Dus ze hebben de kandidaten verteld om in aflevering 1 zwart-wit gestreepte kledingstukken te dragen
Ja, ik geloof zeker dat ze de kandidaten hebben gevraagd om zwart-wit gestreepte kleding mee te nemen. Het is gewoon te toevallig dat bijna iedereen (zelfs Art) al vanaf aflevering 1 die heeft gedragen. Ze zullen de kandidaten verder de vrijheid hebben gelaten het aan te trekken wanneer het ze belieft natuurlijk. En voor de hint een shot hebben uitgekozen waarin alleen Ruben zijn streepjes-shirt aanhad. Nu was dat in aflevering 4, dat had ook een andere aflevering kunnen zijn.
omdat ze al wisten dat ze in aflevering 4 een zebraprint gingen filmen
Nee hoor, die kunnen ze al veel eerder hebben gefilmd. Het lijkt me tijdens de verkenning en voorbereiding, dus nog voor het spel van start ging. En dat vanwege de gelijkenis met het mol-logo het idee van een hint boven kwam drijven (de groene vlek op de muur heeft daar volgens mij niets mee te maken). Dan gewoon nog even uitwerken, wat kledinginstructies aan kandidaten, je shot maken, en de boel handig monteren. Klaar.
en dat ze die aflevering vele maanden later bij de montage "vooruitzicht" gingen noemen? Dan hadden ze inderdaad wel een goed vooruitzicht naar de toekomst
Nee zo bedoel ik het niet, ik interpreteer "vooruitzicht" als je blik op de zebra vestigen, en dan vooruit kijken, de verte in. Je blik niet laten afdwalen. Dan zie je enkele tellen later de Mol. De titel is ongetwijfeld later bedacht.
Ik hoop dat ik het zo heb verduidelijkt. Maar als mensen het vergezocht vinden, dan mag dat ook natuurlijk, dat staat een ieder vrij.
En dat ik nu van schrik even in zijn tunnel gevallen ben, ook na wat andere zaken op een rijtje te hebben gezet (lang niet alles hoor, ik moet nog veel terugkijken/lezen)... Wel, na 3 weken Simone verdacht te hebben, heb ik hier nu een zekerder gevoel over. Hij zal nog niet veel gemold hebben, hoeft tot nu toe ook niet met zo'n groep. Sommigen zouden hem daarom een saaie of slechte mol vinden. Maar de manier waarop hij subtiele wijze de groep stuurt, en goed acteert bij biechten, executies en opdrachten, zou hem voor mij juist een super-mol maken.