Mooi overzicht. Hierin wordt vooral duidelijk hoeveel tijd Axel heeft gerekt.
Daarom zei ik al: laat iedereen zijn eigen conclusies maar trekken.
. Maar voor mij is het veelzeggend dat juist dat tijdrekken van Axel uitgebreid in beeld moest komen, en het andere (5 minuten verspelen door Bas, heel snel door de tunnels gaan van Axel) niet.
@wouterv: in aanvulling op wat Molebuster al schreef, eerder in het topic is al stil gestaan bij bijna alle punten waarop Bas-verdenkers twijfels hadden (ik zelf ook). Maar hier is wat herhaling over de punten die je noemt.
-
Koken: de crux zit hem in de eerste zinnetjes bij het doorgeven van het recept aan het duo 2! Luister maar terug. Bas valt Kaat, die goed begint over wat ze al hebben klaargemaakt, in de rede. De dipsaus wordt zo vergeten. Het wordt sowieso een chaos, want Bas wil beginnen met "het eindgebeuren". Totaal niet efficiënt om het proces op die manier over te brengen.
-
Geketende wandeling: Bas is de hele wandeling lang het meest consequent aan het vertragen. We zien hem nergens ook maar iets doen of horen hem iets zeggen dat er op duidt dat hij sneller wil. I.t.t. de anderen, Joeri bv., die ook in de sterke groep zat. Hurkt nog even neer op de zwakke schakel. Wilde wel 10x proberen bij de stokkendans. Die 600 euro was een mooi bedrag, weinig kans dat de zwakke groep dat zou halen. Of Bas een nog hoger bedrag in de weg staat, weet ik even niet.
-
De Steen: Bas leek voorkennis te hebben over het plan van aanpak. Laatste stap van de balletjes (met mogelijk een mol-actie) werd niet volgens plan uitgevoerd, want Joeri trok de steen al weg. Ook zou het hem goed uitkomen als zoveel mogelijk kandidaten zijn slechte konijnenleugen zagen.
-
Vovinam: Bas leek duidelijk teleurgesteld na het cashen in de derde ronde. Kon zich er ook niet te makkelijk uit laten trappen, want dat zou opvallen. Had mogelijk gehoopt op de wankelende Bruno.
-
Vissen: heeft het allicht geprobeerd, maar Martijn moet hem in de weg hebben gezeten. Wilde een keer een vis terug laten gooien door Axel, maar Martijn corrigeert hem. Opvallend dat we bij de laatste 4 vissen weinig meekrijgen hoe het hier precies is gegaan.
-
Voornaamste kandidaat: leverde hem een nacht afzondering op, heel fijn als onvoorbereide mol, aangezien de opdrachten die volgden behoorlijk ingewikkeld waren. En er moest nog een schilderij worden gemaakt. De opdracht aan tafel (iedereen tegenspreken) is een kolfje naar de hand van de Mol, die doet niets liever. Symbolisch lijkt me, om die voor 500 euro te laten slagen.
-
Paintball: heeft mogelijk zelf meegeschoten op de kandidaten. Dat wordt gesuggereerd maar ook meteen weer ontkracht in de montage. Zocht conflict, zoals Molebuster al zei. En rekende mogelijk op de laatste schutter vlakbij de jeep, waar hij dan alleen aan moest zien aan te komen om de meeste kans te hebben geraakt te worden. Of mocht de opdracht gewoon laten slagen omdat de groep zo uitstekend had gewerkt.
-
Vietnamese zinnen: vind ik juist heel mooi gespeeld van Bas. Dat begint al met het aanwijzen van de eerste twee goede schilderijen. Die laat hij aan Axel en Elisabet, omdat hij weet dat als je niet geoefend hebt, de intonatie een te groot struikelblok is. Neemt eerst nog even het korte zinnetje van het tweede schilderij, maar weet die makkelijk aan Elisabet te slijten (dat zinnetje is veel aantrekkelijker dan de derde). Zelf de lange moeilijke zin bij het derde schilderij uit zijn hoofd geleerd. En ervoor gezorgd dat het bijbehorende schilderij fout was. Volgens mij kon de Mol het niet beter spelen.
Ook ff alles teruggekeken.. hij is toch wel errug onverdacht met zn goede tip bij het pijlschieten op dat fruit. Echt zo’n typische kandidatenactie..
Die is inderdaad lastig uit te leggen. Maar juist omdat het zo'n kandidaatse tip was, kon hij misschien wel wat verdenkingen van zich afschudden. Het was bovendien een heel moeilijk onderdeel en totaal niet zeker dat Joeri die wel even ging raken. Het bleek ook van niet.
EDIT: geketende wandeling nog even aangevuld, en de vissen erbij als bonus. Als Bas de Mol is krijgt hij daar nog het grootste compliment van me, want hij stond me toch te glunderen na afloop toen die geslaagd was! Dat bracht me wel van mijn voetstuk.