Ik ben het volledig eens met de analyse van Mollenmania, ik dacht ook dat de mol als laatste of voorlaatste in de kamer wordt opgesloten omdat die dan weet hoeveel briefjes er nog over zijn en dan kan dat door de productie worden gestuurd (het is de bedoeling dat iedereen in de kamer terecht komt). Het feit dat bij Annelies geen briefjes werden weggehaald (er waren nog 2 over) versterkt mijn verdenkingen richting haar (al blijf ik Eline ook verdenken). En het was ook Annelies die (samen met Robin) de meeste goede antwoorden gaf in de hartslagkamer.
Ik ben het ook eens. Laat ons de proef in het donker eens analyseren.
Weten de kandidaten iets van elkaars volgorde waarin ze naar de donkere kamer moeten? Ik denk het niet.
Dan houden ze de mol sowieso als laatste achter de hand om iedereen een confrontatie te gunnen. Plus de mol moet zich ondertussen niet verkleden. Dat lijkt me allemaal logisch.
Ik zie 3 mogelijkheden met die zeven 200 eurobriefjes:
- Na de 4 kandidaten of niet mollen zijn er nog 200 eurobriefjes over. Dan lijkt me Eline de mol te zijn omdat zij als laatste overschiet. De mol kan volgens mij niet meer ergens vroeger worden ingeplant. Maar kan de laatste briefjes laten verdwijnen. Dan zijn robin, sam, davey en Annelies dus de 4 kandidaten en niet de mol.
- Na de 4 kandidaten is er geen briefje meer over, dan wordt de mol ergens voor de laatste kandidaat ingepland zonder evenwel briefjes te verliezen. Best als voorlaatste anders zouden de kaarsen kunnen opvallen. Dan is Annelies de mol en de rest dus niet.
- Na 3 van de 4 kandidaten is er geen briefje over dan moeten ze een oplossing vinden of de hartslagen manipuleren om alle kandidaten een confrontatie met de mol te gunnen.
Dus indien laatste punt niet v toepassing is de mol een vrouw
Wat denken jullie?