Mooi grafiek weer Erik!
Ook goed om te zien dat twee hoofdverdachten van dit forum (en ook van mij) van vóór de aflevering van gisteren (Gilles & Issabel) ook zo mols bezig zijn. Het is inmiddels in ieder geval wel duidelijk welke van deze twee de mol niet is
Wat ik zelf behoorlijk vind opvallen is dat de verschillen groter lijken te zijn dan ik gewend ben. Het lijkt er op dat de kandidate hier meer "polariseren" naar erg mols of erg onmols, waarbij ze in WIDM in Nederland meer rond het midden schommelen. Want tja, Gilles en Issabel zijn in ieder geval niet allebei de mol Maar goed, we zijn pas in aflevering 3. Er kan nog veel gebeuren.
Dat vroeg ik me eigenlijk al vanaf het begin af. Wellicht ook omdat ze in De Mol veel duidelijker/eerlijker over bepaalde zaken zijn dan in WIDM waardoor sommige dingen makkelijker geteld/geobserveerd kunnen worden, en ook kunnen verschillen? (Zie bijvoorbeeld het geld verdienen met de lama's)
Bedankt Hulpmol & sunray voor de suggesties! Altijd goed om perspectieven van andere mensen te zien
(Ruiken en luisteren) Iets over de rolverdeling. Enkele kandidaten zijn heel stellig dat ze geen goede neus hebben (om bij de taxi opdracht te kunnen zitten?) en bijvoorbeeld Cathy wijst Thibaud resoluut aan zodat de 2e plek voor de proef bezet is.
Mee eens dat het wel wat 'resoluut' gaat, maar het is lastig om daar toch een eenduidige actie bij te formuleren. Te meer omdat we iets horen over dat Thibaud een grote neus heeft en meteen daarna Gilles de Presentator horen zeggen "Stijn en Thibaud?" Ik heb er nou wel van gemaakt 'zeggen dat je geen goede neus hebt' maar dat laat eigenlijk weer het iemand anders aanwijzen achterwege...
(Luisteren) Niet degelijk luisteren naar de radio is (on)mols.
Ik snap hem wel, maar niet is eigenlijk bijna niet (ietwat objectief) te meten. Wat is niet 'degelijk' luisteren? Daarom heb ik maar een actie gemaakt van het correct interpreteren van een liedje. Dat is natuurlijk wel het tegenovergestelde..
Helaas zien we voor de paardenrace niet in beeld wie hoeveel vragen (goed) beantwoordt.
Het zijn de volgende acties geworden:
(Ruiken en luisteren) Zeggen dat je geen goede neus hebt is (on)mols
(Ruiken en luisteren) De was doen is (on)mols
(Luisteren) Een liedje suggereren dat goed geïnterpreteerd wordt is (on)mols
(Luisteren) Een goede interpretatie van het liedje in de taxi/hotel geven is (on)mols
(Luisteren) Een titel en/of artiest van een partituur in het theater goed herkennen is (on)mols
Het lijkt met logisch maar hier heb ik het alleen over Issabel & Bruno. Dus of Cathy, Gilles en Hanne het liedje herkennen laat ik buiten beschouwing aangezien dit irrelevant is voor het geld verdienen. (Ruiken) Een shirt goed identificeren is (on)mols
(Paardenrace) Je stoel meteen omdraaien is (on)mols
(Paardenrace) Iemand anders aan de onderhandelingstafel verdacht maken is (on)mols
(Paardenrace) Veel stemmen krijgen aan de onderhandelingstafel is (on)mols