Davey is een van mijn oorspronkelijke verdachten, tijdens afl. 1 viel hij bij mij meteen op door zijn laconieke houding in de auto met Eline. Ook al door in zijn bio als beste en slechtste eigenschap 'oprechtheid' op te geven. Vond ik meteen een gedurfde uitspraak.
Verder is hij de man van de rode kleur (rode jas, rood boekje, rood aan zijn pet,...). Groen en rood hebben altijd een zekere symboliek in dit spel. Toen wist nog niemand dat ze zinspeelden op zijn achternaam. Maar het werd wel even akelig toen hij gehuld in rode jas nee schudde wanneer Jessica's naam werd ingevoerd. Is nog een paar keer voorgekomen dat kandidaten afvielen als hij in de buurt kwam zitten. Wat grappig is, hij heeft ook een groene jas. Wie weet zit daar nog iets in.
De lijst met proeven die zijn gelukt dikt aan bij hem: blind vertrouwen, leeuwenkooi, de zatte museuminbraak, fietstocht, golfclub, gps, duiken, hartslag, slapen in de caravan. Maar voor elk van die dingen zijn er telkens wel negatieve punten te bedenken, dat de opdrachten slagen is niet altijd aan hem te danken. Maar de laatste tijd blinkt hij wel in de proeven, en hangt hij zo goed hij kan de goede kandidaat uit te hangen.
Dat hij op de knop drukte in de eerste aflevering past nu meer bij hem als kandidaat, niet als Mol. Hij is ook de meest tactische speler, het is vaak te merken dat hij zijn verdachten test. Denk dat hij op het juiste spoor zit maar hij heeft tot hiertoe zowel Annelies, Robin en Eline genoemd in de verschillende tests. Best wel moeilijk voor hem nu die er nog allemaal inzitten. Kan hem finaal de kop gaan kosten, als hij last minute gaat switchen, hetzelfde zie ik gebeuren met Eline die zelf al aangaf het spel nonchalant te spelen.
Wat er ook van zij, het valt niet te ontkennen dat van alle deelnemers hij de enige echte molkop heeft. Je hoeft er nog maar naar te kijken en je denkt MOL.
Wat dat betreft is het selectiecomité op goud gestoten met Davey. Hij is gewoon een gedroomde kandidaat voor De Mol. Hij is tot aan het eind verdacht gebleven voor de kijkers. En wat een geluk dat hij er nog in zit.
Ik hoop alleszins op een finaleplaats voor hem. Het liefst heb ik de dynamiek van Davey én Eline in de finale, voor mij de mooiste finale, maarja het leven is geen ponykamp weten we intussen.