Net zoals Jayne:
Ik dacht dat de Mol helemaal niet uit de aanmeldingen was gekozen, maar apart benaderd is. Tenminste, dat was in de vorige Vlaamse reeksen zo.
, denk ik het zelfde over deze reeks.
Laten we even kijken naar de eerste aflevering, toen ze nog met tien waren, we hadden toen:
-Bruno, de aannemer
-Ruth, de Sales Manager
-Manuella, de naaister
-Gilles, de Brand Manager
-Marc, de buschauffeur
-Issabel, de advocate
-Hanne, de kinderfeestjesorganisatrice
-Cathy, de huisvrouw (met een kuisvrouw)
-Stijn, de ingenieur
-Thibaud, de bedrijfsleider
Op het eerste zicht, zou ik er van uit gaan, dat aannemers, naaisters, buschauffeurs, huisvrouwen uit Griekenland en jonge ingenieurs niet zouden door de productie worden uitgekozen, maar bijvoorbeeld een bedrijfsleider of Brand Manager is denk ik wel gemakkelijk te contacteren. Dit lijstje is dan ook op mijn mening gebaseerd. We krijgen dan dit:
-Bruno, de aannemer-Ruth, de Sales Manager
-Manuella, de naaister-Gilles, de Brand Manager
-Marc, de buschauffeur-Issabel, de advocate
-Cathy, de huisvrouw (met een kuisvrouw)-Stijn, de ingenieur -Thibaud, de bedrijfsleider
Als we dan degene die eruit zijn van het lijstje weghalen:
-Gilles, de Brand Manager
-Cathy, de huisvrouw (met een kuisvrouw)
-Stijn, de ingenieur
Waarom zou Gilles dan persé de mol zijn? Hmm, zo ver we weten zijn dit hun echte beroepen. Ik weet niet precies hoe de productie op zoek gaat naar mensen die de mol willen zijn, maar ik denk dat iemand die net ingenieur is (het studeren duurt 4-5 jaar, las ik, Stijn is 25, dus dan is hij ongeveer 2 jaar afgestudeerd), nog niet zo bekend is bij bedrijven enzovoort. Een Brand Manager ligt (voor mij toch) veel meer voor de hand. Tegenover een kuisvrouw uit Griekenland? Hoe zouden ze aan haar gegevens dan komen? En Hanne die kinderfeestjes organiseert, ze kennen haar misschien van haar website?
Dit gaat nu enkel en alleen als er geen enkel beroep verzwegen wordt, natuurlijk.
Tot zover mijn theorie!!!