Was het niet Cathy die in de taxi de eerste locatie goed raadde? Ik kan me nog herinneren dat ik als Cathy-tunnelaar een shit-dit-is-een-kandidaatactie momentje had.
Het gaat ongeveer zo:
Mr. President van Pink op radio.
Cathy zegt... "Mr. President..." en maakt onmiddellijk al luidop de link naar "Evita Perron".
Ze legt dan inderdaad aan de chauffeur over "presidentiëel paleis".
Die zegt dan Casa Rosada. Waarna Gilles dat dan vertaalt naar "Pink."
Dus, ja, Cathy geeft vrij snel het antwoord. Maar ze plant reeds onmiddellijk Evita Perron als zaadje in het brein van Gilles en Hanne. Dan vertrekken ze reeds naar het kerkhof voor Evita Perron door Cathy's toedoen voor ze nieuwe tip krijgen. En haar vraag aan de chauffeur over het kerhof is misleidend: in de zin van "Evita Perron is toch begraven op dat kerkhof, he?" "Ja, ja... Evita Perron - kerkhof."
En natuurlijk de 3de keer zijn de anderen sowieso reeds overtuigd dat Evita Perron alleen maar gerelateerd kan zijn tot het kerkhof.
De manipulatie is dus
Plaats 1: Evita Perron reeds in gedachte brengen.
Plaats 2: Evita Perron kan alleen maar naar het kerkhof leiden.
Plaats 3: oooh Evita -> dus naar het kerkhof.
Niet één keer komen de anderen op het idee om te vragen aan de chauffeur of omstaanders om te vragen of er nog plek is met Evita Perron. En Cathy is daar de oorzaak van. Ze heeft die mogelijkheid reeds geëlimineerd in gedachte bij Gilles en Hanne bij plaats 2. Zij is diegene die het constant in relatie brengt met dood zijn en dat volhoudt tot The End (letterlijk).