Ik vind Elisabets acteerspel fantastisch, maar wat keuzes / mol-acties betreft, moet ik het nog zien. Waar ik bijvoorbeeld mijn vraagtekens bij heb:
-
de kajuit: was dat wel zo slim om zichzelf daar te plaatsen? Axel ging haar er juist door verdenken (en velen op dit forum ook). Als ze zichzelf een rol in het water had gegeven, en dat in het honderd laten lopen, had niemand dat verdacht gevonden. Dan had ze bv. Bruno en Joeri in de kajuit kunnen zetten.
-
de tunnels: was het wel zo slim om te panikeren? Op het forum werd ze hierdoor verdacht. Als ze wat meer haar "cool" had bewaard, was het veel minder verdacht dat ze terugging voor die pasvraag. Resultaat hetzelfde. Het gekste vind ik nog dat dat panikeren blijkbaar geadviseerd werd door de crew.
-
paintballen: de aflevering dat ze bij het grote publiek massaal verdacht werd, ik denk vanwege die opzichtig verloren kaart. Maar ik begrijp niet hoe dat een mol-actie kan zijn. Joeri raapt hem op, en voor hetzelfde geld roept hij: "Hee Elisabet, ik heb je kaart gevonden". Dan was ze niks opgeschoten, maar had ze zich wel onnodig verdacht gemaakt voor de groep.
Ze is kort gebriefd, natuurlijk. Ze zei zelf dat ze het loodzwaar had gevonden, dus of ze nou zo helemaal tegen haar taak opgewassen was... Vanwege sommige keuzes, en ook die passiviteit in de laatste afleveringen (wat wij zagen dan), ben ik daar een beetje bang voor. Wat ik haar overigens helemaal niet kwalijk zou nemen, maar ik vraag me af of de productie haar dan niet een te zware taak heeft gegeven / de grenzen van wat ze aankon heeft overschat.
Ik hoop dus eigenlijk op een paar leuke verrassingen bij de ontknoping, dat we dingen te zien krijgen die we totaal niet van haar verwacht hadden!