Ik voel me geroepen om toch wat hardnekkige oordelen over Bas proberen te weerleggen.
-
Bas was zo goed bij de steen. Ja, klopt. Maar hij leek ook duidelijk voorkennis te hebben met zijn plan van aanpak. Dat plan werd bovendien niet helemaal tot het einde gevolgd. Joeri trok op het laatst de steen met kracht weg, nog voor de balletjes eraan te pas konden komen. Verder was het voor een Mol met een ongeloofwaardige konijnenleugen (zoals die van Bas) handig als zoveel mogelijk mensen de filmpjes zagen. Bas wegstrepen om de steen?
-
Bas was zo goed bij vovinam. Ja, klopt. Maar hij toonde wel lichte teleurstelling toen er na 3 ronden gecasht werd door de groep. Hij had nog wel door willen vechten voor die 1.600. "Nou ja, dan maar vechten voor 400". Hij kon zich ook niet te snel eruit laten trappen, dat zou opvallen. En Bruno was al aan het wankelen. 1.200 van de mogelijke 3.200 in de pot. Bas wegstrepen vanwege de vovinam?
-
Bas was zo goed bij het vissen. Ja, klopt. Maar we zien dat alleen maar van de eerste 4 vissen. Van de andere vissen is bijna geen beeld, althans niet waar we iets mee kunnen. Wel zegt hij tegen Axel over de porto: "Weet ik niet, gooi maar terug". Martijn corrigeert hem direct. Mogelijk zat Martijn Bas hier flink in de weg, en heeft hij het moeten laten gaan. Bas wegstrepen vanwege de vissen?
-
Bas zat in een onmolse positie bij de paintball, en het was totaal onnodig om zo hard naar de jeep te rennen. Aangezien de montage het suggereert (en ook meteen weer ontkracht), heeft Bas misschien meegeschoten op de groep. Molser kan het bijna niet. En een hele nacht afgezonderd geweest, alleen om 's ochtend op tijd in de cel te kunnen zitten? Bas heeft een uur de tijd om een smoes te verzinnen, maar die is heel matig, iets met een code, hoezo, waar is die code dan? Gek eigenlijk dat er niet naar gevraagd werd. Hij brengt die smoes ook nog eens weifelend, zodat er discussie ontstaat en dus tijdverlies. Bas wil, als hij de vrijstelling eenmaal heeft, hem duidelijk tonen aan Elisabet, mogelijk hopend op een conflict. Want waarom zou je dat ding willen laten zien als kandidaat. Toen dit niet lukte, rende hij hard vooruit naar de jeep. Àls hij nog kans wilde zien om afgeschoten te worden, moest de schutter vlak voor de jeep dit doen, en dan moest hij daar in zijn eentje aan zien te komen. Maar Bas werd niet geraakt. Hij kon er ook niet te lang stil blijven staan, de anderen zaten in zijn kielzog. Dus moest hij wel doorrennen naar de jeep, om niet verdacht te worden. Bas wegstrepen vanwege de paintball?
Ik ben allerminst zeker van Bas, maar de redenen waarom hij door mensen wordt weggestreept, zie ik niet zo.
EDIT: Om maar liever met een positieve noot te eindigen: hier staan massa's verdachte acties van Bas tegenover, reden genoeg voor mij om hem nog steeds op nummer 1 te hebben.
Als Bas vanavond niet afvalt (maar dat sluit ik niet uit ook), moeten we die t.z.t. misschien nog maar eens opsommen.