Auteur Topic: [KANDIDAAT] Davey  (gelezen 49787 keer)

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KANDIDAAT] Davey
« Reactie #120 Gepost op: 15-03-2017, 20:24:30 »
was ik net weg uit de Davey tunnel .....

klinkt wel heel gaaf en goed dit
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Moloproller

• Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
« Reactie #121 Gepost op: 15-03-2017, 20:34:03 »
Dat rood blijft opvallend. Mijn collega zei na de allereerste aflevering dat rood ook zo opviel. Zij dacht toen dat het een 'rostekop' ging zijn.

Ja, al dat rood helpt toch niet om uit die Davey Van Rode te geraken!
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #122 Gepost op: 15-03-2017, 21:15:17 »
Toeval dat hij een sok draagt die op de Zuidafrikaanse vlag lijkt?

(van het belgische molforum)

Offline Moljet

• Forumlid
« Reactie #123 Gepost op: 16-03-2017, 10:13:53 »
Nee, omdat hij Davey de Van Rode heet, in de vorige aflevering het woord mol onder een rode baan bij het schilderij stond. Davey alweer met zijn rode jas bij de executie zit en een rood molboekje heeft. En omdat er al twee keer de rode lantaarn ( red light) in de serie voorkomt ::rofl::

Hier ben ik heel blij mee, goed opgemerkt! Ik blijf nog lekker bij mol Davey  ::ok::

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #124 Gepost op: 16-03-2017, 13:00:51 »
.......maar een rode haring die toch nog een boel molloten de verkeerde tunnel in lijkt te trekken. :P

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #125 Gepost op: 16-03-2017, 20:29:09 »
Erg overtuigend Theoreticus! Ik verdenk Davey al langer, maar als je het zo allemaal achter elkaar zet, poeh, dan zou hij weleens echt de mol kunnen zijn.

Offline Pac

• Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
« Reactie #126 Gepost op: 16-03-2017, 21:22:14 »
Maar even opsommend, is er al iets écht opvallend roods in beeld gekomen of wordt De Mol simpelweg uitgezonden in kleur? ???
...óf niet!

Offline Nat007

• Forumlid
« Reactie #127 Gepost op: 16-03-2017, 22:02:28 »
Super opsomming Theoreticus.
Ik zag diezelfde acties ook.

Offline Nat007

• Forumlid
« Reactie #128 Gepost op: 16-03-2017, 22:42:36 »
Maar even opsommend, is er al iets écht opvallend roods in beeld gekomen of wordt De Mol simpelweg uitgezonden in kleur? ???

Ik kan er maar een paar herinneren zo:

-Davey heeft een rood molboekje
-Hans fietst met een rode lantaarn
-aflevering 6, rode kaarsen, rood gordijn in de donkere kamer, rode gordijnen in de caravan.
-3 afleveringen met een rode knop :)
-Bij het Afrikaanse woordenspel is er een kleurenschilderij, en onder de rode baan staat het bordje met 'mol' (ik interpreteer dit als een verwijzing naar Daveys rode molboekje/zijn achternaam, Davey van Rode, maar dat is uiterst subjectief)

-Het doolhof was in redberry farm
-Davey draagt een rode jas bij executies

Hoewel Robin ook heel vaak iets roods - of roze roods- draagt. En nog een rood-link naar Robin: in het Afrikaanse woordenspel kwam ook het woord 'strookiesverhaal' (stripverhaal)voor. En er schijnt een strip te zijn die De Rode ridder heet, en zowel de Rode Ridder als Robin komen uit Holsbeek.

Misschien allemaal wat ver gezocht hoor. Schiet maar raak  :P

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #129 Gepost op: 16-03-2017, 23:48:34 »
In de hunger games is t afschieten van mensen op t einde als mol niet zinvol . Er kom hierdoor minder mingeld in t spel en t risico op de 5000 neemt toe. Verder speelt davey t super goed tactisch in deze proef als je t bekijkt vanuit de visie van een kandidaat en tot aan de laatste minuut prima als mol.

Gps: 3 k in de pot om de held te spelen . Zwakke zet van een mol, maar zoiets hebben we vorig seizoen ook al gezien bij bv metro.

Ik vind davey vd Vier de minst verdachte omdat ik hem steeds maar zie als fanatieke kandidaat. Maar t is een gegeven dat er redelijk wat hints zijn kant in wijzen.

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #130 Gepost op: 17-03-2017, 16:21:12 »
Dat de Hunger Games-opdracht € 1000 verlies opleverde in plaats van € 5000 winst is enkel te wijten aan Hans, niet aan Davey (of gaan ze beweren dat Davey een sein naar Hans heeft gestuurd dat hij zich in het bos moet schuilhouden ?).
Ik denk trouwens niet dat de mol voorkennis had over de wijzingen van de regels in deze opdracht en ook niet dat hij heeft geoefend voor dit spel. Volgens mij heeft de productie verkozen om de mol zo weinig mogelijk voorkennis te geven (net als Gilles vorig jaar en Thomas nu) omdat in het verleden vaker mollen zijn ontmaskerd door de kandidaten (en door mij) omdat ze in sommige opdrachten blijk gaven van voorkennis.
« Laatst bewerkt op: 17-03-2017, 16:24:40 door Luc »

Offline Tarbozan

• Forumlid
« Reactie #131 Gepost op: 17-03-2017, 23:21:27 »

Kortom het afschieten van Eline en Robin gebeurt in de allerlaatste minuut. Hans heeft geen enkele kans meer om op tijd terug te komen. Davey heeft dat goed ingeschat en kon het risico nemen om Eline en Robin af te schieten.

mooie opsomming van deze proef. En precies in je conclusie zit voor mij de reden om davey hier als mol weg te strepen. Wat heeft een mol aan t beschermen van de vrijstelling? Niks. Hij schiet nog drie mensen af en dat had dus -1500 kunnen zijn, iets wat een mol zeker zou willen.

Als davey de mol is heeft hij hier voor 1500 euro krediet gekocht als geloofwaardige deelnemer.

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #132 Gepost op: 17-03-2017, 23:34:00 »
Het afschieten van Eline en Robin in de laatste minuut vind ik net onmols van Davey, hierdoor gaat € 1000 minder uit de pot. En ik kan in dit verslag niet vinden hoe Davey ervoor gezorgd heeft dat Hans zich in het bos bleef verstoppen en zichzelf niet afschoot.

Overigens vind ik Eline het verdachtst uit de bus komen: ze wilde die € 5000 niet en ze probeerde nog met haar laatste kogel Davey neer te schieten.
« Laatst bewerkt op: 17-03-2017, 23:45:54 door Luc »

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #133 Gepost op: 18-03-2017, 00:04:54 »
Hoezo houdt Davey € 5000 uit de pot? Dat ze € 1000 verloren kwam enkel en alleen omdat Hans en zijn vrouw in het bos bleven schuilen, niet omdat Davey de € 5000 nam, de vrijstelling pakte door op het podium te staan en een aantal medekandidaten (en zijn vriendin) afschoot.
Als Hans in zijn voet schoot of naar het podium liep en zich liet afschieten kwam er € 5000 in de pot. Maar daar had Davey totaal geen invloed op en Hans begreep het spel ook niet goed.
« Laatst bewerkt op: 18-03-2017, 00:09:04 door Luc »

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #134 Gepost op: 18-03-2017, 00:12:17 »
Davey kon onmogelijk Hans afschieten omdat hij in het bos bleef schuilen. Davey probeerde eerst zijn vrijstelling te redden (welke kandidaat zou niet voor de vrijstelling gaan?) en nog te redden wat te redden viel door zoveel mogelijk kandidaten af te schieten.
Nogmaals, dat Davey niet de enige overlevende was kwam enkel en alleen door Hans en dat komt de mol (onbedoeld) ten goede of het nu Annelies, Davey, Eline of Robin is. Lang niet alle mislukte opdrachten zijn het gevolg van de mol.
« Laatst bewerkt op: 18-03-2017, 00:19:59 door Luc »

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #135 Gepost op: 18-03-2017, 09:22:26 »
Bij het begin van het spel zijn de spelregels dat diegene die bij het eindsignaal  5000 heeft gepakt en de laatst overgeblevene is het geld voor de pot heeft gewonnen en tevens de  vrijstelling.

Al het spel bijna afgelopen is worden deze regels plotseling veranderd en wint diegene die alleen op het podium staat de vrijstelling ongeacht het aantal overlevenden.

Davey  pakt lang voor deze spelregelwijziging het geld en gaat ermee terug naar zijn schuilplaats. Ineens gaat hij terug naar het podium voor de vrijstelling. Dat duidt m.i. op voorkennis Hij kon toen  nog niet weten dat hij op het podium moest zijn voor de vrijstelling.......

Zou kunnen ja. Een andere optie is dat Davey ervan uitging dat de anderen vroeg of laat naar het podium zouden trekken om te proberen als laatste over te blijven, dus om hem af te schieten. Precies wat gebeurde en geen gekke gedachte. Nog een andere optie is dat Davey zich vergiste wat betreft de vrijstelling.

Als Davey op een of andere manier wist dat Hans en diens vriendin nog in het spel waren kon hij prima als Mol de held spelen en Eline en Robin afschieten zoals hij deed. Ik vind het waarschijnlijker dat Davey dit niet wist en het onmols dat hij zich niet heeft laten raken.

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #136 Gepost op: 18-03-2017, 09:48:40 »
De overgebleven kandidaten (behalve Hans) gingen allemaal naar het podium omdat opgeroepen werd dat degene die als enige op het podium staat de vrijstelling kreeg. Davey stond in de beste positie (had de meeste kogels over en was daar het dichtste bij) en het was dus niet onlogisch dat hij die vrijstelling pakte (het tegendeel zou verdachter zijn geweest). Davey rekende er wellicht op dat ook Hans naar het podium zou lopen maar deed dat niet. Het meest waarschijnlijke is dat Hans het spel niet goed begreep (hij had maar één kogel meer en durfde zijn schuilplaats niet te verlaten) en een blunder heeft gemaakt.

Als Davey de mol is had hij zich inderdaad kunnen laten afschieten (was er sowieso geen geld in de pot) maar hij deed alles om zich te beschermen. En het afschieten van Robin (die geen kogels meer had en geen bedreiging vormde voor Davey) en zijn vriendin was als mol nergens voor nodig (er kwam hierdoor minder geld uit de pot).
« Laatst bewerkt op: 18-03-2017, 13:33:27 door Luc »

Offline Moloproller

• Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
« Reactie #137 Gepost op: 18-03-2017, 11:05:29 »
Voor Davey, als mol, was het enkel belangrijk om die 5000 eur in handen te krijgen. Daarom bleef hij mooi rond de start hangen. Eenmaal hij dit in handen had, heeft hij het spel in handen. Al de rest van zijn acties zijn peanuts en doen er weinig toe. 5000 is gepakt, dus de mol zijn opdracht was toen al geslaagd.

#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #138 Gepost op: 18-03-2017, 13:31:52 »
Davey had inderdaad een goede strategie - bij de open plek blijven zodat hij een goed overzicht heeft, de € 5000 nemen en zich goed beschermen en op het laatst naar het podium gaan en iedereen afschieten - maar dat hoeft niet persé mols te zijn. Alsof een kandidaat geen strategie kan bedenken.

Offline Tarbozan

• Forumlid
« Reactie #139 Gepost op: 18-03-2017, 16:56:20 »
Vandaar dat dit voor mij een schitterende opdracht is, je kunt hier prima over discussiëren wat een mol hier t beste zou kunnen doen en waar iemand dus iets doet wat niet past binnen die strategie.

Bv Robin zijn kamikaze actie op t laatst. Dat heeft als mol alleen maar nut omdat geen actie ondernemen te verdacht zou overkomen.
Maar door deze actie wordt er effectief -1000 weggespeeld, waarvan ik zeg dat had een mol niet hoeven doen.
Voor Eline geldt nagenoeg t zelfde alleen is dat maar -500.
En de bescherming vd vrijstelling zou mol davey dus de pot 1500 hebben opgebracht ( en dat is nog zonder de arme Margot mee te tellen).

Maar ja dat is gedacht vanuit een relaxte zitplek en zonder spel adrenaline.