Ik vond Axel in het begin wat rustig tegen het slome aan. En ik vond dat hij zich veel minder sterk voordeed dan hij volgens mij is. Die hoogtevrees ben ik niet zeker van en waarom je steeds niet aanmelden bij de sterkere groepen? En bij de kookopdracht zei hij tegen Martijn niet zo snel dat houd ik niet vol. Toen hoorde ik van de hernia en dacht dat zou de reden dan kunnen zijn. Maar hij repte met geen woord over pijn en qua motoriek ziet het er bij zo’n lange man altijd wat meer houterig uit.
We zijn nu paar afleveringen verder, ik denk niet dat hij klachten heeft.Zwemt🏊🏼♂️ prima, loopt prima(met 10 kilo), roeit wat minder 🚣🏼♀️. Denk dat hij niet bij dat vechtgroepje wilde omdat daar minder (opvallend) te mollen was. Bij de loopopdracht plaatst hij zich in de zwakke ploeg, denk dat zowel in de sterke als zwakke ploeg mollen mogelijk was. Bij de glijplank deed hij niet echt handig tot iemand zei je moet je voeten erachter zetten. Hij wilde ook niet van zijn 10 kilokogel af.
Voor mij is het opmerken van het konijn niet toevallig. Het is een soort Kievkonijnmomentje. Axel die opmerkt dat dat konijn er zit en dat dat de dag ervoor nog niet zo was. En er ook meteen naartoe lopen. Als niemand dat konijn had gezien, viel de opdracht met de konijnen ( Eva) in het water. Of hadden ze wat anders moeten verzinnen. De vraag zoek het konijn wat bij het hotel zat zou dan nergens op slaan.
Bij de visopdracht wil Axel ons doen geloven dat Eva probeerde te mollen en dat hij zeker wist in welke bakken alle vissen zaten. In beeld zie je eigenlijk dat Eva op het laatst de juiste vis kiest en die ook rap vangt. Verder was er een kort moment dat Bas geen connectie meer kreeg. In het shot ervoor zie je dat Axel op dat momenteel de porto in handen had.
Dan natuurlijk die fakkel en het zwemvest van Martijn. Ik kan mij goed voorstellen dat Gilles de fakkel als optie om te mollen heeft meegegeven. Vervolgens weet Axel feilloos en vlot (fanatiek zelfs) die vlaggetjescode te kraken en door te geven om vervolgens bij het in brand steken van die fakkel met zijn lengte in het water blijft liggen. Wat ik niet kan plaatsen is dat hij Kaat helpt met die som. Ik denk dat hij erop had gerekend dat die fakkel niet of te laat zou gaan branden en heeft intussen ook een aantal dingen wel goed gedaan om ook als kandidaat over te komen. Deze groep is echter zo goed ( ook Bruno en Liesbet) dat de opdracht toch slaagde.
Dat hij bij de yoghurtbom 💣wat verder van tafel zat vond ik ook goed gevonden. Axel vroeg als enige aan Eva hoe ben je aan die 2 gekomen? Weet niet of dat echt iets verdachts is, maar daardoor kwam wel het konijn(verhaal) weer uit de hoge hoed.
Zo waren er nog wat meer verdachte dingen ( dat opbieden bij het vechten o.a.), ik heb het gevoel dat Axel heel goed de mol kan zijn, dat hij zoals de Vlamingen zeggen, zeer goed zijn cool kan behouden.
En ik heb het idee dat er weinig nepmollen zijn, waardoor je makkelijker mensen uit kunt sluiten.
Ik ga dus deze week weer terug naar Axel.