Wat is jullie interpretatie van het feit dat Hanne dat papiertje wegmoffelde?
Het wil in ieder geval zeggen dat ze Cathy niet verdenkt, want als Cathy de mol was, zou het niet uitmaken of ze het papiertje ziet of niet. De mol weet wie op hem/haar zit, de productie vertelt dat (zie de berichten van ex-mol Hugo op het Belgische forum).
Aan de andere kant, als Hanne zelf de mol is, waar is ze dan bang voor? Als er echt informatie in dat boekje zat die de kandidaten niet te weten mochten komen, had de productie het wel verwijderd. Voor de mol persoonlijk kan het ook niet veel meer uitmaken of iemand haar nog verdenkt vlak voor de finale.
Bovendien lijkt het me dat Hanne dat papiertje niet eens gelezen heeft voordat ze het wegmoffelde, want het was nog dichtgevouwen. Ze weet op dat moment dus niet wat erop staat en hoe waardevol het al dan niet is. (Of leest ze het wel en heb ik dat gemist?)
Het enige logische (in mijn ogen) is dat Hanne een kandidaat is en dat ze Cathy niet verdenkt. Dan probeert ze hiermee gewoon zichzelf verdacht te maken bij Cathy.
En wat ze achteraf in de biecht over het briefje staat, slaat ook nergens op. "Daar stond iedereen op op wie Issabel gestemd had, mensen die al weg waren, Marc en zo. Als ze dat gezien had..." Ja, wat dan? Wat maakt het uit wie er verdacht werd als ze toch al weg zijn? Dan weet iedereen toch al dat die personen niet de Mol waren?
Hoe zien jullie dit?