Ik weet uiteraard over wie je het hebt (althans, daar ga ik van uit ), maar ik vind Hanne niet echt vergelijkbaar met de 'domme Mol' uit WIDM. Die laatste wekte ook veel irritatie op in de groep en dat doet Hanne zeker niet. Bovendien is Hanne nergens echt 'dommer' dan de rest van de kandidaten, die vaak ook geen raadsels kunnen oplossen of wat dan ook. Hanne komt vaak nèt te laat met de oplossing. In principe kun je zeggen dat ze dus juist slimmer lijkt dan de rest. Alleen net niet op tijd. Jammer.
Ik vind Hanne, als ze - zoals ik denk - de Mol is, beter vergelijkbaar met de (twee) mollen uit WIDM die op basis van hun persoonlijkheid gelijk al zó onverdacht waren bij hun medekandidaten, dat ze bijna tot op het einde totaal onder de radar bleven. (Ik doe m'n best om ook geen namen te noemen, maar het is moeilijk ) De sympathieke kandidaat waarvan je denkt "Ah, leuk dat die het zover gered heeft", maar waarvan je eigenlijk ook niet goed snapt hoe dan kan.
Ja, ik volg je wel. Het verschil is inderdaad dat niemand hier aanstoot neemt aan de manier waarop Hanne de opdrachten laat mislukken. Ze is inderdaad meer die kandidaat die goed in de groep ligt en waarvan iedereen denkt: 'Ha, die Hanne toch. Ze heeft het weeral te laat door'
Met dat dom doen, heb ik het vooral over het feit dat de lamp soms te laat gaat branden zoals bij het Cola-flesje, de boetseeropdracht, het krantenartikel bij de duiven,...
Ik bedoel uiteraard niet dat ze intellectueel dom is.
In ieder geval, ik sluit niet uit dat ze de Mol kan zijn, maar ik vind de tactiek om zo te Mollen erg moeilijk om uit te voeren (daarom zijn de Nederlandse Mollen die hem uitvoerden ook zo populair). Net omwille van die moeilijkheidsgraad ga ik er niet vanuit dat hij zo succesvol kan slagen dat de andere 9 kandidaten haar amper verdacht hebben.
Wat ik bijzonder gewaagd zou vinden, is je stoel meteen omdraaien bij de paardenrace en je kans op een goed paard vergroten. Als ik de Mol was, ik loste de vragen verkeerd op en als ik zeker was van het slechtste paard draaide ik me om zodat ik mijn pokerface niet moet prijs geven. Dat bedoel ik met 'hoe ik het spel als Mol zou spelen' in mijn eerste post. Ik zou me nooit in de situatie laten brengen dat ik moet tonen hoe goed ik wel niet kan liegen.