Stijn, mijn allereerste verdachte.
Ik vond het verdacht dat hij twee lama's in één keer ving
... ook nog een bruine én witte! Stijn bleek simpelweg een natuurtalent, sjiek gedaan achteraf gezien en hij bleef ook nog eens het langst hangen aan de brug. De Mol gaat als laatste leek wel het perfecte motto voor aflevering 1 ... en toen het welbekende verhaal van de penalty's.
Spijtig dat hij de finale niet heeft gehaald. Van het begin tot het einde hoorde hij bij mijn favoriete kandidaten. Helaas niet het grootste eergevoel voor Stijn door die Mol te ontmaskeren, hij heeft toch op de verkeerde gegokt. Had hem de pot wel gegund. De uiteindelijke winnaar mag hem dankbaar zijn.
Was ook een goeie mol geweest vermoed ik. Hij wou het althans zeer graag, nog steeds zo blijkt uit zijn interviews. Denk dat zijn rustige aard net een goeie kwaliteit was geweest voor een Mol. Een perfecte dekmantel, hij hoefde er niks voor te doen want het ligt in zijn karakter. Vond hem allesbehalve saai, in een groep van tien heb je ook rustige mensen nodig voor de groepsdynamiek. Je kan niet vertrekken met tien Hanne-types. Als je het zo zou bekijken zou je nu kunnen zeggen dat ze hebben gekozen voor een Mol die het tegenovergestelde is van Stijn. Maar daar kom je niet ver mee want de drie finalisten zijn alledrie wel wat heviger dan Stijn in zowat alles.
Denk wel dat hij in Hanne een vriendin voor het leven heeft gevonden. Echte maatjes.
Grappig wel, want het zijn twee uitersten, zelfs geografisch gezien. Opposites attract ... Ergens zou het plaatje compleet zijn als Hanne nu de pot wint.
Mooi ook hoe hij het in zijn afscheid heeft over negen vrienden die hij erbij heeft. Zo ging hij geloof ik ook het spel in, om nieuwe vrienden te maken. Het blijft ook iets dat je enkel met die negen andere personen kan delen. Dat de reacties wat gelatener zijn bij Cathy en Gilles is denk ik omdat hij de laatste afvaller is. Als hij vroeger was afgevallen, dan zat waarschijnlijk iedereen te wenen.
Leek het maar zo of baalde presentator Gilles ook megahard dat Stijn moest vertrekken?
Gewoon een goeie gast, die Stijn. We moeten hem niet lang missen want straks is hij er alweer terug. Hij is wel de enige van de afgevallen kandidaten die zo goed als weet wie de Mol is. Tenzij het Hanne is natuurlijk. Dan zou ik zijn gezicht wel eens willen zien! En dat van de rest. Collectieve verbazing als dat gebeurt. Die zouden allemaal uit de lucht vallen. Was net zo geweest als het Stijn was geweest. Maar hij kan écht wel goed penalty's trappen. Was gelukkig geen matchfixing mee gemoeid.
Durf het nu al zeggen, van alle vier jaargangen was hij echt wel één van de topkandidaten! Als er nog seizoenen volgen wordt het moeilijk om een nog betere Limburgse vertegenwoordiger te vinden. Of er moet zich nog een Limburgse Hanne aandienen. En dan de Mol zijn.
Stekke ge hebt da goed gedaan! Het Limburggevoel krijgt ge toch nooit kapot hè. Eén voor allen, allen voor één.