Ja en dit soort gevalletjes van voorkennis die uitgesproken worden leiden altijd naar een kandidaat.
Hetzelfde zei ik van Kaat en haar reanimatie en voorkennis over opdrachten die ze uitsprak.
Zelfde vlieger gaat hier op
Dat zou kunnen, maar in dit geval vond ik het wel erg specifiek. Ik zou zelf de vraag van Gilles interpreteren in 'stadsmens' of 'dorpsmens' en niet meteen bedenken dat het zou gaan om mode ontwerpen. Wel dat de opdracht mogelijk met mode te maken zou kunnen hebben, maar Bas bedacht het wel erg gedetailleerd en dat klopte.
Ik zei trouwens ook hetzelfde over Kaat.
Niet mee eens. Een beetje eervolle mol geeft niet zo makkelijk dat hij de mol is. Ook voor de kijkers thuis.
Bovendien is de kans enorm groot dat de modeopdracht toch wel 2000 euro oplevert. Want is het ontwerp mooi dan win je maar kiest het kandidatenduo de verkeerde en andersom win je niet maar kiest het kandidatenduo wel de goede. Erg moeilijke molpositie dus.
Ik denk dat - als Axel de mol zou zijn - dat het prima was geweest om de kaarten te verzwijgen zonder dat je meteen extra werd verdacht; of de mede-kandidaat een willekeurige kaart laten trekken. Je wilt als mol toch niet degene zijn die heel veel geld binnenhaalt.
Bas deed ook geheimzinnig; dat leek bijna niemand raar te vinden, wel leken mensen zich daaraan te ergeren.
De mode-opdracht: als mol kun je wel beter bijdragen om 4000 euro te verspelen, denk ik. Maar ik snap het punt: je bent ook nog afhankelijk van een jury. De jurk van Elisabet en Bas had nogal vreemde zwarte accenten vond ik. Zou het niet kunnen zijn dat dat de toevoeging van Bas was in de hoop dat de jurk minder werd beoordeeld?
Bij de spreekwoorden is het vrij makkelijk om geld binnen te sprokkelen. Als je je zelf van de domme houdt, of besluit de varkens eng te vinden, heb je nog altijd een kandidaat die wel de juiste vragen weet. Dat lijkt mij moeilijker mollen: de andere kandidaat kan dan de opdracht redden. Het is maar net hoe je het bekijkt, denk ik.
Dat kun je lezen als
- als maar iemand anders dan de mol die telefoon te pakken krijg was het goed, dat had ik niet hoeven zijn
òf
- voor mij (als mol dus) was het belangrijk dat niemand de mol kon saboteren.
Jaja
Dat laatste heb ik ook. En het lijkt ook alsof hij daarna de telefoon opent, om de instructie te ontvangen?
(misschien wat vergezocht, maar ik vrees dat ik deze tunnel niet meer uitkom)