Auteur Topic: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers  (gelezen 58615 keer)

Offline FrozenTsunami

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #60 Gepost op: 7-01-2018, 10:50:02 »
Goeiemorgen allemaal, even aangeven dat ik in het verleden hier vaak mee heb gelezen, maar nooit eerder zelf iets gepost heb.

Ik ben denk ik iets opvallends tegengekomen waar tot nu toe niemand iets over gepost heeft, het heeft betrekking tot de vliegtuigtickets die in de kluisjes zitten. Ik gooi het even in een spoiler omdat er misschien wel een verborgen hint in kan zitten. Ikzelf zit nu in ieder geval al met tunnelvisie..  :o

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Misschien ver gezocht, maar misschien ook wel geniaal gevonden? ???
« Laatst bewerkt op: 7-01-2018, 10:51:42 door FrozenTsunami »

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #61 Gepost op: 7-01-2018, 10:57:50 »
Goed gevonden! Lijkt me zoiets als de achterkant van de briefjes van Klaas of het geld van Anne-Marie, zoiets wat wij eigenlijk heel moeilijk kunnen meekrijgen als we niet alles te zien krijgen, maar de kandidaten wel een soort geheime aanwijzing krijgen.
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #62 Gepost op: 7-01-2018, 11:01:48 »
Meer in het algemeen neem ik aan, dat de Mol zijn/haar ticket heeft gevonden. Het zou zwaar oneerlijk kunnen worden als de Mol met een kandidaat achter zou blijven. Er zou altijd het risico zijn, dat ze het enige duo zijn. De kandidaat zou de test foutloos kunnen maken en er toch uit vliegen dan.

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #63 Gepost op: 7-01-2018, 11:04:12 »
Dat zou inderdaad mogelijk zijn, daarom denk ik niet dat Ron daadwerkelijk weg is.
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline Anonymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #64 Gepost op: 7-01-2018, 11:10:37 »
Goeiemorgen allemaal, even aangeven dat ik in het verleden hier vaak mee heb gelezen, maar nooit eerder zelf iets gepost heb.

Ik ben denk ik iets opvallends tegengekomen waar tot nu toe niemand iets over gepost heeft, het heeft betrekking tot de vliegtuigtickets die in de kluisjes zitten. Ik gooi het even in een spoiler omdat er misschien wel een verborgen hint in kan zitten. Ikzelf zit nu in ieder geval al met tunnelvisie..  :o

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Misschien ver gezocht, maar misschien ook wel geniaal gevonden? ???

Goed gevonden. Kleine noot erbij: de tickets zijn sowieso van 5 aparte vluchten. Ze vliegen niet met elkaar naar Tblisi. Des te opvallender dat de tickets er allemaal hetzelfde uitzien.

Offline Tijnelia

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #65 Gepost op: 7-01-2018, 11:12:54 »
Goed gevonden. Kleine noot erbij: de tickets zijn sowieso van 5 aparte vluchten. Ze vliegen niet met elkaar naar Tblisi. Des te opvallender dat de tickets er allemaal hetzelfde uitzien.

Zou eventueel verklaard kunnen worden doordat ze allen vliegen met dezelfde ''Georgische'' vliegmaatschappij. Of de vliegmaatschappij die in die streken veel actief is...

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #66 Gepost op: 7-01-2018, 11:33:36 »
Goed gevonden. Kleine noot erbij: de tickets zijn sowieso van 5 aparte vluchten. Ze vliegen niet met elkaar naar Tblisi. Des te opvallender dat de tickets er allemaal hetzelfde uitzien.

Da's gewoon geknutseld door de productie neem ik aan. Je tickets krijg je niet meer in deze vorm, alles gaat digitaal (hooguit een boardingpass op het vliegveld).

Dus ja er zou een hint in kunnen zitten.

Offline RicoMolloot

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #67 Gepost op: 7-01-2018, 11:35:43 »
Goed gevonden. Kleine noot erbij: de tickets zijn sowieso van 5 aparte vluchten. Ze vliegen niet met elkaar naar Tblisi. Des te opvallender dat de tickets er allemaal hetzelfde uitzien.

Vijf aparte vluchten? Dat lijkt zo onlogisch dat het wel moet zijn dat de tickets die ze vinden fake-tickets zijn. En dan kan het natuurlijk zeker zo zijn dat er een secret-code in de tickets verstopt zit.  -Edit: dacht even dat bedoeld werd per stad twee tickets. Verkeerd gelezen. Maar dat de tickets in elkaar geknutseld zijn lijkt me duidelijk -

Dat Ron in Tbilisi is geweest is verklaarbaar als hij zijn (vantevoren geboekte) ticket heeft moeten gebruiken om van Moskou via Tbilisi te reizen en daarna naar Amsterdam.
« Laatst bewerkt op: 7-01-2018, 11:48:33 door RicoMolloot »

Offline widmfan6

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #68 Gepost op: 7-01-2018, 11:42:02 »
Vijf aparte vluchten? Dat lijkt zo onlogisch dat het wel moet zijn dat de tickets die ze vinden fake-tickets zijn.
5 aparte vluchten lijkt mij best logisch, aangezien ze allemaal een aparte beginlocatie hebben  ::rofl::
Tunnelvisie? Nee joh, hoe kom je daar nu bij(!)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #69 Gepost op: 7-01-2018, 11:58:02 »
Goeiemorgen allemaal, even aangeven dat ik in het verleden hier vaak mee heb gelezen, maar nooit eerder zelf iets gepost heb.

Ik ben denk ik iets opvallends tegengekomen waar tot nu toe niemand iets over gepost heeft, het heeft betrekking tot de vliegtuigtickets die in de kluisjes zitten. Ik gooi het even in een spoiler omdat er misschien wel een verborgen hint in kan zitten. Ikzelf zit nu in ieder geval al met tunnelvisie..  :o

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Misschien ver gezocht, maar misschien ook wel geniaal gevonden? ???

Ik had de tickets ook al onder de loep genomen, maar kon er nog niet zo veel mee. De zichtbare tickets staan op naam en 3 van de 4 zichtbare tickets zijn voor stoel F geboekt, maar enkel die van Bella Hay is op stoel B van die rij geboekt. Alleen vind ik dat te weinig gegevens om nu naar Bella te wijzen om één of andere obscure reden.

Wat me wel opgevallen is, is dat het vluchtnummer van Stine en Emilio JV1202 is en dat dat vluchtnummer niet gekoppeld kan worden aan een vlucht van Bakoe naar Tbilisi. JV hoort namelijk bij een airline in Canada. Mijn eerste reflex was dan dat het de initialen zijn van Jan Versteegh, maar dan verwacht ik dat de 1202 een ander getal zou zijn waar meer mee gedaan kan worden.

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #70 Gepost op: 7-01-2018, 12:01:09 »
Wat is het vluchtnummer van de andere zichtbare tickets?
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #71 Gepost op: 7-01-2018, 12:05:14 »
Wat is het vluchtnummer van de andere zichtbare tickets?

Ik wachtte gisteren nog op een download in HD omdat ik het vluchtnummer van Bella en Simone niet scherp krijg, maar ik zie helaas nog geen download topic. :\'(
Dus mijn antwoord: Dat weet ik niet.

Offline Wippie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #72 Gepost op: 7-01-2018, 12:18:36 »
Iemand dit gezien? Kunnen we hier iets mee? Was wel erg prominent in  beeld naar mijn mening

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #73 Gepost op: 7-01-2018, 12:20:17 »
Aangezien ze binnen een kwartier wisten, dat er aanwijzingen op de achterkant van de kaarten stonden (Olcay kwam er meteen mee) en op verschillende locaties zaten (dankzij Jean-Marc, Jan en Ruben) was het eigenlijk helemaal niet zo ingewikkeld allemaal. Toch lukt het twee koppels niet om de kluis te vinden.

Aangenomen, dat ze konden snappen dat Art niet vijf telefoonnummers had (dit was overigens onderling te controleren geweest) was het totaal onnodig om zoveel te bellen. Het eerste telefoontje van Bella en Simone was in mijn beleving gratis. Curieus vind ik het wel, dat ze de informatie dat dat veel geld kon gaan kosten niet hebben gedeeld. Wellicht had de groep dan een andere tactiek gekozen.

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #74 Gepost op: 7-01-2018, 12:22:12 »
De aanwijzingen op de achterkant van de kaarten was geen aanwijzing voor het vinden van de kluis hè, deze was te vinden door de WID M18 of door de voicemail van Art. De aanwijzingen op de achterkant waren voor het geld en jokers.
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #75 Gepost op: 7-01-2018, 12:38:07 »
De aanwijzingen op de achterkant van de kaarten was geen aanwijzing voor het vinden van de kluis hè, deze was te vinden door de WID M18 of door de voicemail van Art. De aanwijzingen op de achterkant waren voor het geld en jokers.
Klopt  ::ok::

Offline Polzzzie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #76 Gepost op: 7-01-2018, 12:40:03 »
Kan iemand vinden wat de coördinaten van Tiblisi op de landkaart waren? Is dat toevallig M18? Wij waren namelijk overtuigd dat ze op die manier de locatie in hun stad moesten vinden, zeker toen Art vertelde dat de coördinaten op de land- en stadskaart niet overeenkwamen. Volgens ons moest je dus kijken waar de cirkel uitkwam (Tiblisi) en dan de kaart omdraaien en die coördinaten gebruiken om de kluis te vinden.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #77 Gepost op: 7-01-2018, 12:43:45 »
Kan iemand vinden wat de coördinaten van Tiblisi op de landkaart waren? Is dat toevallig M18? Wij waren namelijk overtuigd dat ze op die manier de locatie in hun stad moesten vinden, zeker toen Art vertelde dat de coördinaten op de land- en stadskaart niet overeenkwamen. Volgens ons moest je dus kijken waar de cirkel uitkwam (Tiblisi) en dan de kaart omdraaien en die coördinaten gebruiken om de kluis te vinden.
Zou kunnen. In iig moest de puzzel aan de landenkant opgelost worden om de code voor de kluis te vinden. Best mogelijk dat het ook te gebruiken was om de locatie vd kluis te vinden.

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #78 Gepost op: 7-01-2018, 12:45:59 »
Kan iemand vinden wat de coördinaten van Tiblisi op de landkaart waren? Is dat toevallig M18? Wij waren namelijk overtuigd dat ze op die manier de locatie in hun stad moesten vinden, zeker toen Art vertelde dat de coördinaten op de land- en stadskaart niet overeenkwamen. Volgens ons moest je dus kijken waar de cirkel uitkwam (Tiblisi) en dan de kaart omdraaien en die coördinaten gebruiken om de kluis te vinden.

Nee, de landkaart liep tot 8.
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline kameel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #79 Gepost op: 7-01-2018, 12:47:30 »
Ik had de tickets ook al onder de loep genomen, maar kon er nog niet zo veel mee. De zichtbare tickets staan op naam en 3 van de 4 zichtbare tickets zijn voor stoel F geboekt, maar enkel die van Bella Hay is op stoel B van die rij geboekt. Alleen vind ik dat te weinig gegevens om nu naar Bella te wijzen om één of andere obscure reden.

Wat me wel opgevallen is, is dat het vluchtnummer van Stine en Emilio JV1202 is en dat dat vluchtnummer niet gekoppeld kan worden aan een vlucht van Bakoe naar Tbilisi. JV hoort namelijk bij een airline in Canada. Mijn eerste reflex was dan dat het de initialen zijn van Jan Versteegh, maar dan verwacht ik dat de 1202 een ander getal zou zijn waar meer mee gedaan kan worden.

Inhakend op JV1202, Jan Versteegh en 1+2 = 3 en 0+2 = 2, Jan is 32.  ::rofl::