Auteur Topic: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers  (gelezen 58608 keer)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #220 Gepost op: 16-01-2018, 19:09:38 »
Welke pionnen zijn er dan weg? Sommigen zie je gewoon niet omdat de zwarte koning en dame er voor staan, je ziet toch nergens dat ze weg zijn?

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #221 Gepost op: 16-01-2018, 19:21:49 »
Volgens mij heb je gelijk, is het gewoon het perspectief. Ik had hier ergens een post gezien over 3 ontbrekende pionnen en ging er naar op zoek, maar inderdaad vals alarm denk ik. Sorry. :-[.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #222 Gepost op: 16-01-2018, 19:23:55 »
Haha geeft niet, is dat ook weer opgelost :)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #223 Gepost op: 18-01-2018, 14:06:16 »
Na de eerste berekening van de -4500 euro die we in beeld weggebeld zien worden, was ik er van overtuigd dat de Mol de laatste €500 stiekem had weggebeld. Maar nu we het gesprekje aan de ontbijttafel in aflevering 2 hebben gezien, denk ik dat het alleen is om niet aan ons te onthullen welk van de duo's die het claimt het is.
Het lijkt me Simone & Bella als de ware 'schuldigen', en Jan & Jean-Marc die hebben afgesproken om zichzelf extra verdacht te maken.

Jan is het dus zeker niet, maar ik denk ook niet dat ze per se dat ze het belletje van de Mol niet zouden laten zien - als er geen reden is om het geheim te houden (ze hebben het samen afgesproken) is het vreemd om het pas in aflevering 10 te laten zien.

Eerlijker zou het zijn om de belletjes van de Mol wel te laten zien ::jaja::
...óf niet!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #224 Gepost op: 20-01-2018, 18:10:05 »
Ik loop een beetje achter met mijn Molanalyses (tijdsverschil etc. etc.). Maar deze hadden jullie nog van mij te goed: de reacties van de kandidaten op de onthulling in gif'jes ::tandpastasmiley::
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Kunnen we ze nog eens goed analyseren ::vergroot:: ;D
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #225 Gepost op: 20-01-2018, 18:15:54 »
Stine moet aan de beademing.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #226 Gepost op: 20-01-2018, 19:19:53 »
De minst natuurlijke reacties zijn van Stine, Loes en Emilio.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #227 Gepost op: 21-01-2018, 02:33:14 »
Weet zo gauw niet waar te plaatsen behalve hier;...

"Toren"...

*Aflevering 3*

Edit; i.v.m. schaakspel...
« Laatst bewerkt op: 21-01-2018, 02:40:42 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #228 Gepost op: 21-01-2018, 10:54:35 »
Weet zo gauw niet waar te plaatsen behalve hier;...

"Toren"...

*Aflevering 3*

Edit; i.v.m. schaakspel...

En we hebben ook wat paarden gezien deze aflevering....Inderdaad eens gaan letten op het thema: schaken!
Meer L

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #229 Gepost op: 12-02-2018, 20:20:33 »
Bij het terugkijken van alle afleveringen heb ik in aflevering 1 nog wat dingen ontdekt, die anderen mogelijk ook interessant vinden. Het geeft geen informatie over wie de Mol zou zijn.

Om meer details te kunnen zien op de foto's moet je er met je rechtermuisknop op klikken en dan 'in nieuw tabblad openen'.

1) Een beetje tijdskadering

Wanneer Bella en Simone hun kamer in Jerevan binnen komen, zien we dat er op hun wekker 8:11 staat



Het is dan 7:11 in Kiev en Moskou, 8:11 in Bakoe en 10:11 in Almaty. Wie zoals ik dacht dat de kandidaten daar toen toch eventjes de tijd hadden om te bekomen, moet ik teleurstellen, want wanneer het mollogo verschijnt, is het nog steeds 8:11 in Jerevan



Het klokje staat ook niet stil, want van zodra Art zijn praatje gedaan heeft, is het 8:12 op de wekker bij Simone en Bella. Ik heb er alleen geen duidelijk shot van, maar wanneer je real time terug kijkt, zal je na 3 of 4 keren zien dat er inderdaad 8:12 staat.

Ik vond die tijdsaanduiding interessant omdat het aangeeft wanneer de opdracht start, want ik had 5 weken geleden al gezien dat Ruben en Jan ontdekken dat ze in verschillende steden zijn om 10:57 (Almaty tijd):



Dus minstens 2 groepen hebben pas na 45 minuten ontdekt dat ze in verschillende steden zaten. Op dat moment zat iedereen ook nog in zijn café. Dus dat geld en die jokers werden allemaal binnen het uurtje gevonden.

2) De uitzendingen op de tv's in de hotelkamers waren vooraf opgenomen

Dat was wat ik zelf al opperde nadat iemand anders beweerde dat het live was, maar ik heb er nu ook bewijs voor gevonden:



Je ziet bij Loes en Ron dat naast het tv kastje een laptop dezelfde beelden afspeelt. Het gaat hier dus werkelijk om voorgeprogrammeerde beelden.

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #230 Gepost op: 12-02-2018, 21:00:16 »
Jammer van die 11 minuten. Anders was het misschien nog een hint naar Simone geweest.

Niet alleen omdat de klok bij Simone zelf dan op 8 uur zou staan, maar ook omdat het gemiddelde tijdstip van die steden (twee keer 7 uur, twee keer 8 uur en één keer 10 uur) 8 uur zou zijn.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #231 Gepost op: 13-02-2018, 12:21:44 »
Ik vond die tijdsaanduiding interessant omdat het aangeeft wanneer de opdracht start, want ik had 5 weken geleden al gezien dat Ruben en Jan ontdekken dat ze in verschillende steden zijn om 10:57 (Almaty tijd):
Interessant. Ik vroeg me destijds af of de klok achter Jan en Jean-Marc misschien met opzet was stil gezet op 8 uur. Die klok is maar 1x in beeld, dus dat viel niet te achterhalen. Maar met de info die jij geeft was het om 10:57 Almaty tijd 7:57 in Kiev. Het is dus goed mogelijk dat de klok gewoon liep. Een stil gezette klok om 8 uur zou ik vrij zeker hebben opgevat als een hint naar Simone. Een klok die loopt en om 8 uur (toevallig?) in beeld wordt gebracht kan dat natuurlijk nog steeds zijn, maar het vraagt iets meer timing van de cameramensen en de zekerheid van een aanwijzing valt dan toch een beetje weg.


Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #232 Gepost op: 13-02-2018, 13:58:49 »
Het kan natuurlijk nog steeds een hint zijn he. Jan en Jean-Marc zijn zo bezig met die opdracht dat het niet opvalt dat de cameramensen zich verplaatsen zodat ze de klok in beeld hebben. Zij denken dat ze gewoon een ander shot nemen van hen.

Anderzijds vind ik die hint ook niet zo goed omdat de klok op 8:01 staat. "Maar dat is het tijdstip dat Simone in beeld komt" vind ik geen goede reden om het toch naar Simone te laten wijzen.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #233 Gepost op: 13-02-2018, 14:18:44 »
Het kan natuurlijk nog steeds een hint zijn he. Jan en Jean-Marc zijn zo bezig met die opdracht dat het niet opvalt dat de cameramensen zich verplaatsen zodat ze de klok in beeld hebben. Zij denken dat ze gewoon een ander shot nemen van hen.
Anderzijds vind ik die hint ook niet zo goed omdat de klok op 8:01 staat. "Maar dat is het tijdstip dat Simone in beeld komt" vind ik geen goede reden om het toch naar Simone te laten wijzen.

Ja, het blijft een opvallend beeld. Maar verhelderend dat het inderdaad rond 8 uur 's ochtends was. Het leek me zo vroeg. Als je bedenkt dat de opnamen beginnen in de hotelkamer, en ze meteen op pad worden gestuurd dus vooraf gegeten en gedoucht moeten hebben, dan begrijp ik dat slaapgebrek van Jean-Marc nu ook wat beter. :)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #234 Gepost op: 13-02-2018, 14:21:47 »
Ja, het blijft een opvallend beeld. Maar verhelderend dat het inderdaad rond 8 uur 's ochtends was. Het leek me zo vroeg. Als je bedenkt dat de opnamen beginnen in de hotelkamer, en ze meteen op pad worden gestuurd dus vooraf gegeten en gedoucht moeten hebben, dan begrijp ik dat slaapgebrek van Jean-Marc nu ook wat beter. :)

Ik denk dat veel ook ligt aan de strakke planning die je er op na moet houden als je 9+1 kandidaten moet laten overvliegen met crew naar Georgië om de volgende dag al op een markt te staan.

Uiteindelijk is iedereen om 10:11 Georgische tijd klaar en kunnen ze tegen de avond in Tbilisi staan zo. Maar het vereist inderdaad wat van een mens om na de opdracht of zelfs test snel weer een vliegtuig op te hollen om de volgende ochtend fris en monter te zijn.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #235 Gepost op: 27-02-2018, 09:45:05 »
Met de kennis van nu is het vervelende aan deze opdracht dat je er nog niks uit kunt halen over de rol van de mol in deze twist die natuurlijk enige voorkennis heeft.

Jan: Waar in Kiev zijn jullie? Doet daarmee de aanzet tot de oplossing want noemt een stad die hij ook niet had hoeven noemen.
Ruben: Kiev, wij zijn niet in Kiev vriend! Doet daarmee de oplossing geven en mooie televisie maken
Olcay: zegt niks als er Kiev wordt gezegd. Wil de mol ze nog even laten spartelen

Wat zou het meest logische zijn?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #236 Gepost op: 28-02-2018, 09:55:55 »
In mijn ogen klinkt hetgeen Jan zei als het meest mollerige gedrag. Juist door het geven van zijn stad Kiev zorgt hij ervoor dat de oplossing gaat lopen. En (ook zeer belangrijk) dat het voor de kijkers ineens nog duidelijker wordt.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Jayq

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #237 Gepost op: 28-02-2018, 13:21:15 »
In mijn ogen klinkt hetgeen Jan zei als het meest mollerige gedrag. Juist door het geven van zijn stad Kiev zorgt hij ervoor dat de oplossing gaat lopen. En (ook zeer belangrijk) dat het voor de kijkers ineens nog duidelijker wordt.

Dat het voor de kijkers 'ineens' duidelijk zou worden was ook gelukt met 10 kandidaten. Daar hoeft de mol echt niet aan bij te dragen, was echt wel een keer ter sprake gekomen.

Misschien is de onthulling wel helemaal niet zo gelopen als vooraf bedacht was. (geen idee wat het idee geweest zou zijn overigens)
Dat kan ook verklaren waarom Olcay niets zei, omdat ze hoopt dat met negeren, de onthulling uitgesteld kon worden tot het gewenste moment van de makers.

Ik weet het, ik zit maar wat te bedenken. Maar ik wil er alleen maar mee zeggen dat je de mol via die scene echt niet kunt ontmaskeren.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #238 Gepost op: 28-02-2018, 13:43:33 »
Dat het voor de kijkers 'ineens' duidelijk zou worden was ook gelukt met 10 kandidaten. Daar hoeft de mol echt niet aan bij te dragen, was echt wel een keer ter sprake gekomen.
Daar zeg je het: 'een keer'. De vraag is dan wanneer? Wil je als bedenkers van deze opdracht hem goed tot z'n recht laten komen is het (lijkt mij) gewoon belangrijk dat er al redelijk snel in het spel naar voren komt (zowel voor de andere kandidaten als ook voor ons kijkers) dat men allen in een andere stad staat. En dus niet 'een keer'. Dan zou het ook 1 minuut voor tijd kunnen zijn, en kijk je naar een compleet mislukte opdracht... Juist door de bijdrage van Jan is het dus de memorabele opdracht geworden die het nu is.
Ich bin ein Bärliner!

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #239 Gepost op: 28-02-2018, 13:56:23 »
Daar zeg je het: 'een keer'. De vraag is dan wanneer? Wil je als bedenkers van deze opdracht hem goed tot z'n recht laten komen is het (lijkt mij) gewoon belangrijk dat er al redelijk snel in het spel naar voren komt (zowel voor de andere kandidaten als ook voor ons kijkers) dat men allen in een andere stad staat. En dus niet 'een keer'. Dan zou het ook 1 minuut voor tijd kunnen zijn, en kijk je naar een compleet mislukte opdracht... Juist door de bijdrage van Jan is het dus de memorabele opdracht geworden die het nu is.

Of Jan is de Mol voor geweest. Misschien dat de Mol na bv een uur ingeschakeld zou worden. Het is allemaal mogelijk
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit