Elisabet is de mol!
Na twee afleveringen sprongen voor mij 3 kandidaten er uit: Kaat, Bas en Elisabet. Na de schijnexecutie in afl. 3 kwam daar ook Eva bij. De anderen heb ik nooit verdacht, ook niet Axel die ik weinig waarschijnlijk achte als mol en wiens (nep)mollengedrag ik snel ongeloofwaardig vond, temeer omdat hij individueel veel geld in de pot bracht.
Bas had ik snel als mol geschrapt vanwege de steen, het diner en zijn bevrijding waar hij veel geld in de pot bracht al vond ik hem verdacht bij de survivalproef. Elisabeth verdween ook geleidelijk van mijn lijst door te slapen met een slang, het juist plaatsen van de dansers in silent disco en haar goede werk in de escaperoomboot. Na het afvallen van Eva bleef enkel Kaat over als hoofdverdachte maar na haar exit haalde ik terug Bas boven vanwege het schilderij waar hij de groep stuurde en zijn positie bij de muur al vond ik Elisabet wel verdacht bij de tunnels. Afl. 8 bevestigde mij dat Bas de mol wel moest zijn door het snel vinden van de smartphone en zijn houding bij de koffers en kaartspel en vooral door de molpunten van Eric Leppen dat een goede methode blijkt te zijn.
Dat Elisabet de mol was bleek wel vrij verrassend (ik hoopte vooral dat het Axel niet is) vanwege haar posities in de verschillende opdrachten. Zij sliep met een slang, zat in het kamp die Eva niet wilde terug halen, nam het laagste bedrag in de survivalproef, tekende de gebouwen (waar dat ik de mol bij de muur verwachtte) en zat in de escaperoomboot in de kajuit waar alles vlot leek te gaan terwijl in het water van alles verdacht gebeurde.
Meestal zoek ik de mol aan de hand van de posities, het eventueel hebben van voorkennis en wat de kandidaten individueel in de pot hebben gebracht maar dat werkte ditmaal niet (en vorig jaar zat ik daardoor ook fout), zelfs de molpunten-theorie werkt niet meer. De productie maakt het ons steeds moeilijker, ook op WIDM (waar dat ik vroeger meestal wel juist zat).
In ieder geval ben ik benieuwd naar haar molacties en waar de kandidaten verkeerd zaten (ik vermoed dat ze meestal op Joeri of Axel hebben gestemd).