Misschien wel de beste molaflevering ooit. Internationaal.
Echt hè ... heb een uur lang lopen genieten.
Bruno weg, dat had ik nu echt nooit zien aankomen!
Maar het maakt me nu wel zeker van mijn zaak. De Mol heet Cathy.
Ze zag en hoorde compleet niets op de vijver en pakte de opdracht in de metro wel heel onhandig op. Als je weet wie je niet moet vinden is dit ook een prima manier om te laten lijken dat je diegene niet vindt. Waarom eerst een paar minuten scheuren en dan pas die twee andere reizigers bekijken. Ook het direct proberen afschuiven op anderen dat zij gefaald hebben vind ik een teken aan de wand. Bij de Meet The Mole lijkt zij het meest te reageren. Weliswaar komt dit opvallend in beeld, maar aan het eind van de aflevering hoor je op de achtergrond ook een nummer dat afsluit met de regels (in de trant van) 'You can't hide it. We've seen it all', wat volgens mij een prima hint is. Deze opdracht is ook echt bijzonderlijk moeilijk voor de Mol en ik denk dat het haar gewoon niet gelukt is geheel haar pokerface te behouden.
Enige andere serieuze verdachte is Gilles, die een mooie heldactie had, toen het allemaal niet meer uitmaakte. Ook frustreerde in het bijzonder hij de
jokerpasvragenopdracht. Zouden goede molacties kunnen zijn. Ik zou ook niet verschrikkelijk verbaasd zijn als hij het toch is. Maar ik vind dat ik nu wel echt een keuze moet maken, en dat is dus Cathy. Ook omdat Gilles meer onmollige dingen gedaan heeft dan zij, en anderzijds een zeer goed spelende Mol zou zijn. En de praktijk wijst nu eenmaal uit dat de meest perfecte mollen het meestal niet zijn.