Ik ga nu toch voor Bas als mol. Hier al eerder genoemd zijn:
- Opperde als eerste opdracht 1 (Kookestafette) te mogen beginnen (met Kaat), doel: alvast chaos aanrichten
- Vertragend bezig zijn in opdracht 2 (Geketende wandeling):
Bamboedansen: Het besluit 10x pogingen te doen lijkt toch van hem te komen (vind ik toch best veel)
Hamer en beitel: Het lijkt erop dat Bas ook daar tijd wil verliezen, maar tegelijk bevreesd is dat Joeri de zwakke schakel vindt. Bas gaat ook snel gehurkt zitten op de keten waar de plastic schakel zich moet bevinden op het moment dat Joeri bezig is een klop op de bol te geven: als ik goed geteld heb (
heb er nog geen screenshots van) is de plastic schakel de 13e (
) vanaf de bol als Bruno 'm kapot slaat. Als die schakel ook bij de sterke groep de 13e is dan zit Bas er precies bovenop: verdacht. Als het Joeri niet lukt om de bol los te krijgen is het (na enige discussie in de groep) Bas die de knoop doorhakt en zegt: "Kom we pakken die (bol) gewoon mee...". Dus gelukt: wel tijd verloren door stil te staan maar de bol als alibi om te vertragen is er nog.
Het laatste stuk op de trappen omhoog zegt Bas ook nog eens "Pas op .. als ik val valt de bol ook" en lijkt hij niet al te snel te willen gaan. Bij de discussie of er extra gewacht moet worden wacht hij gewoon af en komt het 'm goed uit dat besloten wordt extra te wachten.
EDIT Screenshots hieronder:
- Pijl
rechter plaatje: wijst naar de
zwakke plastic schakel die Bruno stuk slaat: de 13e (14e?) schakel vanaf de bol
- Pijl
linker plaatje: wijst naar de 10e schakel vanaf de bol: betekent dat Bas zeker boven de plastic schakel gehurkt zit, aannemende dat die plastic schakel bij de groep van Bas (Sterk) ook de 13e a 14e vanaf de bol is.