Auteur Topic: Aflevering 4 - "meer dan normaal"  (gelezen 41353 keer)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - "meer dan normaal"
« Reactie #80 Gepost op: 30-01-2017, 17:49:27 »
Oke, nog even over het penningmeesterschap. Al in aflevering 3 wordt bepaald dat de pot in 1 hand moet komen, en er wordt blijkbaar afgesproken dat ze gaan rouleren en dat het dan ook man/vrouw/man moet worden. Diederik heeft hem gehad, de beurt is aan een vrouw. Roos krijgt hem uiteindelijk, en wel logisch dat zij bij haar afscheid de pot weer aan Immanuelle heeft gegeven. Nu was de beurt dus weer aan een man en eigenlijk vermoed ik toch dat ze het allang besproken hebben wie hem gaat krijgen gezien de weinige discussie die er over was.

Wie gaat de pot beheren?
Zullen we om en om doen?
ROOS: Al vrij snel was bedacht dat het een vrouw moest zijn. Diederik had 't steeds gehad. Dus wie wilde?
Ik kies voor Imanuelle.
Ik hoef 'm niet. Je wil 'm niet?
Wie stemt er voor Sigrid?
Ik stem niet op mezelf.
Wie stemt er op Roos?
Hier voor Roos.
Wie stemt er op Sanne?
Wat is dit? Waarom stemt er maar EEN iemand op mij?
Maar wel volmondig, he. Met ziel en zaligheid.
Maar goed, Roos, je hebt m'n vertrouwen. Weet je het zeker? Ja.
ROOS: Dus ik kreeg het in handen en kon daardoor eens gaan kijken...

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - "meer dan normaal"
« Reactie #81 Gepost op: 30-01-2017, 18:28:03 »
Ik vermoed dat het met ontbrekende namen te maken heeft. Helaas niet uit de leader van het programma, daar staat bij elke deelnemer nog keurig de naam bij.

Test en executie ligt dan het meest voor de hand. Daarin ontbreekt de naam van Thomas, want hij wordt door niemand genoemd als verdachte. Jochem wordt wél genoemd, maar als hij in beeld komt horen we hem niets zeggen. Bij hem ontbreekt dus ook een naam, namelijk van degene die hij verdenkt. Jeroen wordt ook genoemd als verdachte, maar van hem zien we maar een heel kort shot, waarin we hem ook nog eens dubbel(!) zien. Ook hem horen we niets zeggen; wederom ontbreekt dus de naam van een verdachte(n).

Geen idee of dit ermee bedoeld wordt, maar het was het eerste wat me te binnen schoot.

EDIT 1: We zien Jeroen dubbel. Dus 'meer dan normaal'. Een Jeroenhint! ;D

EDIT 2: En in het verleden was hij presentator van Het Foute Uur op Q-Music, waarin hij foute platen draaide. Deze lijkt me behoorlijk fout. Mag ik tromgeroffel...?  :D

Die Blip toch,hoe je het wendt of keert al je post komt neer op het feit dat je Jeroen verdenkt. Hoe donker is het in jouw tunnel? (grapje!)
 

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - "meer dan normaal"
« Reactie #82 Gepost op: 30-01-2017, 21:26:19 »
Behoorlijk donker, maar door die verdraaide Thomas schijnt er nog steeds een lichtje naar binnen. :)
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Aflevering 4 - "meer dan normaal"
« Reactie #83 Gepost op: 30-01-2017, 21:47:56 »
verbranden ze nu de molpost ;D

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - "meer dan normaal"
« Reactie #84 Gepost op: 31-01-2017, 00:42:21 »
Het lijkt wel of er een gesloten en verzegelde envelop wordt verbrand.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - "meer dan normaal"
« Reactie #85 Gepost op: 31-01-2017, 00:48:33 »
De vragenlijst van Thomas misschien? Sigrid is er toch klaar mee.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - "meer dan normaal"
« Reactie #86 Gepost op: 31-01-2017, 23:55:18 »
De vragenlijst van Thomas misschien? Sigrid is er toch klaar mee.

Ja, eh, daar zeg je wat, waar is die lijst gebleven?


Offline mastermol

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - "meer dan normaal"
« Reactie #88 Gepost op: 1-02-2017, 20:54:36 »
http://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/player/video/onderweg-naar-pendleton/

in dit filmpje zegt Jeroen 'gaan jullie maar naar boven, ik blijf hier wel. Typisch een opmerking van een mol, die gaat liever niet naar boven..

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Aflevering 4 - "meer dan normaal"
« Reactie #89 Gepost op: 2-02-2017, 22:59:38 »
Krijgen we in deze serie nog de vraag over de hoog te vd eiffeltoren, dan weet ik genoeg.


Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - "meer dan normaal"
« Reactie #90 Gepost op: 3-02-2017, 11:16:46 »
Krijgen we in deze serie nog de vraag over de hoog te vd eiffeltoren, dan weet ik genoeg.


Want? Dat die ongeveer 300 meter hoog is zou tot je basiskennis moeten behoren ;D.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - "meer dan normaal"
« Reactie #91 Gepost op: 3-02-2017, 14:06:02 »
http://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/player/video/onderweg-naar-pendleton/

Op het onderstaande shot zien we Jeroen en Thomas, met een brug ertussen. Jochem zegt op dat moment: "...en ja, want inmiddels moeten we, links en rechts, wel het een en ander onthouden." Jeroen links, Thomas rechts. Brugje ertussen. Betekent misschien helemaal niets, maar vind het shot i.c.m. de tekst van Jochem opvallend.

« Laatst bewerkt op: 3-02-2017, 14:07:43 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Aflevering 4 - "meer dan normaal"
« Reactie #92 Gepost op: 3-02-2017, 17:13:08 »
Ok, heb een week gedaan om de aflevering van vorige week te verwerken.


Ik kon me niet meer herinneren dat ik zo geirriteerd was na een aflevering sinds ik de eerste aflevering WIDM die ik ooit heb gezien.

Sigrid, leukste speler in jaren, eruit. Jonge hond, maar O ZO SLIM. wat had ik haar graag in de finale gezien.

En dan die veiling..... Ik heb het tegen iedereen geroepen, wat een topjaar so far. Makers maken me zo blij met het land, de opdrachten, de groep, back to basic (ander landschap en volgende week zelfs kamperen) En dan verpesten ze het met die veilingopdracht.

En nee, niet eens omdat je dan niet kan zien wat de mol in afleveringen 1, 2 en 3 heeft geflikt maar gewoon omdat Wie is de mol geen reet aan is als er uiteindelijk 7000 wordt gewonnen door de winnaar. Het moreel van de groep is ook belangrijk, je laat mensen 8000 euro verdienen in 3 afleveringen, om het er vervolgens door 3 jokers erin te gooien allemaal uit te laten bieden.. Als IK kandidaat was geweest, zou ik vanaf dat moment denken "stik er maar in met die pot' En zo denken kandidaten. We hadden eindelijk weer een jaar met kandidaten die echt voor de pot gingen en niet allemaal nepmollen. We zitten nu in aflevering 5 en er zit een kleine 1500 euro in de pot.

 :o  :-X  :-X

 ::niet-ok:: Zonde, Zonde, Zonde.
« Laatst bewerkt op: 3-02-2017, 17:15:14 door Rämon »

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - "meer dan normaal"
« Reactie #93 Gepost op: 3-02-2017, 17:43:21 »
Hoi Rämon, ben het niet met je eens. Want het is hun eigen schuld, toch? Deze groep begrijpt nog steeds niet wat samenwerken en plan maken betekent. Ze hadden met elkaar kunnen afspreken hoeveel en geboden zou worden en door wie. De jokers hadden ze dan kunnen verloten.
Ze hadden trouwens mee kunnen verdienen door beter samen te werken.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - "meer dan normaal"
« Reactie #94 Gepost op: 3-02-2017, 18:20:32 »
Vraag me af of er echt tijd was om zinnig te overleggen of dat ze snel al opgedeeld werden en in de ruimte werden weggezet. Maar dan nog steeds gaat iedereen lukraak van start en hebben ze het aan zichzelf te danken, lijkt mij ook.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Aflevering 4 - "meer dan normaal"
« Reactie #95 Gepost op: 3-02-2017, 19:03:18 »
Hoi Rämon, ben het niet met je eens. Want het is hun eigen schuld, toch? Deze groep begrijpt nog steeds niet wat samenwerken en plan maken betekent. Ze hadden met elkaar kunnen afspreken hoeveel en geboden zou worden en door wie. De jokers hadden ze dan kunnen verloten.
Ze hadden trouwens mee kunnen verdienen door beter samen te werken.

De groep bepaald de opdrachten niet, toch? OK er was dit keer een eventuele optie dat er minder geld uit de pot zou gaan, maar speel dan met geld uit een eerder gewonnen opdracht. Nu is de hele pot leeg en we zitten in aflevering 5. Geef toe dat als je als kandidaat het spel ingaat en al die jaren WIDM hebt gezien, je jezelf belooft een kandidaat te zijn die dit jaar voor de pot gaat, het lukt en na aflevering 4 zit er niks meer in.. je aardig teleurgesteld bent en het moreel van die pot ook niet meer uitmaakt.

Dus, ja het is deels dom gespeeld, maar ze hadden geen tijd tot overleggen? Ze moesten individueel een bedrag zeggen en daarna zaten ze met 2 (verspreid). Ik vind ook dat de opdracht dan beter uitglegd moet worden. Sanne en Thomas zeiden dat ze niet wisten dat 1300 het totale speelbedrag was, maar ze dachten dat het per persoon was. Als productie heb je hier sturing in. Zorg dat iedereen op de hoogte is, als ze dan alsnog gaan mollen door de pot leeg te trekken kun je het de kandidaten iig verwijten...

+ het is gewoon teleurstelling omdat ik dacht dat we eindelijk weer eens een oud seizoen hadden qua geld. Een mooi gevulde pot en kandidaten die echt hun best doen om een hoge pot te winnen. Door dit soort acties, staan die dingen altijd op het spel.
De pot krimpt elk jaar en straks wint de winnaar nog 5000 omdat de productie /PO bepaalt dat er standaard een veiling in moet komen waardoor er al semi vast staat dat er geld uit de pot gaat. En dan als productie zeggen, ja er WAS zelfs geld te winnen. Hoe naief ben je dan, als je denkt dat niemand ging bieden en er zelfs nog 500 euro gewonnen zou worden... ::zwaai::
« Laatst bewerkt op: 3-02-2017, 19:06:15 door Rämon »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 4 - "meer dan normaal"
« Reactie #96 Gepost op: 3-02-2017, 19:17:27 »
Ik denk dat de makers dit keer echt geprobeerd hebben om zowel een spektakel te bieden (behoorlijk wat geld uit de pot voor luttele jokers) als dat ze naar kritiek geluisterd hebben en geprobeerd hebben om het totale legen van de pot te voorkomen. Dat vind ik prijzenswaardig. Maar ik deel de kritiek dat de uitleg wat beter had gekund. Daarnaast moet een type opdracht als dit geen gewoonte worden want dan wordt het vervelend en verliest het zijn effect. Dat was nu ook al een beetje het geval voor de molloten die zoiets al vaker gezien hadden.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Aflevering 4 - "meer dan normaal"
« Reactie #97 Gepost op: 3-02-2017, 19:32:46 »
Ik denk dat de makers dit keer echt geprobeerd hebben om zowel een spektakel te bieden (behoorlijk wat geld uit de pot voor luttele jokers) als dat ze naar kritiek geluisterd hebben en geprobeerd hebben om het totale legen van de pot te voorkomen. Dat vind ik prijzenswaardig. Maar ik deel de kritiek dat de uitleg wat beter had gekund. Daarnaast moet een type opdracht als dit geen gewoonte worden want dan wordt het vervelend en verliest het zijn effect. Dat was nu ook al een beetje het geval voor de molloten die zoiets al vaker gezien hadden.

Eens, en ik wil ook benadrukken dat ik niet hoor bij de mensen die kritiek hebben op dit seizoen. Ik vind het van enorme pracht.

Ik heb me vorig jaar extreem hard uitgelaten over veranderingen die me niet aanstonden. De sfeer was te gezellig, de oorden te prachtig en warm, het spelgevoel onderling ontbrak, er zaten teveel hints in, etc etc.

Ik vind dat ze dit jaar echt heel goed doen qua al deze dingen. Alleen het geld in de pot blijft voor mij een lastig dingetje. Ik weet dat we geen bedragen van 23 duizend euro meer hoeven te verwachten zoals tien jaar geleden, maar ik benoem alleen het moreel van de kandidaat. Geld. Ik merk dat er dit jaar mensen zijn die opdrachten vrij makkelijk te slagen vonden (in tegenstelling tot jaren hiervoor), en dat aflevering 4 hier dus perfect voor is. Ik denk even hardop, ook voor toekomigste molkandidaten. die zien ook dat er jaar na jaar opdrachten komen waarbij de totale inzet ver**** wordt, dus die gaan dan al met een andere visie het spel in dan bijvoorbeeld 6/7 jaar terug. Dat is toch jammer, ergens?

Ik snap dat de makers met veel dingen rekening moeten houden, as they do, maar ik vind dat er gewoon betere uitleg had kunnen zijn om de schade te beperken. Of speel met geld uit 1 aflevering. Zo maak je de kans op een mooie molactie toch groot, maar heeft het niet zo'n enorm grote impact.
Als ik kandidaat was en daar stond in aflevering 5 met 1200 euro in de pot, zou ik denken. "ok nog 3 afleveringen om geld in te pot te brengen' De 10.000 gaan we al niet meer halen. De mol is 'briljant' > want lage pot en ik zou dat echt niet leuk vinden.

Just having my honest opinion hier. Ik kijk zeker, met bijna evenveel zin uit naar morgen, naar de nieuwe aflevering en het seizoen is heus niet totaal verpest nu maar ik vind dat er over deze dingen nagedacht moet worden. Ik ben ook niet de enigste die dit vind. ::bravo::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 4 - "meer dan normaal"
« Reactie #98 Gepost op: 3-02-2017, 19:40:32 »
Kritiek is geen vies woord hoor Ramon, blijf vooral lekker kritisch én megagrote bewonderaar tegelijkertijd.

Over kritiek gesproken: zou de titel van de aflevering een subtiele sneer zijn naar de VVD?  ;)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Aflevering 4 - "meer dan normaal"
« Reactie #99 Gepost op: 3-02-2017, 20:13:36 »
Ik begrijp de discussie  over het leeglopen van de pot.
De discussie over de belangrijkheid van de pot in combinatie met de  overgang naar BN ers is hier vaker gevoerd en wil ik niet opnieuw starten.

Wat ik wel merk is dat kandidaten het spel anders spelen. Belangrijker dan de pot is "niet afvallen". Zie ook de tranen die vloeien bij het afvallen zoals Chris, Roos en Sigrid.

De mol zijn in WIDM betekent eeuwige roem maar de pot winnen is een eer.
Daar strijdt men naar mijn idee meer voor dan om het winnen van een flinke pot met geld. Dat dit nepmol gedrag met zich meebrengt  is iets minder.

Toen ik de opdracht terug keek heb ik in een deuk gelegen om de hebzucht van de kandidaten.

De kandidaten hebben het aan zichzelf  te danken en als Thomas  de mol blijkt kun je hem niet  verwijten dat hij de eerste afleveringen niet gemold heeft.

Dat de uitleg niet duidelijk is geweest waag ik te betwijfelen
Meerdere kandidaten hadden het wel begrepen. Als Thomas de mol is hield hij zich natuurlijk van de domme.