Eline was mijn schot-voor-de-boeg-mol (een flik als mol laten fungeren zou geniaal zijn) maar nadien was zij mijn tweede-keus-mol, ik had achtereenvolgens Jolien, Mazerna, Davey en na aflevering 4 vooral Annelies verdacht. Annelies zat bij het scrabble in de sleutelpositie en nam vaker het voortouw in (foute) groepsbeslissingen. Eline bleef op de achtergrond, ik denk dat de productie haar zo onopvallend mogelijk heeft neergezet. Hoewel ik uiteindelijk voor Annelies als mol koos bleef ik met Eline rekening houden, sommige opdrachten deed zij precies wat ik van een mol zou verwachten (Hunger Games: de 5000 euro aan Davey laten en hem proberen af te schieten, Davey tegenspreken als hij een juist antwoord geeft bij de 10 verschillen, het alarm laten afgaan in de museumproef).
Enerzijds kan Eline een heel goede mol zijn geweest omdat de pot laag was, anderzijds werd ze al vanaf het begin door twee kandidaten verdacht. In de eerste aflevering had Sam haar als verdachte genoemd vanwege dat antwoord met die Oostkantons (uiteindelijk vond ik het té opzichtig dat het naar nepmollerij leek), waarom kreeg hij later een rood scherm (of zaten alle overblijvende kandidaten op Elien)? Het is voor de eerste keer dat de mol in de eerste aflevering als verdachte werd genoemd, de reden waarom mijn verdenking tegenover haar afzwakte en ook omdat ze voor het geld in de busrit door Kaapstad koos maar dat is wellicht omdat Davey haar verdacht.
Ik ben in ieder geval benieuwd naar haar molacties.