(2/2)
1. Vrouw op bar. Sanne wil het bedrag eerst laten liggen en stuurt niet aan op verkeerde. Ima herhaalt dat, maar zegt ook dat er twee enveloppen zijn. Thomas geeft Sanne wel heel erg de schuld: "Sanne! Hoe kan dat?" Daarna stuurt Sanne erg onmols de groep toch nog op de goede af. Ze krijgt daarbij hulp van Jochem.
2. Thomas wijst de goede envelop aan in de wastobbe.
3. In de slaapzaal wijst Thomas de goede envelop aan. Die ligt aan de kant van Sanne en ik krijg de indruk dat Sanne hem hier zijn gang laat gaan om te kijken wat er gebeurt. Je ziet links in beeld ook haar hand meebewegen als Thomas praat, als was het om te kijken of het wel klopt met wat zij zich herinnert.
4. In de montage kwamen nu bedragen boven aan de balken. Die zien we nu niet en later niet gepakt worden. Thomas en Sanne zeggen er niets over.
5. Slagerijachtige situatie met vleesdingen. Thomas wijst de rechter aan. Dit klopt niet.
6. Nu komen ze in het 'hok' waar Thomas en Sanne nog een envelop misten. Ima vindt de enveloppen op een schap. In de montage wordt Sanne verdacht gemaakt, maar aan de posites te zien en het camerastandpunt hebben de bedragen links van de ingang gelegen. Sanne laat ze de linker pakken. Iedereen laat het gaan. Laten liggen was hier uiteraard beter.
7. Ze missen nu twee enveloppen aan de rechterkant, die ik de eerste keer volgens mij niet gezien heb.
8. Kaartende mannen. Sanne wijst de goede envelop aan.
9 en 10. Kegels. Sanne zegt de buitenste twee. Thomas herhaalt dit later en hier gebeurt weer wat er bij 3 ook al gebeurde, maar nu duidelijker. Thomas geeft instructies, Sanne geeft met haar handen hetzelfde aan. De groep van drie heeft aan dat laatste niets, maar ze neemt hiermee Thomas de wind uit de zeilen?
Nu zijn er geen negen, maar tien enveloppen. Thomas en Sanne hebben er geen twee gemist, maar drie. Acht halen de eindstreep terwijl er zeven gespot waren. De achtste lijkt me de envelop op 6.
Thomas en Sanne zagen: 1 (half), 2, 3, 5, 8, 9 en 10. Ze zagen niet: 4, 6 en 7.
Ima, Diederik en Jochem namen mee: 1 (+), 2 (+), 3 (+), 5 (-), 6 (-), 8 (+), 9 (+) en 10 (+).
Blijven liggen: 4 en 7.
Wat ik eigenlijk vooral zie: Sanne heeft het onthouden en laat het vervolgens voornamelijk door Thomas reproduceren, terwijl ze in de gaten houdt of hij het goed doet en laat merken met handgebaren dat ze wel weet wat er moet komen. Ze ontneemt Thomas de kans om effectief te mollen en de andere kandidaten krijgen er geen extra info door. Lijkt me erg slim. De Mol zou, lijkt me, de in eerste instantie niet gevonden bedragen wel allemaal vinden en flink verwarring zaaien. Dat zien we echter niet gebeuren. Ik ben geneigd te denken, dat de Mol dus Thomas of Sanne is op basis van deze opdracht. Sanne lijkt me erg onlogisch, ook in de wetenschap dat zij in de volgende opdracht nog even een S scoort om 2000 compleet te maken.
De Mol is voornamelijk geďnteresseerd in de minbedragen of eventueel een nul. 4 is door iedereen gemist en daar kunnen we dan weinig mee. Hetzelfde geldt voor 7. 5 is aanwijsbaar de schuld van Thomas, 6 een blinde gok en eigenlijk een fout van Sanne, 1 duidelijk de verdienste van Sanne. 100 lijkt een lullig bedrag, maar feitelijk gaat het steeds om het vershil tussen -100 en +100 = 200. In theorie speelden ze dus ook om een bedrag van tussen -1000 en +1000. Ze zitten dus redelijk aan de goede kant, maar voor de Mol is het ook een aanvaardbaar resultaat. Van de tien enveloppen zijn er twee blijven liggen en staan er twee op min. 40% is niet gevonden of niet correct.