Persoonlijk vind ik ook de extra beelden weer een reden om meer op Gilles te letten.
Hij zegt in een groepje van 4 (Cathy/Issa/Bruno) dat hij verwacht dat de mol bij de NEE stemmers zit (opdracht Ruth): weer verdenking bij anderen leggen, is al de derde keer dat ik dit zie bij hem...En ook subtiel dit, toch het even in de groep gooien.
In de extra beelden van aflevering één zitten Gilles en Thibaud nog laat aan tafel. Eigenlijk is het daar Gilles die Thibaud er van overtuigt dat Ruth de mol is (en Thibaud lijkt, zo blijkt uit de aflevering, heel erg zeker van zijn stuk.), dus anderen op een dwaalspoor zetten door hele goeie plausibele theorieën te verzinnen en als Mol eigenlijk net het tegenovergestelde te doen, dàt zou wel een hele goeie tactiek zijn.
Wat de opschriften op de muur betreft: halverwege de schakelaar-opdracht zie je in de voorgrond een paaltje met (volgens mij) "dios te salve" opgeschreven, oftewel: het gebed dat Gilles tijdens de vorige opdracht continu luidop bleef herhalen. Ja, een slechte hint omdat het de opdracht voor iedereen was, maar het feit dat Gilles toen zo nadrukkelijk het gebed bleef opzeggen, dat is misschien toch ook iets om over na te denken.