Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 6: opdracht 2 - Hartslag onder controle  (gelezen 14230 keer)

Offline Betonmol

• Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 6: opdracht 2 - Hartslag onder controle
« Reactie #20 Gepost op: 14-03-2017, 14:56:55 »
Davey zijn kamer was op het einde van de gang. Misschien had hij een extra deurtje om in de zaal te komen van de blind date als vermomde mol.

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #21 Gepost op: 14-03-2017, 15:23:42 »
Het programma heet de Mol op Vier. Wie zat er op kamer Vier? Juist, Annelies.

Officieel heet het programma 'De Mol'. ;)

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #22 Gepost op: 14-03-2017, 15:27:32 »
Officieel heet het programma 'De Mol'. ;)

Je begrijpt wat ik bedoel ;)

Offline Brtdm

• Global Moderator
« Reactie #23 Gepost op: 14-03-2017, 18:50:44 »
Ik heb eens geprobeerd de handen met elkaar te vergelijken, maar dat was nogal lastig. Wel is me het volgende opgevallen.
 Dit was toen ik de uitstekende arm van 'de mol' bij Robin en bij Annelies met elkaar vergeleek. Eerst dacht ik vrijwel dezelfde hand te zien, maar vervolgens keek ik naar de mouw. Het lijkt erop dat de mouw met Annelies in beeld een naad heeft. De mouw met Robin in beeld heeft deze naad echter niet. Ik heb dus bij andere kandidaten proberen te kijken of ik wel of geen naad zag, en dacht bij iedereen WEL een naad te zien. Behalve bij Robin dus. Zou hij dan de mol zijn??

Robin was nou juist degene die ik niet verdenk, maar nu begin ik te twijfelen. Heeft iemand misschien een andere verklaring voor deze verschillende mouwen? Of heb ik iets niet goed gezien?

De handen lijken echter wel sprekend op elkaar. Wat dat betreft zou ik zeggen dat Robin en Annelies de mol niet zijn. Misschien dat de mol zich tussendoor moest omkleden, waardoor de mouw er anders uitziet??? In dat geval is Davey de mol. (Zolang de volgorde in de montage niet is gewijzigd.)
« Laatst bewerkt op: 15-03-2017, 13:10:21 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #24 Gepost op: 14-03-2017, 20:09:55 »
Het lijkt erop dat de mouw met Annelies in beeld een naad heeft. De mouw met Robin in beeld heeft deze naad echter niet. Ik heb dus bij andere kandidaten proberen te kijken of ik wel of geen naad zag, en dacht bij iedereen WEL een naad te zien. Behalve bij Robin dus. Zou hij dan de mol zijn??

Goed gevonden! Vond het lastig te zien in de video van de uitzending, omdat het geen HD was wellicht, maar ik zie het zeker in jouw gif beeld

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #25 Gepost op: 14-03-2017, 20:23:45 »
Dat is inderdaad opvallend. Momenteel kan ik nog geen steekhoudend verhaal maken waarom Robin dan de Mol zou zijn, maar op de 'waarom niet?' kan ik eveneens niets onweerlegbaar zeggen.

Offline Nat007

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 14-03-2017, 20:38:53 »
En nóg iets anders waar naar gekeken kan worden, dit lees ik net bij de Belgen op het forum: de lengte van de 'mol' en hoever deze met de heupen boven het tafelblad uitsteekt:

NYCKELPIGA#60694
Vandaag, 09:34

"Ik vroeg mij af of het echt de mol was die die enveloppen weg heeft genomen, of gewoon telkens Gilles De Coster? Ik heb mij gebaseerd op de lengte van de persoon bij Sam, en dan zag je toch wel dat de mol (als het echt de mol is) met zijn/haar heup boven de tafel komt."

Als we dat vergelijken met de kandidaten, kon je op die manier al Sam uitsluiten (is niet meer nodig), maar ook Annelies, want ze lijkt me te klein. Tenzij het gewoon constant Gilles was die de enveloppen kwam wegnemen.

Ik heb ook een screenshot van Gilles genomen, en hij lijkt mij groter dan de persoon die bij Sam stond aan de tafel.

Dan is er nog een foto waar de mol achte Sam staat (waar we zeker zijn dat het de mol is), en ik blijf erbij dat het iemand is die een middelmatige lengte heeft (zoals Eline of Davey), en daarom verdenk ik Annelies niet meer. Robin kan ook, maar zijn onderlichaam is precies iets hoger.

Of; "Heup van de mol komt is niet veel hoger dan rugleuning stoel. Hier kan je zien dat het een 'kleine' mol is. Qua gestalte is Annelies de kleinste.."

Je ziet trouwens ook op de screenprints dat de mol scheve wingers lijkt te hebben? Met name de ringvinger.
« Laatst bewerkt op: 14-03-2017, 20:55:57 door Nat007 »

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #27 Gepost op: 14-03-2017, 22:17:39 »
Mooie beelden. Maar ik denk dat wat jij scheve vingers noemt , scheve vingers in handschoenen zijn en dus is gewoon de handschoen te groot..

En op de vraag waarom Robin af te schrijven is als mol.
- vindt alternatief voor t melken, net op tijd , resultaat geld in de pot
- doet te hard zijn best bij fietsen
- bij de electro proef is zijn communicatie te duidelijk, waardoor er toch in elk geval een soort strategie is om toestellen uit te zetten. Volgens mij komt t zelfs van Robin om alles af te zetten wat niet meer past binnen de tijd.
- hunger games . Wat heeft een mol eraan om zonder kogels nog op t podium te komen, als hij en zn vrouw blijven zitten in bos zeker geen 5 k in pot en zeker -1000 voor 2 overlevenden .

Ik vind t wat teveel kandidaatgedrag om enkel pogingen te zijn om onverdachter te worden, dus heb ik hem doorgestreept. Een mens moet ergens beginnen nietwaar.
« Laatst bewerkt op: 14-03-2017, 22:20:10 door Tarbozan »

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #28 Gepost op: 14-03-2017, 22:24:01 »
@Tarbozan: En daar kun je nog aan toevoegen dat Robin succesvol een vaas van 1500 euro uit het museum pikt waarbij hij Hans goed in de gaten houdt als hij in het oog van de bewaker dreigt te komen.

Offline Tarbozan

• Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: 14-03-2017, 23:10:01 »
Heeft iemand hier stills vd handschoenen zoals ze op be forum staan. Ik vind die foto erg interessant, het zijn Vier handen en ik wil kijken of ik door overlay kan kijken of ik er verschil uit kan halen. Op zicht zeg ik dat die van Robin en Annelies hetzelfde zijn, maar dat noch die bij davey, noch die bij Eline erbij passen en dat kan natuurlijk niet.
 ::ohno::

Offline Nat007

• Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 15-03-2017, 00:26:18 »
Heeft iemand hier stills vd handschoenen zoals ze op be forum staan. Ik vind die foto erg interessant, het zijn Vier handen en ik wil kijken of ik door overlay kan kijken of ik er verschil uit kan halen. Op zicht zeg ik dat die van Robin en Annelies hetzelfde zijn, maar dat noch die bij davey, noch die bij Eline erbij passen en dat kan natuurlijk niet.
 ::ohno::

Leuk, ben ook benieuwd.
Die handschoenen zijn natuurlijk erg groot, ze verhullen wel de vorm van de handen erin tot op zekere hoogte, maar er zal misschien toch iets af te leiden zijn aan die stills van de verschillende handschoenen  :)

Offline Tarbozan

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 15-03-2017, 12:21:21 »
de handschoenen zijn inderdaad veel te groot. dat zie je op alle 4 die stills terug, maar op 3 vd fotos lijkt de top van de middelvinger een knak te maken naar rechts, bij de andere (davey) niet

mij gaat t vooral om de lengte van wijsvinger tov middelvinger, bij robin en annelies lijkt t alsof de verschillen tussen wijs en middelvinger gelijk zijn, bij de andere 2 is de verhouding anders
bij davey zou t kunnen dat die gebogen is en daardoor korter lijkt, bij eline heb ik niet echt direct een verklaring. maar t blijft voorlopig een inschatting. ik kreeg nl de fotos niet los van elkaar.
« Laatst bewerkt op: 15-03-2017, 12:23:16 door Tarbozan »

Offline Brtdm

• Global Moderator
« Reactie #32 Gepost op: 15-03-2017, 12:59:33 »
Als ik kijk naar de handschoenen lijkt Davey mij het meest aannemelijk als mol, maar echt overtuigd ben ik daar niet echt van.

Wat ik me overigens ook nog afvroeg; Waarom staan er eigenlijk 5 kaarsen op tafel? Wie is er te koppelen aan het getal 5?
Misschien Eline, die als vijfde in de kamer was. Of Davey, die in de vijfde kamer van het hotel zat.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Moloproller

• Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
« Reactie #33 Gepost op: 15-03-2017, 13:04:26 »
Ik vroeg me ook af;
Wat als je het antwoord fout had, maar je hartslag uiteindelijk binnen de marge van het goede antwoorden lagen.
Werd er dan geld verdiend?

Bv: Hoe langs sliep Doornroosje? Antwoord is 100, maar je gokt 120, maar je hartslag is op het einde 102.

Was trouwens wel slim van Eline om bij de laatste vraag (in hoeveel dagen die typ rond de wereld reisde), die ze niet wist, om hoog te gokken.
Zelfs al wist ze het, ging ze niet tot die 80 geraken.
Als mol natuurlijk wel ideaal!
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #34 Gepost op: 15-03-2017, 13:09:03 »
Als ik kijk naar de handschoenen lijkt Davey mij het meest aannemelijk als mol, maar echt overtuigd ben ik daar niet echt van.

Wat ik me overigens ook nog afvroeg; Waarom staan er eigenlijk 5 kaarsen op tafel? Wie is er te koppelen aan het getal 5?
Misschien Eline, die als vijfde in de kamer was. Of Davey, die in de vijfde kamer van het hotel zat.

Een theorietje:
5 kaarsen stonden symbool voor de overgebleven 5 kandidaten. De middelste staat het hoogst = de mol. Wie zat er in de middelste kamer, kamer 3?

Offline Nat007

• Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: 15-03-2017, 15:28:02 »
de handschoenen zijn inderdaad veel te groot. dat zie je op alle 4 die stills terug, maar op 3 vd fotos lijkt de top van de middelvinger een knak te maken naar rechts, bij de andere (davey) niet

Mee eens, was mij ook opgevallen! Goede foto vergelijkingen.
En de verschillende vingerverhoudingen had ik ook gezien eerder, maar ik was bang dat dit door de vorm van de handschoenen kwam, en de vingers die erin zitten best een andere verhouding kunnen hebben. Maar een middelvinger met een afwijking naar rechts kun je lastiger verhullen. Misschien eens goed opletten op de handen van de kandidaten in andere opdrachten

Een theorietje:
5 kaarsen stonden symbool voor de overgebleven 5 kandidaten. De middelste staat het hoogst = de mol. Wie zat er in de middelste kamer, kamer 3?

Of; Davey is de middelste van de 5 die in de donkere kamer zit (3e)..
« Laatst bewerkt op: 15-03-2017, 15:37:38 door Nat007 »

Offline Délégee

• Forumlid
« Reactie #36 Gepost op: 15-03-2017, 16:01:48 »
Een theorietje:

De hoogste kan ook op de winnaar duiden, natuurlijk.

Offline widmfan6

• Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: 15-03-2017, 19:34:31 »
De hoogste kan ook op de winnaar duiden, natuurlijk.
Nee, want die weten ze natuurlijk nog niet tijdens het opnemen voor deze opdracht  ;)
Tunnelvisie? Nee joh, hoe kom je daar nu bij(!)

Offline Kaaasje

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #38 Gepost op: 15-03-2017, 19:43:55 »
Ik vroeg me ook af;
Wat als je het antwoord fout had, maar je hartslag uiteindelijk binnen de marge van het goede antwoorden lagen.
Werd er dan geld verdiend?

Bv: Hoe langs sliep Doornroosje? Antwoord is 100, maar je gokt 120, maar je hartslag is op het einde 102.
Ik denk dat het dan fout is. Maar volgens mij zien we vrij weinig van mensen hun hartslag die een fout antwoord hebben gegeven dus ik weet niet of het überhaupt voor is gekomen.

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #39 Gepost op: 15-03-2017, 19:59:49 »
Lijkt me logisch dat als je een fout antwoord geeft je hartslag er dan niet meer toe doet

En dat kwam trouwens wel bij Davey voor. De voiceover van Gilles zei dat Davey zich voor niks in het zweet aan het werken was omdat zijn antwoord fout was.