In mijn beleving.... De Mol wil tenminste iets van invloed. De lift en de eerste drie mensen in de lift sluiten dat zo goed als uit. Pascale offert zich snel op, Pieter neemt haar plaats in. Goodwill kweken na de pasvragen kopen (Pieter)? Zo niet, dan zit de Mol wat mij betreft bij de laatste drie.
De onderste lopers zullen het nooit halen. Als de Mol daar tussen zit, laat hij/zij de regie aan anderen. Hetzelfde geldt voor de persoon in de lift. Joke zit in de ideale positie als ze de Mol zou zijn. Ze zal weten dat ze sneller kan dan de lift, maar tegelijkertijd houdt ze optie open om een ander eerst te laten.
Nu de groep heeft besloten dat ze voor de vrijstelling mogen gaan, maakt het niet zoveel uit. Pieter begint de discussie maar er vindt geen noemenswaardige discussie plaats. Zouden de andere kandidaten het niet halen, dan moet de Mol eerder kunnen zijn dan de lift, lijkt mij. Dat geldt eigenlijk alleen voor de bovenste drie. De rest is eigenlijk op voorhand kansloos. In mijn beleving zit de Mol (als het doel hier was om het geld uit de pot te houden en dat lijkt me logisch) bij de bovenste drie lopers: Lloyd, Baha, Joke. Pascale biedt zich aan voor de eerste halte, maar Pieter neemt vrijwillig haar plaats in. Pieter zijn gedrag is te verklaren als goedmaker/kweken van goodwill na kopen van pasvragen, maar dan had hij (als Mol) toch minstens een fout antwoord gepakt. Gewoon om zeker te zijn.
Baha hoeft niet in de lift, maar verzekert zich er vooraf nog wel nog een keer van dat iedereen voor de vrijstelling gaat. Als laatste loper is dat voor hem makkelijk te controleren. Als Lloyd en/of Joke hem inhaalt, zit hij goed. Overigens vind ik dat bij het zoeken van de vraag opvalt dat Lloyd niet eens kijkt en dat het met de blessure van Baha nogal meevalt. Hij is daar snel en wendbaar. Op verdieping 33 loopt hij in ieder geval sneller dan Joke en Lloyd op dat punt deden.
Joke en Lloyd zijn vlak voor de lift, Baha net erna. Het is krap allemaal. Mede daarom toch interessant wie de vraag verkeerd had... Dat waren er maar twee. Aanname! De Mol zou zijn/haar vraag alleen goed beantwoorden als hij/zij kans maken eerste te zijn.