Auteur Topic: [KANDIDAAT] Davey  (gelezen 49721 keer)

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [KANDIDAAT] Davey
« Reactie #160 Gepost op: 20-03-2017, 15:32:04 »
Mol onder rode baan = Mol Van Rode vind ik al duidelijk genoeg als hint. Om er dan strookiesverhaal en De Rode Ridder bij te halen maakt het in mijn ogen juist zwakker. Ik vind het zo geen logische puzzel waarbij de hint er pas is als je alle puzzelstukjes in elkaar legt. (Maar apart is het inderdaad wel dat strookiesverhaal niet in de opdracht te zien is.)

Maar.. als de mol die woorden in een overzicht tweet, maar duidelijk twee woorden vervangt, dan zal dat toch geen fout zijn? Al hoeft het niet perse naar Davey te verwijzen natuurlijk.

Trouwens Moedermol, ik las bij de Belgen dat de thuishaven van de Rode Ridder het Kasteel van Horst was, dat in Holsbeek ligt. Holsbeek is toevallig ook de woonplaats van Robin.
En 1 van de titels van de strips was ook "de heren van rode".

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #161 Gepost op: 20-03-2017, 17:28:35 »
En de naam robin is in engelstalige landen de naam voor wat bij ons bekend is als een ROODborstje.

Dus met de rode draad ROOD kun je nog twee kanten uit.

Persoonlijk houd ik deze aanwijzing voor een RED herring. En zie ik meer in de bril van annelies.
Maar dat heeft meer te maken met dat ik de acties van de heren minder mols vind dan die van de dames. En na drie mannelijke mollen is t weer tijd voor een vrouw.
En we zien in de eerste intro duidelijk een vrouwelijke oog en horen een schreeuw van een vrouwenstem.

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #162 Gepost op: 20-03-2017, 19:20:51 »
Nog een minuscuul hintje naar Davey en benadruk vooral minuscuul

Ongeveer aan het begin van afl 6 begint de voiceover van Gilles en komt aan bij de zin: 'er zijn nog 5 kandidaten over: Robin, Eline, Davey, Sam en Annelies.
Zij hebben nog 1 week om uit te zoeken wie de mol in hun midden is.

Davey wordt door hem in het midden genoemd

Er beginnen me steeds meer hints richting Davey op te vallen.

Offline FeniXII

• Forumlid
  • Die Mol is baie wys
« Reactie #163 Gepost op: 20-03-2017, 20:15:08 »
Davey is een van mijn oorspronkelijke verdachten, tijdens afl. 1 viel hij bij mij meteen op door zijn laconieke houding in de auto met Eline. Ook al door in zijn bio als beste en slechtste eigenschap 'oprechtheid' op te geven. Vond ik meteen een gedurfde uitspraak.

Verder is hij de man van de rode kleur (rode jas, rood boekje, rood aan zijn pet,...). Groen en rood hebben altijd een zekere symboliek in dit spel. Toen wist nog niemand dat ze zinspeelden op zijn achternaam. Maar het werd wel even akelig toen hij gehuld in rode jas nee schudde wanneer Jessica's naam werd ingevoerd. Is nog een paar keer voorgekomen dat kandidaten afvielen als hij in de buurt kwam zitten. Wat grappig is, hij heeft ook een groene jas. Wie weet zit daar nog iets in.

De lijst met proeven die zijn gelukt dikt aan bij hem: blind vertrouwen, leeuwenkooi, de zatte museuminbraak, fietstocht, golfclub, gps, duiken, hartslag, slapen in de caravan. Maar voor elk van die dingen zijn er telkens wel negatieve punten te bedenken, dat de opdrachten slagen is niet altijd aan hem te danken. Maar de laatste tijd blinkt hij wel in de proeven, en hangt hij zo goed hij kan de goede kandidaat uit te hangen.

Dat hij op de knop drukte in de eerste aflevering past nu meer bij hem als kandidaat, niet als Mol. Hij is ook de meest tactische speler, het is vaak te merken dat hij zijn verdachten test. Denk dat hij op het juiste spoor zit maar hij heeft tot hiertoe zowel Annelies, Robin en Eline genoemd in de verschillende tests. Best wel moeilijk voor hem nu die er nog allemaal inzitten. Kan hem finaal de kop gaan kosten, als hij last minute gaat switchen, hetzelfde zie ik gebeuren met Eline die zelf al aangaf het spel nonchalant te spelen.

Wat er ook van zij, het valt niet te ontkennen dat van alle deelnemers hij de enige echte molkop heeft. Je hoeft er nog maar naar te kijken en je denkt MOL. ;D Wat dat betreft is het selectiecomité op goud gestoten met Davey. Hij is gewoon een gedroomde kandidaat voor De Mol. Hij is tot aan het eind verdacht gebleven voor de kijkers. En wat een geluk dat hij er nog in zit.

Ik hoop alleszins op een finaleplaats voor hem. Het liefst heb ik de dynamiek van Davey én Eline in de finale, voor mij de mooiste finale, maarja het leven is geen ponykamp weten we intussen. :)

Offline hrvdg7

• Forumlid
« Reactie #164 Gepost op: 21-03-2017, 09:39:45 »
Davey is nu toch wel de mol. Bij het rugby een sleutelpositie en het zo verknallen. En dat rode kussen en gele kussen niet zien. Echt ongelovelijk. En voordat ze gingen dineren maar blijven praten tegen Eline over wat voor kleur kleding de ober aan heeft. Misleiding alom.

En nog steeds vertrouwen winnen om niet het molboekje te gaan lezen.

Offline wouterv

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #165 Gepost op: 21-03-2017, 09:53:03 »
Davey is nu toch wel de mol. Bij het rugby een sleutelpositie en het zo verknallen. En dat rode kussen en gele kussen niet zien. Echt ongelovelijk. En voordat ze gingen dineren maar blijven praten tegen Eline over wat voor kleur kleding de ober aan heeft. Misleiding alom.

Nu, er zijn op het internet veel filmpjes te zien van zulke gevallen. Vaak zijn de meest obvious dingen de dingen die je echt niet ziet
klaar voor de strijd

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #166 Gepost op: 21-03-2017, 09:56:27 »

En vervolgens allemaal juiste items aanwijzen  ::ohno::

En dat laatste... De mol heeft niet in de boekjes gekeken. Dat is van toepassing op hun alle 3.

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #167 Gepost op: 21-03-2017, 11:17:15 »
Ook een leuke aanwijzing: in de aflevering van gisteren zegt Davey terloops na de uitleg van Gilles: "Ik wist het".   ;)

Verder zegt hij over zichzelf: "Ik kan goed liegen. Maar niemand weet dat." Ja, hij kan inderdaad goed liegen, maar zijn vriendin leek 'm tijdens de Hungergames-opdracht toch door te hebben" "Weet ge zeker dat gij de Mol niet zijt?"   ::jaja::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #168 Gepost op: 22-03-2017, 16:31:46 »
Sleutelpositie verknallen? Oke, ET had hij kunnen weten, al moest ik ook heel diep nadenken welke film het was... Verder deed hij het niet veel slechter dan de groep in het veld.
En dat kussen (zoals gezegd) lag onder zijn oog/achterwerk... Dat valt juist heel weinig mensen op. Dan had het Eline toch veel eerder moeten opvallen aangezien zij die stoel vanuit een ander oogpunt zag? Daarbij deed hij zo'n beetje alle voorstellen die leidden tot het binnenhalen van geld. (mij zou zo'n kussen ook niet opvallen...)
Ich bin ein Bärliner!

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #169 Gepost op: 22-03-2017, 18:56:58 »
Allemaal leuke indirecte hints naar Davey idd  ::ok::

Waardoor ik denk dat hij de mol NIET is is bijv dat hij bij de opdracht herken de verschillen als eerste zin uitspreekt: kijk wat hier allemaal staat he

Als mol weet je dat DAT juist de opdracht is en zeg je dat NOOIT.

En ja daarna zegt hij iets over ingredienten herkennen. Zou ik als kandidaat ook meteen denken. Je moet opmerkzaam zijn en je gaat dineren. Das het eerste wat je denkt dan toch?

Maar dat allereerste zinnetje zegt voor mij dat hij de mol niet is.

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #170 Gepost op: 22-03-2017, 22:38:57 »
Davey schreeuwt zowat dat hij de Mol is. Als hij het is speelt hij het zeer gedurfd en out in the open.

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #171 Gepost op: 23-03-2017, 14:36:32 »
Waarom zou Davey best wel eens de mol kunnen zijn?

Aflevering 1

Push the Button: Wordt als eerste opgehaald, drukt als eerste, mag als eerste naar het vliegtuig.
Bedevaart: Wil graag lopen maar moet vervolgens een opdracht doen waar hij letterlijk niet uitkomt. Zo blijven 2 goede lopers buitenspel.
Bungyjump:
Vormt een duo met angsthaas Jessica. Vooraf praat hij niet op haar in, de groep wel. Na afloop springen ze elkaar wel weer direct in de armen.

Aflevering 2
Sightseeing: Opdracht mislukt maar Davey claimt wel de juiste oplossing.
Beestenboel: Is een van de vrije spelers. Heeft niet door dat het slot van Robin los is terwijl hij het in zijn handen heeft gehad.

Aflevering 3
Luchtkussen: Probeert eerst in de ander auto te komen, betere molkansen? Heeft zijn vraag fout.
Museumkraak: Een uur tijd voor 3 items en hij verspeelt als eerste loper heel veel tijd voor de laagste beloning.
Eliminatie: Zodra iemand Sam betrekt in de verdachtmaking gaat hij er direct tegenin. Probeert hij iedereen bij Annelies te houden? Keuze valt op Annelies, geen geld.

Aflevering 4
Rode lantaarn fietstocht: ....
Scrabble doolhof: Is bang voor de vogels en levert geen constructieve bijdrage.
Cafe: Maakt het de mol wat uit of Hans het geld krijgt of de groep? Mooie gelegenheid voor "kandidaatje spelen".

Aflevering 5
GPS: Komt vrijwillig in de auto.....
Bezoek: Stapt van zijn foute antwoord af en doet de rookbom afgaan.
Paintball: Is de enige met een heldere tactiek en heeft controle over de opdracht van begin tot eind. Verspeelt de 5000 euro en wint de vrijstelling. Als zelfs zijn vriendin hem verdenkt schiet hij nog even iedereen af die hij kan. Inclusief haar. Dat alles met 1 setje kogels, geoefend?

Aflevering 6
Duiken: Verspeelt redelijk wat tijd in de luchtbel. Wil Eline niet voor laten gaan bij het opduiken van de koffer.
Hartslag: Heeft geen enkele vraag goed. Zijn postuur in verhouding tot de tafel of kandidaat komt (redelijk) overeen met de mol.
Caravan: Gaat rijden zonder bevestiging dat Robin slaapt. Slaapt zelf direct als een Roosje. Was dan als eerste gegaan Davey.

kleine aanvulling:

Aflevering 2:

Sightseeing: Hij leidt de aandacht steeds af van de juiste deur met het juiste antwoord en dringt aan op het doorgeven van foute antwoorden.

Aflevering 3

Luchtkussen: Hij telde geen 40 maar 25 vierkanten

Museumkraak: Hij leek de gangmaker in de kroeg en shotjes voor de rest te halen, en was een van de meest dronken ogende kandidaten achteraf. Vergat zijn krakende schoenen uit te doen. Nam ook een half uur weg vam de totale tijd voor het goedkoopste item. Sam voorkwam dat hij over een lichtlijn struikelde.

Aflevering 4

Doolhof: Hij was mogelijk verantwoordelijk voor het blanco ei dat verdween (kon ook Eline zijn die in dat gebied rondliep)

Aflevering 7

Rugbyspel: Mist 4 van de 10 muziekfragmenten, waaronder herkenbare als Braveheart en ET en trapt de bal redelijk goed maar toch een keer flink verkeerd.  

Zoek de verschillen: Zit weer in de beste plek om te mollen. Leidt de aandacht van Eline vrijwel direct af naar de maaltijd en de wijn en de kleding van het personeel. En zelfs het plafond. Alles behalve waar het echt om gaat. Herkent het kussen waar hij meerdere keren recht bijstond niet.

Liegen of waarheid: Hij mag als eerste de groep vertellen over zijn ervaring, en heeft daarmee het voordeel dat de rest slechts een deur en een gang heeft gezien. Pole position alweer dus. Hij gokt mee verkeerd bij het pannenkoekenverhaal van Annelies, geen 800 euro. Zit bij alledrie de anderen op de strategische laatste plek, waarbij zijn oordeel eindoordeel is.

« Laatst bewerkt op: 23-03-2017, 14:39:44 door Nat007 »

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #172 Gepost op: 23-03-2017, 14:41:41 »
Rugbyspel: Mist 4 van de 10 muziekfragmenten, waaronder herkenbare als Braveheart en ET en trapt de bal redelijk goed maar toch een keer flink verkeerd.  

Welke je wel of niet herkent is persoonlijk... Hoewel ik best wel redelijk wat filmmuziek zou herkennen had ik Braveheart persoonlijk ook nooit herkend... Zo herkenbaar is die niet. Hier zou je zelfs kunnen zeggen dat hij slechts 4 titels niet herkende. Als mol had je er makkelijk meer niet kunnen herkennen, want er zaten compleet onherkenbare tussen die hij dus wel wist.
« Laatst bewerkt op: 23-03-2017, 23:55:08 door Stormpie, Reden: quote gefixt »
Ich bin ein Bärliner!

Offline Cool Cat_86

• Forumlid
« Reactie #173 Gepost op: 23-03-2017, 18:30:41 »
Welke je wel of niet herkent is persoonlijk... Hoewel ik best wel redelijk wat filmmuziek zou herkennen had ik Braveheart persoonlijk ook nooit herkend... Zo herkenbaar is die niet. Hier zou je zelfs kunnen zeggen dat hij slechts 4 titels niet herkende. Als mol had je er makkelijk meer niet kunnen herkennen, want er zaten compleet onherkenbare tussen die hij dus wel wist.

Volledig eens met LdHmolletje. Mijn man is even oud als Davey, en hekende  ook niet alle films. Ikzelf ben 2 jaar ouder, en heb ook fillms als E.T. niet herkend, terwijl ik hem ook (1x) heb gezien. 6 films juist raden is  best wel goed.
« Laatst bewerkt op: 23-03-2017, 23:56:35 door Stormpie, Reden: quote gefixt »

Offline Tarbozan

• Forumlid
« Reactie #174 Gepost op: 23-03-2017, 22:55:10 »
de meeste hints gaan in de richting van davey. Met een heel sterke in de letters van het scrabble bord.
Maar helaas is davey van de laatste drie by far degene die t meeste geld binnenbrengt. En hij neemt in zeker twee opdrachten een risico op nog meer geld .
Op dat vlak de minst acceptabele mol van de drie voor mij.

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #175 Gepost op: 23-03-2017, 23:19:16 »
Eens met Tabozan, Davey heeft teveel geld binnengebracht om als mol geloofwaardig te zijn. 500 in blind vertrouwen, 500 in de museumproef, 2000 bij het fietsen (die 500 van Sams ketting is er afgetrokken), mede 3000 bij het café in Essen, 1500 in de GPS-opdracht, 650 in het raden van de 10 verschillen en door 2 medekandidaten en zijn vriendin neer te schieten redde hij nog 1500 uit de pot en moest Hans zich hebben laten afschieten kwam er zelfs 5000 bij.
De opdracht waar ik Davey nog het meest verdacht vond (dierenproef) lukte ook.
« Laatst bewerkt op: 23-03-2017, 23:31:11 door Luc »

Offline Moloproller

• Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
« Reactie #176 Gepost op: 23-03-2017, 23:34:20 »
de meeste hints gaan in de richting van davey. Met een heel sterke in de letters van het scrabble bord.
Maar helaas is davey van de laatste drie by far degene die t meeste geld binnenbrengt. En hij neemt in zeker twee opdrachten een risico op nog meer geld .
Op dat vlak de minst acceptabele mol van de drie voor mij.
Maar zou het tenminste iets minder opvallend gedaan hebben dan Annelies.
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Tarbozan

• Forumlid
« Reactie #177 Gepost op: 24-03-2017, 14:24:46 »
Over opvallend heb ik niks gezegd , als annelies de mol is en al de brillen incidenten, valpartijen, paniekattack, en blackout zijn deel van het molgedrag dan is dat ook zeker niet de manier die ik graag zie van een mol. Maar felt blijft dat ze veel minder positief heeft bijgedragen aan de groepspot..

Ik acht de kans nog steeds groot dat incl Sam alle laatst overgebleven deelnemers annelies als mol Hadden.maar zelf blijf ik eline als mol ( willen) zien.

Offline FeniXII

• Forumlid
  • Die Mol is baie wys
« Reactie #178 Gepost op: 27-03-2017, 14:18:18 »
Ik acht de kans nog steeds groot dat incl Sam alle laatst overgebleven deelnemers annelies als mol hadden.

Ik vermoedde altijd dat Eline & Davey zijn hoofdverdachten waren.

Hij maakte een keer de opmerking, "Ge gaat zien, Eline heeft dat gouden ei"!

Davey omdat hij hem toen zijn fiets afsnoepte en hem achterliet met een kapotte fiets.

Over Annelies had Sam het niet zo veel. Ze kreeg de raad om eens dringend te leren ontstressen, toen ze werd aangeduid als de geheime afvaller. Zelfs bij de caravan achtte hij haar niet in staat om in slaap te vallen, maar ben niet helemaal overtuigd of dat was omdat hij haar als mol beschouwde of als zwakkere kandidaat. Het zou misschien wel een beetje jammer zijn als 4 kandidaten haar al doorhadden, maar die indruk had ik zelf nooit. Zelfs over Robin twijfel ik een beetje. Eline en Davey hebben mekaar altijd verdacht dus wie weet switcht er nog een van de twee in de finale? Maar ook zij hebben inderdaad al aangegeven Annelies te verdenken. Maar wat zou het geweldig zijn als ze nu zouden switchen. Dan heeft de Mol misschien eindelijk gewonnen! *Blijft een droomscenario, not gonna happen ... er moet natuurlijk een winnaar zijn.

Offline Betonmol

• Forumlid
« Reactie #179 Gepost op: 27-03-2017, 15:11:52 »
Nog een héél leuke (verborgen) hint vanop het Belgisch forum:

Citaat
In de opdracht tijdens de golf zijn de kandidaten op zoek naar een café onder de toren op 28km van Antwerpen en 91 km van Brugge.De makers laten tijdens de aflevering een kaartje zien met twee snijdende cirkels zien. Dit geeft twee snijpunten. Eén met het juiste café en één die uitkomt, mits een kleine foutenmarge op café onder de toren in Sint-Katelijne-Waver. De gemeente waar Onze-Lieve-Vrouw Waver een deelgemeente van is. En wie woont daar?

Juist Davey...

edit: al klopt het niet helemaal als ik het nameet. En het is ook afhankelijk van welke 2 stadshuizen Hans selecteerde, neem je een andere combinatie dan is het 2e snijpunt niet langer Sint-Katelijne
« Laatst bewerkt op: 27-03-2017, 15:38:20 door Betonmol »