Inderdaad, ik vind dat je Cathy zeker niet mag afschrijven, hoewel ze mijn mol niet is.
Wat heeft ze immers al echt goed gedaan in de serie?
A1P1: Vlag is uiteindelijk verkeerd geplant (geldt voor alle kandidaten)
A1P1TP1: Lost het raadsel niet op (maar falen in de tussenproeven geldt ook voor alle kandidaten)
A1P2: Coördineert het lama-vangen, samen met kandidaat Thibaud + wil risico's nemen bij bankroetlama
A1P3: Ze springt van de brug (geldt voor alle kandidaten)
A2P1: stemt "nee" bij het bevrijden van Ruth en dus nee tegen het geld
A2P2: verdient geld bij de bananenboten (geldt voor alle kandidaten)
A2P3: doet amper wat bij de "kerkfietstocht". Gaat ook weer naar beneden op het laatste, waardoor ze zichzelf wegneemt om te overleggen.
A3P1: wordt direct afgeschoten bij de schakelaarproef (en dus niet door een mollenstreek van Thibaud)
A3P2: neemt de vrijstelling niet en verdient dus geld (geldt voor alle kandidaten)
A4P1: wil continu op het spoor "Evita Perron" werken en wijst dus zowel planetarium als het gezondheidsgebouw af, terwijl ze Buenos Aires en Argentinië wel zeker kent (al geweest + thesis (?) over geschreven)
A4P2: niet relevant (truitjes ruiken)
A4P3: slaagt er na de paardenrace niet in om de juiste winnaar aan te duiden en geld te verdienen (geldt voor de hele groep)
A5P1: niet relevant (wijn proeven)
A5P2: haar schilderij had benen, ondanks de uitdrukkelijke instructies van Stijn (kan gemonteerd zijn)
A5P3: wordt afgeschoten door Gilles (geldt voor praktisch alle kandidaten)
A6P1: doet er heel lang over samen met kandidaat Bruno om het eiland te vinden + gokt op een duif die niet de juiste blijkt te zijn
A6P2: stelt flauwe vragen + reageert schijnbaar op Stijn zijn technieken bij het praten met de mol (waar we weinig mee zijn, aangezien dit gemonteerd kan zijn)
A6P3: slaagt er in om 1 van de 2 personen te identificeren, maar gaat er heel laat naartoe, in plaats van direct naar de personen te stappen.
A6P4: komt net te laat bij Gilles en wantrouwt praktisch iedereen
Cathy heeft dus individueel NIETS gewonnen qua geld. Ze heeft nergens zinnig bijgedragen tot een proef (Dit kan ook gezegd worden van Gilles, hoewel hij in mindere mate nog inzet toont). Cathy zou qua geld verdienen dan ook een ongelofelijk slechte kandidate zijn.
Ik zou het wel bijzonder spijtig vinden als zij de mol is, wegens het feit dat alle kranten al kopten dat zij de mol was na aflevering 1 + het feit dat alles zo overduidelijk overkomt. Ik hoop dat die overduidelijkheid net betekent dat zij het niet is, maar ik begin ervoor te vrezen.