Het zou ook gelijk de mol zijn die meer verdiend heeft dan zowel de winnaar als de verliezer
Dit betwijfel ik heel erg. Dat Moltalk een FTM tabel maakt en deelt, vind ik al appart. Dat kan natuurlijk ook gewoon aan mij liggen. Daarnaast heeft Stine gezegd dat FTM eventueel niet de tactiek is dit jaar: "Kijk maar naar mij." Ja, ik weet dat dit niet 100% correct hoeft te zijn, maar dat dit al twee keer aan bod is gekomen, doet mij denken dat wij gewoon heel veel dingen niet gezien hebben die gewoon niet te achterhalen zijn:
Bijvoorbeeld de -500 euro die in aflevering 1 is weggebeld. Simone zegt het in het biecht en is kandidaat? Lijkt mij dat zij het heeft gedaan, maar dit is niet 100% zeker. Waarom is dat dan niet getoond in de aflevering? Geen idee. Waarom zou Jan dit openlijk toegeven in de groep? Om de fanatieke kandidaat te spelen die écht niet naar huis wilde? Vind ik persoonlijk heel erg riskant.
Dan heb je opdracht 3.3, de Molcast, waar 1800 is verdiend, maar 2200
niet verdiend. We hebben de antwoorden nauwelijks gezien, alleen van het stuk waar Olcay begon, waar we ook nog eens 3/4 verschillende handschriften zien waarvan ik alleen die van Ruben en Olcay hebben kunnen achterhalen. Een aantal waren er goed en een aantal fout. Wie de goede antwoorden heeft opgeschreven en wie de foute antwoorden heeft opgeschreven, weten we niet. Nu hebben we het verdeeld, maar als Olcay (bijvoorbeeld) 10 goede antwoorden heeft opgeschreven die Jan haar heeft doorgegeven dan gaat een groot gedeelte van dat bedrag toch naar dit duo. Hetzelfde geldt voor Ruben, maar nu is het gelijk verdeeld omdat we het gewoon niet weten. Dit geldt voor vrijwel 1 opdracht per aflevering.
Daarnaast heb je 4.2 & 4.3. Van de finalisten weten we dus niet wat ze gekozen hebben. Als bijvoorbeeld Jan en Olcay ook voor de 5000 euro hebben gekozen en Ruben niet dan verandert het overzicht en is Ruben opeens niet meer de meest verdienende 'kandidaat'. Hetzelfde geldt voor Olcay of Jan.
Momenteel zijn de bedragen verdeeld zoals getoond in de montage. Dit hoeft, en zeker niet dit jaar, te kloppen. Het kan nog alle kanten op.
Dus dat Ruben het meest verdient heeft van alle drie is vrij interpretabel en ik denk dat we gewoon moeten afwachten tot aflevering 10 en daarna pas kunnen stellen of de tabellen overeenkwamen met wat er echt is gebeurd.