Auteur Topic: [Aflevering 4] - 27 januari: Vooruitzicht  (gelezen 28246 keer)

Offline Naty

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Aflevering 4] - 27 januari: Vooruitzicht
« Reactie #60 Gepost op: 30-01-2018, 17:41:39 »
Weet nog niet zo goed wat ik ervan noet vinden. Vond de groene zebrastrepen inderdaad wel erg opvallend.
Het is in ieder geval mooi gevonden!
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Molest

• Forumlid
« Reactie #61 Gepost op: 30-01-2018, 17:45:36 »
Hier het uiteindelijke beeld van de ontbijttafel (paste niet meer in mijn vorige bericht). Zoals ik er nu tegenaan kijk, zijn al die zwart-wit gestreepte kledingstukken vanaf aflevering 1 een hint geweest om te zoeken naar de zebra. Ruben heeft dat shirt overigens ook weer aan (als enige) aan de ontbijttafel, en in opdracht 1 en 2. In de derde opdracht, "Rode draad", heeft hij dan ook nog eens een shirt aan dat dezelfde rode kleur heeft als het rode koord waarlangs ze naar de overkant moeten.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2018, 17:52:14 door Newbie2 »

Offline Mol2024

• Forumlid
  • Niets is wat het lijkt
« Reactie #62 Gepost op: 30-01-2018, 19:14:41 »
https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/player/video/wie-slaapt-waar/

Interessant dat Simone alsnog switcht naar Loes en Ruben op de kamer.. Haar 2 hoofdverdachten. Dus ook wel logisch..

En kijk hoe Olcay bijna bezeten naar die kamersleutels blijft kijken het hele filmpje.. ook opvallend te noemen? ::vergroot::

Offline Naty

• Forumlid
  • "Min geld telt niet."
« Reactie #63 Gepost op: 30-01-2018, 19:44:11 »
https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/player/video/wie-slaapt-waar/

Interessant dat Simone alsnog switcht naar Loes en Ruben op de kamer.. Haar 2 hoofdverdachten. Dus ook wel logisch..

En kijk hoe Olcay bijna bezeten naar die kamersleutels blijft kijken het hele filmpje.. ook opvallend te noemen? ::vergroot::
Nu vind ik het dan wel logisch dat ook zij de vraag kreeg of zij Ruben het spel uit zou werken tijdens opdracht 2
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline m0lmuis

• Forumlid
« Reactie #64 Gepost op: 30-01-2018, 19:46:37 »
Hier het uiteindelijke beeld van de ontbijttafel (paste niet meer in mijn vorige bericht). Zoals ik er nu tegenaan kijk, zijn al die zwart-wit gestreepte kledingstukken vanaf aflevering 1 een hint geweest om te zoeken naar de zebra. Ruben heeft dat shirt overigens ook weer aan (als enige) aan de ontbijttafel, en in opdracht 1 en 2. In de derde opdracht, "Rode draad", heeft hij dan ook nog eens een shirt aan dat dezelfde rode kleur heeft als het rode koord waarlangs ze naar de overkant moeten.

Dus als ik het goed begrijp, is die zebra de mol ?
Zou ik nooit op gekomen zijn...

« Reactie #65 Gepost op: 30-01-2018, 20:23:51 »
Dus als ik het goed begrijp, is die zebra de mol ?
Zou ik nooit op gekomen zijn...

jammer dat je zo sarcastisch doet.De berichten die Newbie2 heeft gepost zijn behoorlijk interessant en goed uitgezocht.

Offline SpacyColours

• Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
« Reactie #66 Gepost op: 30-01-2018, 20:52:20 »
De berichten die Newbie2 heeft gepost zijn behoorlijk interessant en goed uitgezocht.
Zeker! Best een geloofwaardige hint. ::ok::
Sky might be falling but remember you can fly

Offline m0lmuis

• Forumlid
« Reactie #67 Gepost op: 30-01-2018, 21:47:13 »
jammer dat je zo sarcastisch doet.De berichten die Newbie2 heeft gepost zijn behoorlijk interessant en goed uitgezocht.

Ik bedoelde het helemaal niet sarcastisch Straatblaffer, ik moest er zo hard om lachen toen ik het las, dat ik dat bericht geantwoord heb.
Het is nooit mijn bedoeling geweest om iemand daarmee te kwetsen.

Offline mastermol

• Forumlid
« Reactie #68 Gepost op: 30-01-2018, 21:54:17 »
Ter aanvulling op mijn vorige bericht. Let op dat ook de RU van VOORUITZICHT in de overgang pal boven Ruben en het zebra/mol-logo staat. Ik laat de spoiler nu maar weg, het gaat tenslotte maar om een vermoede hint... Maar volgens mij is dit echt een dikke vette, hoor. Hier is op gemonteerd.

Had nog gehoopt dat iemand me uit de Ruben-tunnel kon houden, maar ik duik er nu echt in.

Die groene vlek zit gewoon op de muur.
Hier een foto op internet gevonden: http://www.travelettes.net/wp-content/uploads/2018/01/fabrika-cultural-center-tbilisi.jpg

Offline Marisa

• Forumlid
« Reactie #69 Gepost op: 30-01-2018, 22:02:46 »
Dank je, Mastermol voor dit zoekwerk. Wat een fijne muur vol tekeningen en teksten. Hier zou je minimaal tien hints uit kunnen halen!

Offline Starlight

• Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
« Reactie #70 Gepost op: 30-01-2018, 22:35:55 »
Dus ze hebben de kandidaten verteld om in aflevering 1 zwart-wit gestreepte kledingstukken te dragen omdat ze al wisten dat ze in aflevering 4 een zebraprint gingen filmen en dat ze die aflevering vele maanden later bij de montage "vooruitzicht" gingen noemen? Dan hadden ze inderdaad wel een goed vooruitzicht naar de toekomst ::ok::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Molest

• Forumlid
« Reactie #71 Gepost op: 31-01-2018, 03:16:41 »
Dus ze hebben de kandidaten verteld om in aflevering 1 zwart-wit gestreepte kledingstukken te dragen

Ja, ik geloof zeker dat ze de kandidaten hebben gevraagd om zwart-wit gestreepte kleding mee te nemen. Het is gewoon te toevallig dat bijna iedereen (zelfs Art) al vanaf aflevering 1 die heeft gedragen. Ze zullen de kandidaten verder de vrijheid hebben gelaten het aan te trekken wanneer het ze belieft natuurlijk. En voor de hint een shot hebben uitgekozen waarin alleen Ruben zijn streepjes-shirt aanhad. Nu was dat in aflevering 4, dat had ook een andere aflevering kunnen zijn.

omdat ze al wisten dat ze in aflevering 4 een zebraprint gingen filmen

Nee hoor, die kunnen ze al veel eerder hebben gefilmd. Het lijkt me tijdens de verkenning en voorbereiding, dus nog voor het spel van start ging. En dat vanwege de gelijkenis met het mol-logo het idee van een hint boven kwam drijven (de groene vlek op de muur heeft daar volgens mij niets mee te maken). Dan gewoon nog even uitwerken, wat kledinginstructies aan kandidaten, je shot maken, en de boel handig monteren. Klaar.

en dat ze die aflevering vele maanden later bij de montage "vooruitzicht" gingen noemen? Dan hadden ze inderdaad wel een goed vooruitzicht naar de toekomst ::ok::

Nee zo bedoel ik het niet, ik interpreteer "vooruitzicht" als je blik op de zebra vestigen, en dan vooruit kijken, de verte in. Je blik niet laten afdwalen. Dan zie je enkele tellen later de Mol. De titel is ongetwijfeld later bedacht.

Ik hoop dat ik het zo heb verduidelijkt. Maar als mensen het vergezocht vinden, dan mag dat ook natuurlijk, dat staat een ieder vrij. ::helderziend:: En dat ik nu van schrik even in zijn tunnel gevallen ben, ook na wat andere zaken op een rijtje te hebben gezet (lang niet alles hoor, ik moet nog veel terugkijken/lezen)... Wel, na 3 weken Simone verdacht te hebben, heb ik hier nu een zekerder gevoel over. Hij zal nog niet veel gemold hebben, hoeft tot nu toe ook niet met zo'n groep. Sommigen zouden hem daarom een saaie of slechte mol vinden. Maar de manier waarop hij subtiele wijze de groep stuurt, en goed acteert bij biechten, executies en opdrachten, zou hem voor mij juist een super-mol maken.

Offline Orphen89

• Forumlid
« Reactie #72 Gepost op: 31-01-2018, 09:01:34 »
Ja, ik geloof zeker dat ze de kandidaten hebben gevraagd om zwart-wit gestreepte kleding mee te nemen. Het is gewoon te toevallig dat bijna iedereen (zelfs Art) al vanaf aflevering 1 die heeft gedragen. Ze zullen de kandidaten verder de vrijheid hebben gelaten het aan te trekken wanneer het ze belieft natuurlijk. En voor de hint een shot hebben uitgekozen waarin alleen Ruben zijn streepjes-shirt aanhad. Nu was dat in aflevering 4, dat had ook een andere aflevering kunnen zijn.

Nee hoor, die kunnen ze al veel eerder hebben gefilmd. Het lijkt me tijdens de verkenning en voorbereiding, dus nog voor het spel van start ging. En dat vanwege de gelijkenis met het mol-logo het idee van een hint boven kwam drijven (de groene vlek op de muur heeft daar volgens mij niets mee te maken). Dan gewoon nog even uitwerken, wat kledinginstructies aan kandidaten, je shot maken, en de boel handig monteren. Klaar.

Nee zo bedoel ik het niet, ik interpreteer "vooruitzicht" als je blik op de zebra vestigen, en dan vooruit kijken, de verte in. Je blik niet laten afdwalen. Dan zie je enkele tellen later de Mol. De titel is ongetwijfeld later bedacht.

Ik hoop dat ik het zo heb verduidelijkt. Maar als mensen het vergezocht vinden, dan mag dat ook natuurlijk, dat staat een ieder vrij. ::helderziend:: En dat ik nu van schrik even in zijn tunnel gevallen ben, ook na wat andere zaken op een rijtje te hebben gezet (lang niet alles hoor, ik moet nog veel terugkijken/lezen)... Wel, na 3 weken Simone verdacht te hebben, heb ik hier nu een zekerder gevoel over. Hij zal nog niet veel gemold hebben, hoeft tot nu toe ook niet met zo'n groep. Sommigen zouden hem daarom een saaie of slechte mol vinden. Maar de manier waarop hij subtiele wijze de groep stuurt, en goed acteert bij biechten, executies en opdrachten, zou hem voor mij juist een super-mol maken.

Ik ben het helemaal met je eens, Ruben molt heel subtiel. Hij plaatst even een opmerkinkje en kijkt gewoon wat de rest er mee doet. Zo stuurde hij ook bij "Tunnelvisie" de groep de verkeerde kant op terwijl hij subtiel het naar Olcay en Simone schoof.

In aflevering 2 bij de graaf opdracht probeerde hij hetzelfde door even te zeggen dat hij vond dat het niet zo goed ging onder Jan zijn leiding (Wat het wel ging) toen ging alleen niemand erin mee en liet hij het weer gaan, daardoor ben je het dan snel weer vergeten.

Ruben is een geniale mol.

anoniem 24971

• Gast
« Reactie #73 Gepost op: 31-01-2018, 18:43:24 »

Ik heb niet het idee dat dit een hint is. Ten eerste herken je Ruben slechts vaag aan de tafel en ik heb niet het idee dat we met twee letters uit te titel iets kunnen, noch dat de redactie een hint verstopt in een overgang van een woord. Dat woord 'Vooruitzicht' slaat dus niet op de Mol. 'RU' zou volgens deze theorie op de Mol slaan. Ja, dan hadden ze de aflevering net zo goed 'RU' kunnen noemen. Plus het feit dat ik die zebra niet op een logische manier in een hint kan plaatsen. Als de zebra nou het nationale dier van Georgië was of als Ruben's artiestennaam Zebra was had ik het nog enigszins begrepen.

Offline Starlight

• Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
« Reactie #74 Gepost op: 31-01-2018, 19:42:32 »
Maar de hele hint staat of valt toch met die titel? Als er nou één kandidaat was die de hele tijd zwart-wit gestreepte kleding droeg, en dan is er ergens een zebra met wat lijkt op een groen mollogo zichtbaar, dan had ik het nog wel als hint kunnen zien. Maar dat ze die zebra al eerder hebben gezien en er toen alvast een montagehint bij hebben bedacht waarbij ook nog alle kandidaten in het complot zitten - nope, gaat er bij mij niet in ;)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #75 Gepost op: 31-01-2018, 23:22:31 »
Maar de hele hint staat of valt toch met die titel? Als er nou één kandidaat was die de hele tijd zwart-wit gestreepte kleding droeg, en dan is er ergens een zebra met wat lijkt op een groen mollogo zichtbaar, dan had ik het nog wel als hint kunnen zien. Maar dat ze die zebra al eerder hebben gezien en er toen alvast een montagehint bij hebben bedacht waarbij ook nog alle kandidaten in het complot zitten - nope, gaat er bij mij niet in ;)

Op de officiele groepsfoto is het wel Loes die als enigste een zebrashirt draagt. Dat zou dan net zo goed een hint kunnen zijn. (Aangezien dat een samengestelde foto is)

Offline Molest

• Forumlid
« Reactie #76 Gepost op: 1-02-2018, 02:36:50 »
Op de officiele groepsfoto is het wel Loes die als enigste een zebrashirt draagt. Dat zou dan net zo goed een hint kunnen zijn. (Aangezien dat een samengestelde foto is)

Zou ook kunnen. En zoiets als toeval bestaat ook nog, natuurlijk. Ben ik me van bewust. Maar er kwamen voor mij hier zoveel "toevalligheden" bij elkaar dat ik meteen dacht: oei, zitten wij hier met zijn allen even op het verkeerde spoor... En aangezien de productie heeft aangegeven niet aan valse hints te doen. Daar zouden ze dan bovendien wel heel veel moeite voor hebben gedaan.

Alle "toevalligheden" nog even op een rijtje dan:

- Bijna alle kandidaten blijken zwart-wit gestreepte kleding bij zich te hebben.
- De bil van de zebra op de muurschildering lijkt erg veel op het mol-logo.
- De zebra heeft bovendien een groene vlek.
- Precies boven "het mol-logo" staan de letters RU uit de afleveringstitel.
- Bij de beeldovergang verschijnt Ruben precies (en duidelijk herkenbaar, hoor) op de plaats van het mol-logo.
- Ruben heeft die ochtend aan de ontbijttafel als enige zijn gestreepte shirt aan.

Elk van deze punten kan natuurlijk op zich volkomen toeval zijn. Maar zoveel toevalligheden bij elkaar?? Dat gaat er bij mij dan weer niet in, hè. Ik kan me voorstellen dat de conclusie niet veel bijval krijgt, omdat de meesten nu eenmaal op een andere mol zitten, zat ik zelf ook. Maar vraag me wel af hoe dat was geweest als hier bijvoorbeeld Simone of Stine uit de bus was gekomen.

Ruben, are you? Ik denk haast van wel. En ga in elk geval veel scherper op je letten dan ik tot nu toe heb gedaan.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #77 Gepost op: 2-02-2018, 03:52:31 »

Ik ben het helemaal met je eens, Ruben molt heel subtiel. Hij plaatst even een opmerkinkje en kijkt gewoon wat de rest er mee doet. Zo stuurde hij ook bij "Tunnelvisie" de groep de verkeerde kant op terwijl hij subtiel het naar Olcay en Simone schoof.

In aflevering 2 bij de graaf opdracht probeerde hij hetzelfde door even te zeggen dat hij vond dat het niet zo goed ging onder Jan zijn leiding (Wat het wel ging) toen ging alleen niemand erin mee en liet hij het weer gaan, daardoor ben je het dan snel weer vergeten.

Ruben stuurt niets zover we zien. Die heeft zich voorgenomen te observeren en dat is dan ook het enige wat hij daar doet. Olcay en Simone zijn degenen die duwen en trekken en verkeerd lopen.

Offline Molest

• Forumlid
« Reactie #78 Gepost op: 2-02-2018, 07:11:56 »
Ik heb net aflevering 1 teruggekeken, en tot mijn stomme verbazing hoor ik Ruben op 6'37 zeggen, nota bene het allereerste dat hij zegt in de allereerste opdracht: “Daar is de zebra!”. De zebra? Waarom niet gewoon “daar is een zebrapad”? Ruben draagt zijn gestreepte shirt. Net als Loes, Simone, en Bella (in de biecht), en een dame tussen een paar verklede mannen.

Voor mij is de zebrahint toch echt dè hint naar de Mol van 2018, of smoking gun of hoe wil je dat noemen, en het verbaast me wel een beetje dat er maar zo weinig enthousiasme voor is. Ik begrijp natuurlijk dat hints alleen niet genoeg zijn, zie daarom een terugblik op het gedrag van Ruben in aflevering 1. (Hopelijk kom ik vandaag en morgen nog aan de andere afleveringen toe).

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #79 Gepost op: 2-02-2018, 07:44:27 »
Voor mij is de zebrahint toch echt dè hint naar de Mol van 2018, of smoking gun of hoe wil je dat noemen, en het verbaast me wel een beetje dat er maar zo weinig enthousiasme voor is.

Omdat het nogal absurd is denk ik, een zebrahint naar de Mol in Georgië. Als ze nou nog in Zuid-Afrika hadden gezeten was het een ander verhaal geweest. Bovendien zou het uniek zijn dat andere kandidaten door het aantrekken van bepaalde kleding (dat zou dan op verzoek van de crew moeten zijn) een hint zouden geven naar de Mol. Volgens mij hebben we hier te maken met toevalligheden die jij heel leuk aan elkaar weet te knopen.