Mijn lijstje:
- Loes: ik geloof niet in het scenario dat de mol bewust Ron eruit gespeeld heeft voor het theater. De productie heeft altijd een plan B/C/D.
Dat zou dan ook nog eens betekenen dat Ron echt zwaar benadeeld is door de productie en dat weiger ik te geloven. Ik ben zeker dat iedereen een even grote kans heeft om de mol bezig te zien.
Daarbij in Moskou vonden zij wel het geld. Waarom ga je niet eerst langs de plaats van de jokers om dan naar de kluis te gaan. Daarnaast geeft ze de M18 door aan Jan/Jean-Marc wat een Art-telefoontje kon besparen.
Deze aflevering heb ik niet echt iets gevonden dat haar vrijpleit, maar bovenstaande lijkt me genoeg om haar te schrappen.
- Bella: ik zie Bella niet iets opbrengen ,maar ik zie haar ook niet mollen. Eerste aflevering kon dit nog voor mij maar nu iedereen samen is, en de test voor de eerste keer kwam geloof ik niet dat de mol niet molt. Zij hield Ruben ook tegen in het theater. Waarom dit doen als mol? Je laat zo een kandidaat zichzelf zwaar verdacht maken.
- Ruben: zelfde als Loes. Vond samen met Olcay het geld en de kluis. Brengt zichzelf in het theater in de spotlights door op te staan en zichzelf dan nog laten terug te halen door Bella.
- Olcay: geeft door dat op de achterkant iets staat. gaat ook langs het geld en niet de jokers. Daarbij, deze aflevering was ze en te doorzichtig bezig (500 euro achterlaten en plassen) en nutteloos (hoge hakken in het theater, dit wijst mij er eerder op dat ze niet wist dat ze moest wandelen dan wel. Dat maakte overdreven veel lawaai, zet zichzelf zo in de aandacht, maar mollen is het niet). Ze zegt ook geen boekje te hebben, waarom zou je dit als mol zeggen?
- Simone: vindt de M18, zij belt naar Art voor het gratis telefoontje, waarom niet 30 min wachten en zo wat geld uit de pot halen. Deze aflevering vond ik haar vrij scherp maar echt mollen zie ik haar toch niet doen. (ben niet zo voor de tips, aangezien ik elk jaar tientallen tips zie passeren voor elke kandidaat. Enkel een kloosterhint/priesterhint is te sterk)