Ik ben inmiddels overtuigd dat het in ieder geval niet Gilles is.
Ik blijf bij Cathy maar er blijven leuke hints voor Hanne naar boven borrelen...
Wordt een spannende ontknoping
Ik heb precies hetzelfde gevoel over deze drie potentiële mollen!
Ik zou hoe dan ook van géén van de Mollen echt verbaasd zijn, omdat voor alle drie als Mol veel te zeggen valt. Wel meer voor Cathy en Hanne imho, maar de keuze tussen die twee is heel erg lastig.
Tegen Hanne spreekt vooral dat ze iets teveel onnodig goed gedaan heeft en tegen Cathy dat ze teveel opvalt. Als je na aflevering 1 als Mol al het meest verdacht bent en je weet dat (door de brugopdracht) waarom maak je jezelf dan in de afleveringen daarna (bijvoorbeeld bij de fietsopdracht) nog meer opvallend verdacht, zelfs als dat eigenlijk niet nodig is om de opdracht te laten mislukken? Aan de andere kant is dat misschien haar tactiek, omdat het er zo dik bovenop ligt dat het eigenlijk niet meer lijkt te kunnen. En met succes, want daarna wordt ze een stuk minder verdacht.
Hanne was daarentegen in de eerste paar afleveringen vrijwel onzichtbaar maar vanaf aflevering drie raakt ze op dreef (ze sleept die spiraal echt terug zodat de zoemer blijft loeien en geeft met haar gekook in het slachthuis het signaal af dat anderen vooral die vrijstelling moeten pakken)... maar waarom ze zelf die vrijstelling uiteindelijk niet pakt, terwijl ze zo goed als niet verdacht wordt, is echt onbegrijpelijk voor een Mol. Maar ook dat kan dus een ultieme mindfuck zijn, want ze blijft verschrikkelijk onverdacht bij velen.
Ik blijf als ik alles bij elkaar op tel toch uitkomen op Cathy, maar Hanne geeft me meer een molgevoel.
Ik ben superbenieuwd naar het verhaal van de Mol ... maar dat zij (of hij) velen om de tuin heeft geleid staat nu al vast.