Nu er weer een chat aankomt, maar deze keer met Rick, heb ik even de vragen uit dit topic voor de productie samen gezet (en ik heb er ook vragen van mezelf bij gezet). Aangezien ik er zelf niet bij kan zijn, mogen anderen vragen van mij adopteren als ze willen.
Algemeen
- Wie schrijft het dagboek van de mol? De mol zelf of redactie? (hrvdg7)
- Krijgen de kandidaten de groepsfoto te zien als de fotograaf die heeft gemaakt? Of als er geen fotograaf is, hoe die er op camerabeeld uit ziet? Emilio gaf aan dat er een vraag in de test zat over de houding van de mol tijdens de groepsfoto. Je kunt naar mijn idee moeilijk poseren voor het plaatje en ook nog eens kijken welke houding iedereen aanneemt. Of gaat dat anders? (Mollenvanger-MV)
- In een Georgisch artikel las ik (na vertaling, mijn Georgisch is niet wat het geweest is) dat jullie de serie eigenlijk half in Georgië en half in Kroatië wilden draaien, waarom zat Kroatië dan bijvoorbeeld niet bij de vijf landen als startlocatie? Puur praktisch, of om het land te bewaren voor een eventueel seizoen over een paar jaar wellicht?
- Bepaalt de productie van tevoren wat voor beeldmateriaal ze willen schieten voor het vervaardigen van hints naar de mol/winnaar/verliezer/afvaller? Of wordt er ook materiaal gebruikt waarvan pas achteraf blijkt dat het geschikt is om te verwijzen naar een eerdere gebeurtenis, zoals het afvallen van een bepaalde kandidaat? (Blip)
- Gaat de productie na een bepaalde gebeurtenis, zoals het afvallen van een kandidaat, nog sfeerbeelden schieten die daarnaar kunnen verwijzen? Zoals rode objecten gecombineerd met voorwerpen die op een specifieke deelnemer kunnen slaan? Huisnummers die naar tijdstippen verwijzen? Dat soort dingen? (Blip)
- Waren de extra beelden (uit aflevering 4) in de promo van aflevering 1 een foutje, of is dit expres gedaan, en met welke rede? (widmfan6)
- Is het wel eens gebeurd dat een opdracht vanwege veiligheidsoverwegingen stilgelegd moest worden? En hoe word daarmee omgegaan? (Haalt het de aflevering of worden er een stuk opnieuw gefilmd etc.?) (Orphen89)
- Was het toeval dat er over de hele serie in de sfeerbeelden cirkels (vaak vanuit de lucht gezien) te zien waren in bv de gebouwen of wegennetwerk? Of zijn die er bewust in gestopt? En waarom? (Jannes)
- Gaat moltalk nog eens op de schop? We hebben hier in het moltalk onderwerp wel een aantal goede ideeën. Bijvoorbeeld een langere uitzending, andere dag in de week, iets uitgebreider alles bespreken. (suuuus)
- Gaat er iets veranderen aan het screeningsproces van nieuwe kandidaten na Jean-Marcs exit? Zo ja, wat? (Erik Leppen)
- Wat zouden jullie doen als je een keer een mol zou hebben die echt heel slecht presteert? (Erik Leppen)
- Zouden jullie het aandurven om nog eens heel dichtbij Nederland een seizoen van Wie is de Mol? op te nemen zoals in 2012, of is de hype tegenwoordig zo groot dat jullie liever verdere bestemmingen blijven kiezen de laatste jaren? (anoniem_24971)
- Waarom hebben we de foto van jou en de crew bij de verlaten mijn niet in de serie teruggezien? (anoniem_24971)
Aflevering 1
[1.1] Hoe hadden Stine en Emilio op een boulevard van 26 km een envelop kunnen vinden, zonder nadere specificatie van de exacte locatie? (Jelsir)
[1.1] Was de aanwijzing op de envelop (WID M18) de enige manier om de locatie van de kluis te achterhalen, los van de mogelijkheid om de voicemail van Art met het antwoord (betaald) af te luisteren, of was er ook nog een andere manier/een diepere laag? (Jelsir)
[1.1] Hoe lastig was de klus om in vijf landen te starten? Hoeveel cameraploegen etc.? (Heinz)
[1.1] Hoe zijn de duo's en de startlocatie samengesteld voor de eerste opdracht? Met loting? Of wie van de persoonlijkheden samen beste televisie zouden opleveren? (Mollenvanger-MV)
[1.1] Is bij de voorbereiding/keuze voor de locatie van seizoen 18 een van de andere 5 landen ook een optie geweest als hoofdlocatie, of was het direct we gaan seizoen 18 draaien in Georgië en is daarna pas deze geweldige twist eromheen bedacht? (Mollenvanger-MV)
[1.1] Waarom werden net deze 5 locaties gekozen (met Moskou en Almaty toch wel vrij ver van Tbilisi) en niet bijvoorbeeld een setje steden rond de Zwarte Zee (Boekarest, Chisinau, Sofia, Istanbul)? (Hulpmol)
[1.1] Waarom kozen jullie voor 4 hoofdsteden, maar gingen jullie in Kazakhstan voor Almaty in plaats van Astana? (Hulpmol)
[1.1] Wat stond er op dat WIDM briefje in Jean-Marc's zak bij opdracht 1 in die espressobar in aflevering 2? (Sanne97) (Dat was de enveloppe waar het geld in zat)