Auteur Topic: [KANDIDAAT] Annelies  (gelezen 59438 keer)

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #100 Gepost op: 28-02-2017, 00:16:54 »
Ik zet nog zeker geen dikke streep door Annelies. Echt een schatje trouwens. Dat zie je aan alles (kado Marzena etc)

Maar hoop gewoon dat ze het niet is. Ze is veel te passief voor me bij heel veel opdrachten. Ze is continu nerveus...

Wat me bezig houdt is dat ondanks dat alles ze wel veel geld uit de pot houdt en kennelijk geen rood scherm had de vorige keer en ook niet de 1nalaatste was. Misschien de mol of een kandidaat die de mol op het spoor is. En dat laatste vind ik moeilijk te geloven voor iemand die lijkt de controle niet helemaal te hebben in het spel.

En blijf denken dat zij waarschijnlijk heel goed kan scrabbelen en daarom dit ook zo lekker kon verliezen zonder dat het Robin opviel
Annelies blijft op mn lijstje ..  mn vreeslijstje

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #101 Gepost op: 28-02-2017, 00:52:29 »
Ja, Annelies is absoluut mijn vreesmol...
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #102 Gepost op: 28-02-2017, 01:06:56 »
waarom is annelies zo passief??  kan ze echt fysiek niet mee of is t spel

ik denk t laatste, en dat kan omdat ze een nieuw Mol wil spelen, een luie passieve mol
OF
en dat denk ik eerder dat ze in de hektiek van het spel weet dat ze minder goed kan letten op een mol , dan vanuit de zijlijn.

neem nu die museumkraak: marzena is aan het denken hoe de routes waren en moet de porto bedienen.. het enige wat annelies doet is kijken naar te scherm.
en zo ziet ze elke verdachte beweging. en mist niks door evt spelspanning.
kan zomaar een goed gekozen tactiek zijn. wie niet fysiek sterk is, moet slim  spelen

als mol verdachte durft niemand haar af te strepen omdat ze niks binnenhaalt, de groep ziet dat ook een vindt haar misschien zelfs verdacht. win win voor annelies

Offline Mvnl

• Forumlid
« Reactie #103 Gepost op: 28-02-2017, 01:09:52 »
Ik vond voor de test de verdenking dit keer wel érg op Annelies liggen, schrijf haar eigenlijk wel af.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #104 Gepost op: 28-02-2017, 01:20:36 »

als mol verdachte durft niemand haar af te strepen omdat ze niks binnenhaalt, de groep ziet dat ook een vindt haar misschien zelfs verdacht. win win voor annelies

klopt hopelijk. Is ze de mol wel dan is het een min min voor Annelies

Offline Mollenmania

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #105 Gepost op: 28-02-2017, 01:38:22 »
Maar al met al denk ik dat ik nu wel echt voor Davey moet gaan.

::oink::

Davey is toch echt wel mol-af voor mij na deze aflevering.

Hard fietsen en opdrachten halen is ontzettend onmols. De golfopdracht als eerste goed slaan en dan ook nog het goede telefoonnummer raden is onmols.

Offline hrvdg7

• Forumlid
« Reactie #106 Gepost op: 28-02-2017, 10:19:01 »
Stap ook over op Annelies. Niet kunnen fietsen -500. Bril vergeten bij het lezen. Woorden maken met scrabble waar Gilles nog wat achter kan plakken. Overduidelijk.

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #107 Gepost op: 28-02-2017, 12:12:52 »
Annelies blijft nietsdoen.. Zouden ze echt voor zo'n type mol kiezen?
Eerder koos ze al opmerkelijke quizvragen (en dat terwijl ze zei ze te organiseren), viel dus kon niet meerennen, leek niets te doen bij de museumopdracht (misschien had ze stiekem fouten op de kaart ingevuld, maar zou Marzena dat dan niet gezien hebben en teminste enkele testvragen op Annelies hebben ingevuld?). Eerder had ze de dag ook al in de spa doorgebracht (dolce far niente). Nu weer als eerste eruit met de lantaarnproef. Scrabble; deed wederom weinig, behalve eenvoudige woorden op de verkeerde plek leggen. Heeft niet echt om de juiste letters gevraagd of gestuurd. Laat het verder aan Robin over. Is uiteraard ook niet zo goed in golf én vergeet toevallig haar bril, waardoor ze weer niets kan doen. zucht

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
« Reactie #108 Gepost op: 28-02-2017, 12:18:55 »
Ik hoop niet dat het Annelies is, ze doet wel heel erg weinig.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Moloproller

• Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
« Reactie #109 Gepost op: 28-02-2017, 12:51:45 »
Tja, eerlijk gezegd denk ik dat Annelies ook als kandidaat niet veel geld in de pot zou brengen: oud, lui en traag...   :-X
Denk ik ook, maar niet per sé 'lui'. Ik zie het eerlijk als 'fysisch beperkt'. En denk dat ze ook weet dat ze fysiek  tekort schiet en zich daarom niet waagt aan de grote inspanningen en het voor haar soms allemaal iets te veel is en te snel gaat.  
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #110 Gepost op: 28-02-2017, 13:15:33 »
ze valt meteen af op de fiets
Ze doet niets goed bij het scrabbelen
ze is haar bril vergeten op de golfbaan

Ik hoop zo dat ze de mol niet is. Lui en vaak met smoesjes afhakend

Klopt, dit. Ze gaat maar door met inactief zijn op allerlei manieren. Door niks doen zet je jezelf buiten spel als mol en als kandidaat. Is ze gewoon zo, dan kan ik het wel begrijpen. Maar mocht ze als mol deze tactiek kiezen dan vind ik dat allerminst plezant om naar te moeten kijken.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Betonmol

• Forumlid
« Reactie #111 Gepost op: 28-02-2017, 13:19:35 »
Ze brachten het niet echt in beeld maar Annelies sloeg ook wel een hole voor een sleuteltje

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #112 Gepost op: 28-02-2017, 13:36:39 »
Dat doe ik ook niet. Als ik het me goed herinner na één keer kijken heeft Annelies een paar keer een beslissing genomen die zo uitpakte dat Gilles drie keer woordwaarde had, maar we moeten inderdaad nog eens rustig uitzoeken wie van de twee wat besliste.

Nu even rustig gekeken in plaats van vol adrenaline en met tunnelvisie het voor het eerst zien: Robin legt twee keer een woord (het eerste "verwen" en later "zond") zodat Gilles iets met drie keer woordwaarde kan leggen, Annelies één keer ("lacht"). Dat Annelies niet ziet dat ze met "lacht" een open kans voor Gilles creëert (haar reactie is een "ahhhhh!" tegenover een niet verbaasde Robin) vind ik heel erg ongeloofwaardig. (Tenzij ze bijna nooit Scrabble speelt maar dat lijkt me sterk aangezien ze zich meteen aanbood.) Het eerdere "zond" van Robin is beter te begrijpen omdat je de kans voor Gilles daar iets minder duidelijk ziet.
« Laatst bewerkt op: 28-02-2017, 13:56:40 door Heinz »

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #113 Gepost op: 28-02-2017, 13:38:43 »
Ze blijft mij mol na deze aflevering.

a) Ze kiest lastige vragen voor Eline. Deze opdracht was ook het makkelijkst te saboteren, samen met de slackline.
Gewoon een antwoord niet geven, en het begint terug vanaf 0. Gevolg zij en Eline gaan niet mee en 2000 euro niet in de pot

b)Gaat samen Bertrand voor pasvragen en niet voor geld

c) verdient geen geld voor de pot bij de muziekopdracht.

d) eliminatie: verdedigt zich zwak, deed zich nerveus voor en wordt onterecht aangeduid

e) wordt snel uitgeschakeld in de fietstocht (-500 euro). Nu kandidaat of mol, ik denk niet dat dit haar proef was.

f) scrabblen: geeft veel open goals weg zoals leeuw. (Wever was nog zo'n open goal geweest)

Niks doen vind ik dus veel gezegd. Bij 5/10 opdrachten heeft zij al geld uit de pot gehaald.
Is het spectaculair? Neen, dat niet.
Is het efficient? Dat wel.

om op Nat te antwoorden?

Ja, ze zouden voor haar als mol kunnen kiezen. Als men enkel fitte, sportieve mensen kiest dan zou je bij het
begin van een serie al kandidaten kunnen schrappen. Het leuke is net dat iedereen het kan zijn.

Het doel is om geld uit de pot te houden en dat doet ze voorlopig wel. 
Behalve de valopdracht  heeft ze nog geen enkele keer rechtstreeks voor geld gezorgd

@Heinz: wie kwam met leeuw af bij de scrabble opdracht?
klaar voor de strijd

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #114 Gepost op: 28-02-2017, 13:42:16 »
@Heinz: wie kwam met leeuw af bij de scrabble opdracht?

Ons molletje dat door sommigen als te passief wordt gezien. ::trots::

Offline Moloproller

• Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
« Reactie #115 Gepost op: 28-02-2017, 15:19:52 »
Dat Annelies niet ziet dat ze met "lacht" een open kans voor Gilles creëert (haar reactie is een "ahhhhh!" tegenover een niet verbaasde Robin) vind ik heel erg ongeloofwaardig. (Tenzij ze bijna nooit Scrabble speelt maar dat lijkt me sterk aangezien ze zich meteen aanbood.)
Volgens mij biedt ze zich zo snel aan voor de simpele reden dat ze fysieke proeven wil mijden. Ze is minder dan de rest, dat beseft ze, en wil daarmee de voortgang van het spel niet beïnvloeden.
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Betonmol

• Forumlid
« Reactie #116 Gepost op: 28-02-2017, 15:22:20 »
Volgens mij biedt ze zich zo snel aan voor de simpele reden dat ze fysieke proeven wil mijden. Ze is minder dan de rest, dat beseft ze, en wil daarmee de voortgang van het spel niet beïnvloeden.
Dat leek me ook de drijfveer te zijn.

Offline Convans

• Forumlid
« Reactie #117 Gepost op: 28-02-2017, 15:26:25 »
Slim is het niet om lacht te leggen, maar als je met een C en een H zit zie ik ook niet zoveel mogelijkheden (kunnen we zien welke letters ze op dat moment nog hebben?). Er zullen zeker ergens anders wel betere woorden gevormd kunnen worden, maar ik denk dat Annelies zich gewoon te weinig focust en te weinig met het spel bezig is?

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #118 Gepost op: 28-02-2017, 15:33:01 »
Slim is het niet om lacht te leggen, maar als je met een C en een H zit zie ik ook niet zoveel mogelijkheden (kunnen we zien welke letters ze op dat moment nog hebben?). Er zullen zeker ergens anders wel betere woorden gevormd kunnen worden, maar ik denk dat Annelies zich gewoon te weinig focust en te weinig met het spel bezig is?

Mogelijk, maar dan zou ik het gek vinden dat ze door zo'n strenge kandidatenselectie gekomen is.

Offline stofferenblik

• Forumlid
« Reactie #119 Gepost op: 28-02-2017, 15:33:45 »
Vreemd dat zoveel mensen zeggen dat ze niks doet, terwijl ze wel veel opdrachten verpest met niks doen.

Wat zou ze volgens jullie dan kunnen doen als ze de mol is? Ze kan zich moeilijk opwerpen als lantaarnfietser, daar gaat niemand in mee. Je moet het als mol ook doen met je eigen sterktes en zwaktes.

Of kan iemand die fysiek minder sterk is nooit de mol zijn?