest, dus molactie Margriet die het 'een hoog bedrag' wilde hebben ::ok:: (Wat deed Martine hier eigenlijk?)
...óf niet!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #90 Gepost op: 7-02-2015, 21:24:43 »
(Wat deed Martine hier eigenlijk?)

Op knopjes drukken. Autootje saboteren. ;)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #91 Gepost op: 7-02-2015, 21:34:24 »
Op knopjes drukken. Autootje saboteren. ;)
Dat weet ik :D Maar ik bedoel meer: waar was zij in de discussie? Heeft ze meebeslist?
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #92 Gepost op: 7-02-2015, 21:42:13 »
Dat weet ik :D Maar ik bedoel meer: waar was zij in de discussie? Heeft ze meebeslist?

Ik krijg niet de indruk dat Margriet enige ruimte voor discussie overliet. ::rofl::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #93 Gepost op: 7-02-2015, 21:43:46 »
Ik krijg niet de indruk dat Margriet enige ruimte voor discussie overliet. ::rofl::

Dit!

Eigenlijk vonden die andere 3 ook dat die E beter een ,- werd, maar ze durfden allemaal niets zeggen.  :D

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #94 Gepost op: 7-02-2015, 21:49:39 »
Dit!

Eigenlijk vonden die andere 3 ook dat die E beter een ,- werd, maar ze durfden allemaal niets zeggen.  :D

En ze dachten allemaal "molletje, molletje..."

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #95 Gepost op: 7-02-2015, 21:53:52 »
Ik heb Rik eigenlijk al als mol geschrapt, maar dit stukje (rond 15.07) vond ik toch wel gek.

Al de helikopter aan komt vliegen, zegt Rik: 'Daar komt tie, daar komt tie, de helikopter!' Marlijn vervolgens: 'O nee, ze zitten in een helikopter!'

Verraad de mol hier zijn voorkennis? In het interview met de mol in het molboekje werd volgens mij de helikopter toch ook ergens genoemd?

Scherp  ::vergroot:: In het mol boekje (zie spoilertopic) is daar wel op gehint ja. Gelijk aan Jon zijn "ik wist het, ik wist het!" uitbarsting op de mededeling van Pieter-Jan dat ze de kruisvaarders achterna zouden gaan. Dat kwam ook terug als aanwijzing in aflevering 10 dat jaar :)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #96 Gepost op: 7-02-2015, 22:44:16 »
Er wordt in de aflevering wel erg de nadruk gelegd op die E. :-\\

Martine die vindt dat Margriet wel erg met dat euroteken bezig is. Chris die zegt dat ze werden afgeleid door een letter. Margriet wordt hier niet echt uit de wind gehouden.

Martine wordt hier ook verdacht gemaakt (knopjes indrukken).

Chris vind ik onmols. Eerst wachten tot Martine eindelijk gaat rijden, dan toch maar gaan en nog als tweede eindigen. Dan weet je als mol ook niet wat je wil.


Rik komt met 1 en 7. Over de 9 bestaat discussie tussen Rik en Margriet (Margriet is voor, Rik heeft bedenkingen), maar het is niet duidelijk wie er met de suggestie komt. Ook de 4 blijft ongewis.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #97 Gepost op: 8-02-2015, 00:16:54 »
Persoonlijk denk ik dat we Margriet hier nu alleen maar verdacht vinden omdat Chris te ver doordacht. Als hij ook maar één keer had geopperd dat de E een euroteken was, hadden ze daarvoor gegaan en was Margriet een held geweest. Met een ,- kun je bovendien ook nog denken dat 'er auto's over waren' of dat er nog iets met morse gedaan moest worden of zo. Zeggen dat Margriet dit voorzien had door de E te opperen is imho niet heel veel waarschijnlijker dan zeggen dat Martine wist dat ze paraplu's moest kopen zodat Chris en Rik missende kandidaten zouden zoeken ipv een envelop in Bentota. (Oké, niet helemaal, natuurlijk, maar het hoeft geen molactie te zijn.)
...óf niet!

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #98 Gepost op: 8-02-2015, 00:30:32 »
Persoonlijk denk ik dat we Margriet hier nu alleen maar verdacht vinden omdat Chris te ver doordacht. Als hij ook maar één keer had geopperd dat de E een euroteken was, hadden ze daarvoor gegaan en was Margriet een held geweest. Met een ,- kun je bovendien ook nog denken dat 'er auto's over waren' of dat er nog iets met morse gedaan moest worden of zo.

 ::ok:: Hiermee heb je echt perfect verwoordt hoe ik over deze actie van Margriet denk. Dat je erop komt dat de E wel eens voor Euro kan staan als je meedoet aan een opdracht in Wie is de Mol vind ik helemaal niet zo'n vreemde gedachte. Het meest verdachte vind ik dan ook inderdaad dat er voor een getal is gekozen wat zo makkelijk een jaartal kan voorstellen..
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #99 Gepost op: 8-02-2015, 00:51:27 »
je ziet inderdaad een mannetje vermomd in wit:

Deze zie je vervolgens ook @06.03 u.
Lijkt toch 1 van de werknemers?


En dan nog iets;

Margriet mag dan wel lachen en zeggen: "Verkeerde kant", maar zowel Margriet áls Rik áls Viktor zouden bijna  aan de verkeerde kant instappen. Alleen Martine, Carolina en Marlijn nemen de goede zijde om in te stappen. Kan zijn dat beide Mar's Carolina zien als voorbeeld?..
Of voorkennis bij Marlijn of Martine? @07.19u
Of gewoon gezond verstand?  ;)
« Laatst bewerkt op: 8-02-2015, 01:08:12 door Loebas »
Omnia vincit amor