Het is blijkbaar zo opgebouwd:
1. Ruben bevrijdt Jan
2. Jan bevrijdt Olcay
3. Olcay bevrijdt Simone
4. Simone bevrijdt Stine
Pas dan kan denk het echte zoeken (naar bijvoorbeeld 500) beginnen.
De vetraging ontstaat al na de bevrijding van Jan. Olcay zit in 47A (zelf zegt ze overigens 48A, maar dat lijkt geen invloed op het verloop te hebben) en die sleutel heeft Jan. Ruben heeft het over 48 (kamer Simone, in het bezit van Olcay) en 44 (nooit meer terug gezien). Met beide kan Jan niets, want hij heeft ze allebei uiteraard niet. Daarna wijst Ruben Jan naar kamer 89. Vervolgens roept Ruben dat hij 88A heeft. Dat is leuk, want Jan heeft 88B. Ruben wijst Jan op geld in 83B, maar die sleutel heeft Jan niet. Vervolgens gaat Ruben roepend op zoek naar Stine. Hij houdt dat ook vol. Leuk en aardig, maar daarvoor moeten eerst Olcay en Simone vrij. Hierdoor lijkt Stine in beeld verdacht, maar het is Ruben die het eigenlijk verkloot.
We zien nog een ultieme poging vlak voordat Jan de kamer van Olcay vindt. Ruben zegt: "Jan, ga jij die kant op?" Jan antwoordt iets als: "Ja, maar ik hoor daar iemand." Ja, maar... Klinkt mij als... Nu even niet Ruben...
Tijd, tijd, tijd.
Jan begint als eerste weer over Stine. Lijkt me onmols. Zonder Stine blijven veel deuren dicht. Stine zegt zelf dat ze in 5 zit (werkt versnellend), Olcay roept dat om (versnellend) en Simone reageert (versnellend). Ruben by far de meest storende factor hier?