Auteur Topic: [hint] Onschuldig  (gelezen 20651 keer)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
[hint] Onschuldig
« Gepost op: 22-02-2015, 17:53:15 »
De getallen van de lijnenopdracht die niet gepakt moesten worden waren: 3, 4, 7, 8, 9, 12, 14, 15, 19 en 21.
Via 1=A, 2=B, 3=C etc. kom je met deze cijfers op de letters van onschuldig.

Als je bij de tweets van de Mol van na de uitzendingen, bij aflevering 1 de eerste letter pakt, bij aflevering 2 de tweede letter, etc. kom je ook op het woord onschuldig.

Dit kan natuurlijk geen toeval zijn! Ik denk dat we hier goud in handen hebben. Maar naar wie leidt deze hint dan?
  • De bloem margriet staat symbool voor onschuld.

Of slaat het toch op iemand anders?

Als we hier een meer sluitende theorie omheen weten te vinden, is de Mol gevangen! 


Ik hoopte bijvoorbeeld dat Margriet (of iemand anders) zelf ook nog een keer direct gekoppeld wordt aan onschuldig. Bijvoorbeeld door de eerste letters van haar testbiechten bij elkaar te nemen, dan was de Mol onomstotelijk gevonden! Helaas klopte dat niet (voor geen van de kandidaten), maar misschien is iets vergelijkbaars nog wel te vinden. Wie o wie vindt de missing link? Speur ze! ::vergroot::
...óf niet!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [hint] Onschuldig
« Reactie #1 Gepost op: 22-02-2015, 18:50:55 »
De link met Margriet lijkt mij het meest logisch... maar om iets te noemen. Op de brieftjes van de mol staat: "Ik wens jullie een goede nachtrust, de Mol." Daaruit is "Marlijn is onschuldig" te halen, al blijven er nog heel wat letters over.

Offline joymol

  • Forumlid
Re: [hint] Onschuldig
« Reactie #2 Gepost op: 22-02-2015, 19:03:06 »
Wat iemand anders al eerder op dit forum noemde:
De mol is ONSCHULDIG tot het tegendeel bewezen is (in de laatste aflevering).
Dit past natuurlijk bij MARLIJN, omdat zij advocate speelt. Samen met het geld wat lag in een advocaten-kantoortje, zou ik dit best leuke aanwijzingen vinden naar Marlijn.

Edit: toch blijft Chris mijn mol :-)


Offline Pierre1830

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leve het leven
Re: [hint] Onschuldig
« Reactie #3 Gepost op: 22-02-2015, 19:03:15 »
In je oplossing zit 3x de 'i'.
In de hint zit die maar 2x. De oplossing 'Marlijn is onschuldig' gaat dus niet op.
« Laatst bewerkt op: 22-02-2015, 19:43:38 door Pierre1830 »
In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [hint] Onschuldig
« Reactie #4 Gepost op: 22-02-2015, 19:13:19 »
Wat iemand anders al eerder op dit forum noemde:
De mol is ONSCHULDIG tot het tegendeel bewezen is (in de laatste aflevering).
Dit past natuurlijk bij MARLIJN, omdat zij advocate speelt. Samen met het geld wat lag in een advocaten-kantoortje, zou ik dit best leuke aanwijzingen vinden naar Marlijn.

Edit: toch blijft Chris mijn mol :-)



Een public notary is geen advocaat!
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline joymol

  • Forumlid
Re: [hint] Onschuldig
« Reactie #5 Gepost op: 22-02-2015, 19:24:06 »
Een public notary is geen advocaat!
Dat klopt, maar op het bord bij die "winkel" staat ook "attorney at law".

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [hint] Onschuldig
« Reactie #6 Gepost op: 22-02-2015, 20:23:19 »
De enige op wie het naast Margriet zou kunnen slaan is volgens mij Marlijn, die in haar "molspeech" zegt dat iedereen denkt dat ze zo lief en onschuldig is. Maar die vind ik niet zo sterk, evenmin als de hint naar Margriet de bloem die staat voor onschuld trouwens.

Maar kon je vorig jaar niet ook uit de tweets de zin "In 2014 speelt deze mol de rol van haar leven" halen? Dat vond ik persoonlijk ook geen heel sterke hint. Wat dat betreft zouden beide hints ook weer niet heel vergezocht zijn.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [hint] Onschuldig
« Reactie #7 Gepost op: 22-02-2015, 20:54:22 »
Ik ben inderdaad bang dat Margriet de mol is. Hele seizoen zitten hopen dat zei er maar snel uit vloog (totaal geen leuke kandidaat), maar waarschijnlijk dus de mol. Volgens mij heb ik dit gevoel trouwens bij veel vrouwelijke mollen. Volgend jaar ga ik gewoon meteen op degene die ik er dus eigenlijk uit wil hebben  ::tandpastasmiley::

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [hint] Onschuldig
« Reactie #8 Gepost op: 22-02-2015, 21:54:03 »
In je oplossing zit 3x de 'i'.
In de hint zit die maar 2x. De oplossing 'Marlijn is onschuldig' gaat dus niet op.
O, ja. ::ok:: Mooi, is dat ook van de tafel. Ik had het heel haastig gepost en blijkbaar niet goed genoeg gecontroleerd.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [hint] Onschuldig
« Reactie #9 Gepost op: 28-02-2015, 22:55:02 »
In de eerste Wie is de Mol? Junior moest in een museum een blauwe ring gestolen worden.

Dit was toen omdat de kleur blauw, net als de naam van de Mol, symbool staat voor eerlijkheid en trouw.

Staat het dit seizoen symbool voor waarheid en onschuld?
...óf niet!

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [hint] Onschuldig
« Reactie #10 Gepost op: 28-02-2015, 23:00:02 »
Blauw is inderdaad de kleur van onschuld

Offline Hellevuur

  • Forumlid
  • Trust nobody!
Re: [hint] Onschuldig
« Reactie #11 Gepost op: 28-02-2015, 23:27:42 »
En laat nou net de foto die van marlijn gemaakt is tijdens de flitsopdracht helemaal blauw zijn :)

Art zei nog "mooie blauwdruk"

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [hint] Onschuldig
« Reactie #12 Gepost op: 28-02-2015, 23:31:15 »
Blauw : De kleur blauw staat traditiegetrouw voor rust, medeleven en zorgzaamheid. Blauw is de kleur van overleg, communicatie en introspectie, van conservativiteit en plichtsgevoel.

Ik snap de connectie naar onschuldig dus ff niet

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [hint] Onschuldig
« Reactie #13 Gepost op: 28-02-2015, 23:31:56 »
De betekenis van kleuren:

Betekenissen
Blauw - goddelijkheid, oneindigheid, onschuld, melancholie, oprechtheid
Bruin - armoede, nederigheid, aarde, degelijkheid, saai
Geel - licht, luister, glorie, afgunst, verraad
Goud - goddelijkheid, rijkdom, macht
Groen - hoop, groei, leven, toekomst
Grijs - neutraal, geborgenheid, wijsheid, luxe, ouderdom
Magenta - vrolijk, opwindend, schokkend
Oranje - warmte, rijkdom, erotiek
Paars - rouw, boete, vasten, ingetogenheid, onderdanigheid, gezag, koninklijkheid, sensualiteit, decadentie
Rood - liefde, lijden, offer, strijd, liefde, feestvreugde, hartstocht, moed
Roze - zachte tedere liefde, blijdschap
Wit - vreugde, feest, waarheid, reinheid, blijdschap, tederheid, liefde
Zilver - reinheid, zuiverheid, vast vertrouwen
Zwart - duisternis, diepste rouw, dwaling, zonde

Citaat
En laat nou net de foto die van marlijn gemaakt is tijdens de flitsopdracht helemaal blauw zijn Smiley

Art zei nog "mooie blauwdruk"
Art zei dat het een blauwwerk was geworden. Al kan ik me de rol van Marlijn als mol niet voorstellen  ::rofl::

Offline Hellevuur

  • Forumlid
  • Trust nobody!
Re: [hint] Onschuldig
« Reactie #14 Gepost op: 28-02-2015, 23:32:15 »
De kleur van onschuld is wit.......
een bruidsjurk is nog "maagdelijk" wit ten teken dat de bruid nog onschuldig in het huwelijk treedt.
Ook engelen worden meestal in het wit afgebeeld.

Wit is de kleur van reinheid. Blauw is wel degelijk onschuld.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [hint] Onschuldig
« Reactie #15 Gepost op: 28-02-2015, 23:34:45 »
Ach, die kleuren worden waarschijnlijk alle eigenschappen wel eens toegedicht :P
Wat me meer opviel was de overeenkomst met WIDM Junior ::regenboog::
...óf niet!

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [hint] Onschuldig
« Reactie #16 Gepost op: 28-02-2015, 23:36:00 »
Het ligt inderdaad maar aan op welke site je kijkt. Ik had namelijk op de site gekeken waar ik de betekenissen van in een vorig bericht heb gezet.

Ik kijk net op een andere site en daar staat onschuld bij wit  ::rofl::

Edit..... als je van wit is onschuld uitgaat. Margriet was wel helemaal in het wit gekleed. Is ze dan onschuldig en geen mol. Of valt dat onder de regel een leugentje voor bestwil mag wel en sometimes it´s good to do something bad
« Laatst bewerkt op: 28-02-2015, 23:38:30 door Syllie10 »

Offline Grizabella

  • Forumlid
Re: [hint] Onschuldig
« Reactie #17 Gepost op: 1-03-2015, 10:57:22 »
Moest dit toch even delen (ook speciaal een account voor aangemaakt, haha): ik kom op meerdere sites tegen dat de Muis óók als symbool voor onschuld kan worden gezien. Zie bijvoorbeeld http://www.boschparade.nl/jheronymuis-en-de-opschepper/ , http://www.tattootbear.com/index.php?option=com_content&task=view&id=69&Itemid=55 en http://www.spirituelewinkel.nl/contents/nl/p184_Talisman_muis.html . Hoef denk ik niet uit te leggen waarom ik dit een interessant verband vind ;)

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [hint] Onschuldig
« Reactie #18 Gepost op: 1-03-2015, 13:37:31 »
Moest dit toch even delen (ook speciaal een account voor aangemaakt, haha): ik kom op meerdere sites tegen dat de Muis óók als symbool voor onschuld kan worden gezien. Zie bijvoorbeeld http://www.boschparade.nl/jheronymuis-en-de-opschepper/ , http://www.tattootbear.com/index.php?option=com_content&task=view&id=69&Itemid=55 en http://www.spirituelewinkel.nl/contents/nl/p184_Talisman_muis.html . Hoef denk ik niet uit te leggen waarom ik dit een interessant verband vind ;)

De muis staat symbool voor onschuld, geheimzinnigheid, nieuwsgierigheid en vindingrijkheid ::vergroot:: ::ok::

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [hint] Onschuldig
« Reactie #19 Gepost op: 1-03-2015, 13:45:57 »
Een hint die we dus kunnen afschrijven, omdat het op zowel Margriet als Rik kan slaan ::rofl::