Ik weet niet wat ik van de fandag moet vinden. De meet & greet was echt perfect geregeld en dit mogen ze volgend jaar precies zo doen. Korte gesprekjes en toch nog eventjes tijd voor jou als molloot.
Ik vreesde al dat de persconferentie/vragenvuur buiten werd gedaan. De afstand tussen het publiek en de kandidaten was voor mijn gevoel veel te groot. Ook is de plek niet handig gekozen ivm het weer. Of ze hadden geen plan B. Dit is dan heel jammer.
Ook had ik het gevoel dat er niet veel opdrachten/experiences waren. De enige die ik heb kunnen zien waren de ballonnen schieten en de grijpmachine.
Ik moet eerlijk zijn dat mocht ik geen meet & greet hebben gehad, ik het niet een goede fandag vond. Je had als buitenstaander, iemand zonder meet&greet, niet veel te doen in tegenstelling tot vorig jaar met DRIE/VIER experiences.
Voorop gesteld dat ik niet om een meet 'n greet geef, het idee dat je na de veiling je veilingsitem nog kunt laten signeren en zo binnen kunt wandelen werd onmogelijk gemaakt als je geen kaartje had die recht gaf op de tweede meet 'n greet. Daarnaast liep dat enorm uit want direct na de veiling zag je Vondel CS live ontknoping taferelen. Kandidaten die op weg van de veiling naar binnen wel gedwongen werden tot een selfie/handtekeningensessie. Ik wist niets van een early bird sale in december en toen ik in januari erachter kwam kon je al geen meet 'n greet tickets meer krijgen. Enkel nog door lid te worden van de AVRO kon ik vandaag naar binnen wat riekt naar koppelverkoop.
Qua vragenvuur 'pressconference'
vond ik de afstand tussen kandidaten, Art en publiek een minpunt. Kandidaten zaten allen mooi ver weg buiten het bereik van de bezoekers, zoals Art terecht gekscherend zei: "we zijn net een attractie in de dierentuin"
Zelfs vorig jaar met de chaotische taferelen omtrent de meet 'n greet had je minder afstand qua gevoel tussen publiek en kandidaten. Idem tijdens de veiling. Direct weten welk nr je had per kavel was wel een goede toevoeging.
De boel een beetje verspreiden ipv in 1 groot donker evenementenbeurshal was wel fijn. Oké, het weer speelde niet echt mee dus het was als nog koukleumen op de tribune. Maar zo voelde het iig minder bedrukt op elkaar.
Het schieten was wel leuk maar diende nergens toe terwijl de grijpmachine een fantastische ingeving was
Velen en ik ook hebben zo toch voor een leuke prijs wat 'veilingitems' kunnen scoren of als je 'pech' had wat merchandise
Drie geldbriefjes van 20, 100 en 1000 voor 6 euro was toch schappelijker dan 20 euro voor 1 briefje in de kinderveiling
Laat staan een hele hoop voor wat was het? 180 euro? Er stond nog een 'experience' waarbij je zelf een opdracht kon verzinnen voor seizoen 18. Met een introotje door Art ingestart en een invulformulier qua hoeveelheid kandidaten, tijd, risico. Nu hadden we dit topic al hier lopen maar ik heb toch een suggestie gedaan
Ik vond de experiences dus leuk gevonden, eten/drinken/vermaak was een beetje in Portland/Oregon stijl prima. Al snap ik nog steeds niet wat een Darth Vader met een doedelzak op een eenwieler doet
Het vragenvuur/pressconference en veiling had wat minder op afstand gemogen. En de meet 'n greet 'exclusief' voorbehouden houden aan vroegboekers is een idee maar dat iedereen een kans krijgt zonder direct een gedwongen koppelverkoop aan te moeten gaan is wel zo fair me dunkt.