Net de geweldige aflevering 8 nog eens bekeken.
In opdracht 1 is is het niet makkelijk om te mollen. Olcay doet nog een kleine poging door te zeggen dat nummer 5 een mix van de andere liedjes kan zijn en ze wil graag dat nummer (groep) 5 wel ingedeeld wordt. Dit had de groep geld kunnen kosten,maar de anderen waren het er terecht niet mee eens.Dan is er nog het mannenkoor dat Olcay lijkt te zingen
.
Dan komt het tussenpraatje van Art net voor de bootopdracht, best opmerkelijk:
Hij zegt hierin:
Als je weet wie het is,is het een genot om naar deze mol te kijken. Ook al wordt er her en der geld verdiend door de groep, de mol saboteert bijna voortdurend naar hartelust.Gedurfd, gewaagd zonder door de rest op heterdaad betrapt te zijn, al is het soms kantje boord. Dit vind ik echt op Olcay slaan. Dat kantje boord slaat volgens mij op de marktopdracht waar ze ontdekten dat ze maar één biljet uit de envelop had genomen, maar het had geen gevolgen verder want niemand verdacht en verdenkt haar als mol.
Gewaagd, dat is ze zeker. Kijk eens hoe ze Jan deze aflevering in haar web vangt. Als hij vraagt of ze wil mollen de laatste opdracht zegt ze nee dat zou ik nooit kunnen. En na de test en executie zegt ze tegen Ruben en Jan jullie hadden niet verwacht dat ik een groen scherm zou hebben hè? Briljant natuurlijk als je de mol bent
.
Wat ik ook gedurfd vind is dat ze zelf met verschillende kandidaten in gesprek ging en die volgens mij allemaal richting Ruben gestuurd heeft of in ieder geval niet op andere gedachtes gebracht heeft (Stine,Jan). Op Ruben stapte ze ook af om te zeggen dat ze hem als nummer één heeft en dat ook de anderen hem allemaal verdenken.
Dat komt heel kandidaats over als je zelf contact zoekt. Het maakt haar daardoor niet zo snel verdacht als mol.Ik ben er hierdoor zeker van dat Jan Ruben als mol houdt volgende week. En als het helemaal slaagt zal Ruben bij Jan blijven. En dan ben je in mijn ogen
een supermol.
Nog even over aflevering 8 de bootopdracht. Daar viel mij op dat er dus twee kokers verstrengeld hingen. Zo kun je wel makkelijker twee kokers tegelijk pakken dus ik vraag me af of dat toeval was dat ze verstrengeld hingen. In ieder geval heeft Olcay mingeld gepakt. Toen Art het eerste mingeld uit de koker haalde had Olcay een beetje gespeelde reactie.
Maar haar reactie na haar groene scherm was weer geweldig.
De karaoke in de auto is zo'n opdracht dat de mol achteraf zegt dat vond ik zo leuk daar heb ik het gewoon goed gedaan. Art zegt ook hierboven de mol saboteert
bijna voortdurend. Geen enkele mol kan alles saboteren. Ik vond het ook goed opgemerkt eerder in dit topic dat Olcay als enige haar gordel niet omdeed....
Voor mij is er echt nog maar één mogelijkheid nu. Olcay is de mol
.
Het is een optelsom van alle afleveringen, acties, bodylanguage (zie eerder in dit topic) en vooral een goed uitgevoerde, slimme tactiek waarmee zij bijna iedereen op het verkeerde been heeft gezet.